Moduł specjalnościowy - stac. II stop. Pedagogika (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020 - Rok akademicki 2020/21 2021 - Rok akademicki 2021/22 2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |||||
380-AS2-2BDO |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
umiejętność wykorzystania wybranych metod i technik arteterapeutycznych w działalności zawodowej arteterapeutycznej w edukacji. Zapoznanie z twórczością i sztuką oraz ich wykorzystania w terapii w toku działań edukacyjnych, dydaktycznych |
|
||
380-ZKS2-2HBT |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Dzięki omawianym zagadnieniom student będzie potrafił skonstruować diagnozę oraz sporządzić indywidualny plan oddziaływań resocjalizacyjnych. Będzie również w stanie zidentyfikować potencjalne trudności w ich realizacji. Studenci zdobędą również niezbędną wiedzę do projektowania oddziaływań wychowawczych w środowisku życia podopiecznego we współpracy z lokalnymi instytucjami wspierającymi procesy resocjalizacji i pomocy rodzinie. |
|
||
380-OS2-2DSW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z teorią z zakresu diagnostyki (na poziomie rozszerzonym) a w szczególności diagnozy środowisk wychowawczych Przedstawienie studentom metod, technik i narzędzi stosowanych w diagnozie jednostek i ich środowisk wychowawczych Przygotowanie studentów do praktycznego wykorzystywania zdobytej w trakcie zajęć wiedzy z zakresu diagnozy środowisk wychowawczych. |
|
||
380-WS2-2GMM | brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka przedmiotu obejmuje podstawy wiedzy z zakresu pedagogiki zdrowia/edukacji zdrowotnej. |
|
||
380-WS2-2GHG | brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rys historyczny literatury pięknej dla dzieci. Przykłady najnowszej prozy i poezji dla dzieci w Polsce i na świecie. Rola literatury w procesie wychowania. Dorobek wybitnych twórców z dziedziny piśmiennictwa (poezja, baśń, fantastyka, komiks, proza obyczajowa). Recepcja lektury w różnych grupach wiekowych. Estetyczne wartościowanie książek. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. |
|
||
380-WS2-2GMO | brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem przedmiotu jest opanowanie prze z studentów wiedzy na temat sposobów rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich dzieci w wieku i młodszym wieku szkolnym oraz rozwijanie umiejętności niezbędnych do planowania i prowadzenia zajęć z edukacji społecznej, obywatelskiej w klasach I-III, a dotyczących: kształtowania poczucia przynależności społecznej; budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych i obywatelskich; rozwijania nawyków kulturalnych oraz rozwijania u dziecka umiejętności funkcjonowanie w klasie w relacjach społecznych – przygotowanie do pełnienia ról społecznych. |
|
||
380-OS2-2EPS |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat współczesnych kierunków psychoterapii oraz podstawowych umiejętności z zakresu poradnictwa psychologicznego. Zajęcia mają za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi i pogłębionymi zagadnieniami dotyczącymi psychoterapii oraz najważniejszymi współczesnymi osiągnięciami różnych kierunków psychoterapii. Pozwalają poznać ogólne i szczegółowe modele pomocy psychologicznej, poradnictwa oraz poszczególnych szkół psychoterapii oraz podstawy ich praktycznego zastosowania. Dają możliwość poznania umiejętności z zakresu budowania relacji terapeutycznej (m. in. nawiązywania kontaktu, aktywnego słuchania). |
|
||
380-AS2-2BDP |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów i studentki z teorią filmoterapii jako samodzielnego rodzaju arteterapii oraz możliwościami praktycznego zastosowania wiedzy z zakresu filmoterapii podczas działań terapeutycznych, edukacyjnych, profilaktycznych i innych. Studenci i studentki nabędą umiejętności określania terapeutycznych właściwości dzieł filmowych oraz umiejętności konstruowania filmoterapeutycznych warsztatów profilaktycznych w oparciu o gotowe dzieło filmowe lub własny scenariusz filmu. W ramach zajęć, studenci i studentki rozwiną umiejętność dyskusji, umiejętność krytycznego myślenia oraz kształtowania własnej opinii na temat oglądanych obrazów filmowych. |
|
||
380-AS2-2BDK |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
zastosowanie poznanych form manualnych w terapii, przygotowanie studentów do organizacji zajęć manualnych w terapii |
|
||
380-ZKS2-2HDS |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami metodyki pracy kuratora sądowego - zapoznanie studentów z warsztatem pracy kuratora sądowego - zrozumienie kwestii psychopedagogicznych, społecznych, które pojawiają się podczas kontaktów z przestępcami - młodocianymi i dorosłymi - zrozumienie poziomu i trendów nieprzystosowania i przestępczości nieletnich i dorosłych - zrozumie etiologii nieprzystosowania i przestępczości oraz konsekwencji społecznych wynikających z tej wiedzy - wdrażanie do pracy z „żywym klientem” w środowisku otwartym i instytucjach resocjalizacyjnych - nawiązywanie współpracy z różnymi podmiotami systemu resocjalizującego - kształcenie kompetencji zawodowych - wdrażanie do wykorzystywania nabytej wiedzy teoretycznej w praktycznej działalności zawodowej i kontaktach międzyludzkich - wyrabianie właściwych nawyków metodycznych |
|
||
