2 rok 2st. Pedagogika RES niestac. (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
380-RN2-2EGZ | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
380-RN2-2XJCR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
380-RN2-2XJLB |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie zajęć poruszone będą następujące zagadnienia: 1. resocjalizacja w teorii i praktyce; 2. metody resocjalizacji w warunkach zakładu karnego; 3. czynniki wpływające na przebieg procesu resocjalizacji oraz na jego skuteczność; 4. przyczyny niepowodzeń w procesie resocjalizacji; 5. polski system penitencjarny w zestawieniu z zagranicznymi systemami; 6. resocjalizacja w ujęciu historycznym; 7. praca z różnymi kategoriami osadzonych, w różnych typach i rodzajach zakładów karnych; 8. diagnoza podstawą skutecznej resocjalizacji; 9. współpraca z innymi podmiotami w zakresie resocjalizacji osadzonych; 10. resocjalizacja w placówce izolacyjnej w kontekście obowiązujących przepisów penitencjarnych; 11. struktura działu penitencjarnego w zakładzie karnym, zakres obowiązków psychologa/wychowawcy; 12. pomoc postpenitencjarna i jej znaczenie dla procesu resocjalizacji; 13. zakład karny jako instytucja totalna. |
|
||||
380-RN2-2JKO |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN2-2NTD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W toku realizacji przedmiotu studenci poznają kierunki zmian w obszarze przedmiotu badań dydaktyki ogólnej, a w szczególności zmiany w zakresie teleologii, treści kształcenia, wielości paradygmatów dydaktycznych oraz tworzenia środowiska aktywnego uczenia się uczniów. Podczas zajęć ćwiczeniowych studenci doskonalą umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów oraz umiejętności właściwego dobierania metod, środków dydaktycznych, form organizacji pozwalających osiągać optymalne efekty kształcenia. W trakcie zajęć studenci kształtują kompetencje społeczne, a w szczególności odznaczanie się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań edukacyjnych. |
|
||||
380-RN2-2XJKZ |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN2-2JKJ |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pozytywna diagnoza resocjalizacyjna zorientowana jest w podejściu teoretyczno-empirycznym w obszarze resilience. Celem przedmiotu jest konieczność zwrócenia uwagi na zasoby, potencjały i siły tkwiące w jednostce, rodzinie i szerszych kontekstach społeczno-kulturowych. Ważna jest obiektywna ocena świata, by projektować działania ukierunkowane dwutorowo: na jednostkę i jej świat życia. W obu obszarach dotyczy to rozpoznania zarówno zasobów, jak i deficytów (diagnoza pozytywna i negatywna). Zawsze indywidualnie (i systemowo) je interpretujemy w kontekście znaczenia rozwojowego dla danego przypadku: jednostka i jej świat życia powiązane są interakcyjnie – człowiek kształtowany jest przez warunki życia, które ulegają też modyfikacji na skutek tego, jak działa w świecie. |
|
||||
380-RN2-2XGIS |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci kierunku pedagogika resocjalizacyjna odbywają praktyki w drugim semestrze, do dnia 30 września. Praktyki zawodowe mają dwustopniowy charakter – praktyki 30-godzinnej (2 tygodnie) w ramach przygotowania psychologiczno-pedagogicznego oraz ciągłej (4 tygodnie) praktyki 120- godzinnej związanej ściśle ze studiowanym kierunkiem. Praktyki odbywają w placówkach oświatowych. |
|
||||
380-RN2-2JEG |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN2-2XJLJ |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN2-2XJLA |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN2-2JKN |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN2-2JKM |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istotą modułu jest refleksja nad adolescencją jako specyficznym okresem rozwojowym wpisującym egzystencję jednostki w wybory tożsamościowe narażające na szwank i ryzyko funkcjonowanie w rolach społecznych, akulturację czy integrację społeczną. Jako przyczyny zakłóceń rozwoju postrzega się cechy osobowościowe, doświadczane kryzysy, identyfikacje socjokulturowe (rodzinne i rowiesnicze) stanowiące złożony konstrukt czynników jednostkowych i środowiskowych. Stanowią one podstawę do analiz i refleksji nad nieletnimi jako szczególną kategorią socjokulturową, potrzebującą oddziaływań o charakterze zapobiegawczym, profilaktycznym, ale także interwencyjnym, terapeutycznym, wychowawczym, readaptacyjnym i reintegracyjnym. Skala i zakres problemów identyfikowanych wsród nieletnich dookreślają specyfikę oddziaływań. W związku z tym istotą modułu jest przybliżenie inicjatyw oraz projektów resocjalizacyjnych realizowanych wobec nieletnich w środowisku otwartym oraz w warunkach izolacji. |
|
||||
380-RN2-2SEM3 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN2-2SEM4 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN2-2HDTA |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doskonalenie wybranych sprawności językowych. Ćwiczenie umiejętności językowych - mówienie, czytanie tekstów autentycznych. Elementy tłumaczenia. Rozumienie ze słuchu oryginalnych nagrań. Przyswajanie i utrwalanie słownictwa z danego zakresu tematycznego np. emigracja, bezrobocie, starzejące się społeczeństwo, bieda i wykluczenie społeczne, dyskryminacja, społeczne skutki kryzysu itp. |
|
||||
380-RN2-2HDTR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student rozwija umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze – w języku rosyjskim – |
|
||||
380-RN2-2JKL |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istotą przedmiotu jest analiza pedagogiki resocjalizacyjnej jako subdyscypliny pedagogicznej umożliwiających resocjalizację, readaptację oraz reintegrację osób społecznie nieprzystosowanych. Szczególny akcent jest kładziony na metody twórczej resocjalizacji, analizowany jako koncepcja oddziaływań oraz konstrukt teoretyczny. W ramach wykładów zostaną przedstawione podstawy teoretyczne i założenia koncepcyjne twórczej resocjalizacji. Celem ćwiczeń jest przybliżenie metod stosowanych w ramach twórczej resocjalizacji oraz opracowanie autorskiej koncepcji pracy z osobami społecznie nieprzystosowanym. |
|
||||
380-RN2-2XJNS | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Sztuka skutecznego porozumiewania się z dziećmi i ich rodzicami lub prawnymi opiekunami. Podstawy komunikowania się w grupach. Komunikacja werbalna i pozawerbalna. Poprawność językowa. Trening komunikacyjny. Bariery i trudności w procesie komunikowania się z dziećmi i ich rodzicami lub prawnymi opiekunami. Techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Skuteczne i świadome komunikowanie się z dziećmi i ich rodzicami lub prawnymi opiekunami (przy użyciem adekwatnej terminologii). |
|
|||
380-RN2-2JKP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
380-RN2-2JKK |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||