380-WS2-2GMN | brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-AS2-2BDM |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-AS2-2BDL |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-WS2-2PKR | brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Nauk o Edukacji Nazwa kierunku studiów: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Poziom kształcenia: Jednolite studia magisterskie Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika i psychologia twórczości ECTS: 3 pkt. Język przedmiotu - polski Rodzaj przedmiotu Obowiązkowy, Moduł IX Rok studiów /II rok/ IV semestr Wymagania wstępne: Pedagogika ogólna Liczba godzin dydakt. – 30, w tym 15 wykładów i 15 ćwiczeń Bilans nakładu pracy studenta –30 godz. wykłady i ćwiczenia, 5 godz. konsultacje indywidualne, 15 godz. – przygotowanie autorskiego projektu, 25 samodzielne studiowanie literatury naukowej i metodycznej. Wskaźniki ilościowe – 35 godz. – 1,5 pkt – zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela; 40 godz. – 1,5 pkt – praca własna studenta, w tym przygotowanie projektu zaliczeniowego i przygotowanie się do zaliczenia. |
|
||
380-ZKS2-2HDN |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ZKS2-2HDL |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OS2-2ADI |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z teorią z zakresu profilaktyki społecznej (na poziomie rozszerzonym) a w szczególności profilaktyki problemów społecznych |
|
||
380-WS2-2GML | brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest doskonalenie przez studenta umiejętności niezbędnych do efektywnej i innowacyjnej organizacji zajęć zintegrowanych na pierwszym etapie edukacyjnym. Studenci wzbogacą umiejętności planowania i organizacji interakcyjnego środowiska uczenia się z uwzględnieniem adekwatnych do potrzeb i możliwości uczniów metod i form; doskonalić będą kompetencje w zakresie stymulowania i wspierania aktywności edukacyjnej uczniów, optymalnej realizacji założeń pracy opiekuńczo-wychowawczej, tworzenia zespołu klasowego. |
|
||
380-AS2-2PAS |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wyrobienie u studentów umiejętności interpretacji dzieł artystycznych , szczególnie literatury pięknej i innych wytworów kultury w oparciu o psychoanalizę stosowaną (psychologię głębi). Celem przedmiotu jest wyrobienie u studentów umiejętności interpretacji dzieł artystycznych i innych wytworów kultury w oparciu o psychologię głębi. Umiejętność ta może pozwolić na stawianie diagnoz społecznych oraz prognozować niebezpieczeństwa czyhające na jednostkę i kulturę w przyszłości. Również treści przedmiotu podkreślają autoterapeutyczne właściwości procesu twórczego. |
|
||
380-WS2-2AJP | brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Teoretyczne podstawy psychopedagogicznych aspektów trudności w uczeniu się. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy prawne organizacji pomocy pedagogiczno-psychologicznej w przedszkolu i szkole podstawowej. Modele kształcenia i wspomagania uczniów należących do różnych grup dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – specyfika ich funkcjonowania i możliwości kształcenia. Planowanie oddziaływań terapeutycznych wobec dzieci ze SPE. Kształcenie inkluzyjne. |
|
||
380-AS2-2GGA |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OS2-2GMP |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• wprowadzenie studentów w współczesne aspekty problemów opieki w Europie, • omówienie modeli opiekuńczych systemów opiekuńczych w krajach UE • Zapoznanie studentów z metodami i formami pracy stosowanymi w krajach UE • Omówienie dyrektyw prawa UE w zakresie świadczenia usług opiekuńczych |
|
||
380-ZKS2-2HDR |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treść zajęć obejmuje prezentację filozofii i analizę porównawczą charakterystycznych cech różnych systemów probacyjnych i rozstrzygnięć resocjalizacyjnych stosowanych w warunkach wolnościowych w wybranych państwach europejskich, w tym w Polsce. |
|
||
380-AS2-2BDN |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do umiejętnego wykorzystania sztuk wizualnych (plastycznych) i artystycznego procesu twórczego do oddziaływań terapeutycznych o różnorodnym charakterze. |
|
||
380-ZKS2-2BIT |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują wiedzę z zakresu strategii i procedur oddziaływań resocjalizacyjnych w warunkach probacji, metody, fazy oddziaływania wychowawczego, oddziaływania na środowisko rodzinne. Jednocześnie wskazać należy doniosłą rolę kuratorów sądowych wykonujących orzeczenia w sprawach rodzinnych i nieletnich. |
|
||
380-ZKS2-2HDP |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ZKS2-2HDO |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z organizacyjnymi formami systemu resocjalizacji w środowisku otwartym, ze zwróceniem szczególnej uwagi na znaczenie środowiska lokalnego w procesie inkluzji nieletnich i dorosłych sprawców przestępstw oraz zapoznanie z metodami pracy w środowisku otwartym . Szczególnym punktem odniesienia jest wykorzystanie twórczej resocjalizacji jako perspektywy teoretycznej i wykładni metodycznej dla działań resocjalizacyjnych. |
|
||
380-OS2-2GMS |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
· Zapoznanie z modelowymi działaniami doradców oraz metodami i technikami wykorzystywanymi w pracy z klientem. · Zapoznanie z elementarną wiedzą oraz umiejętnościami działań poradniczych podejmowanych względem rodziny. · Opanowanie warsztatu pracy doradcy rodziny, poprzez nabycie umiejętności pomocnych w wykorzystywaniu technik w zależności od wybranego modelu działania, specyfiki problemu oraz kontekstu sytuacyjnego. · Zapoznanie z praktycznym zastosowaniem wybranych technik w pracy z klientem. |
|
||
380-OS2-2GMR |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- zapoznanie z funkcjonowaniem systemu opieki i wsparcia rodziny w Polsce (aspekty prawne) - przygotowanie studentów do pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych - kształtowanie umiejętności diagnozy grupy wychowawczej oraz umiejętności odpowiedniego doboru środków i metod do realizacji zajęć w grupie |
|
||
380-OS2-2ADK |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||