2 rok PiW SJ sem.letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||
380-DS5-2BHR |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie z zasadami projektowania zabaw rytmiczno-umuzykalniających dla dzieci w klasach I–III szkoły podstawowej. Poznanie utworów muzycznych w edukacji wczesnoszkolnej. W ramach przedmiotu studenci poznają metody i techniki diagnozowania ucznia w zakresie jego zdolności muzycznych oraz rozwijania twórczej aktywności ucznia. Podstawowym założeniem przedmiotu jest rozwijanie zainteresowań muzycznych uczniów. |
|
||
380-DS5-2BHS |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Etapy, metody i formy projektowania działań plastycznych ucznia. Sposoby rozwijania twórczej aktywności ucznia. Zasady projektowania zajęć plastycznych w klasach I–III szkoły podstawowej. Metody i techniki diagnozowania ucznia w zakresie jego zdolności plastycznych i monitorowania jego rozwoju. Rozwijanie samodzielnej, twórczej aktywności uczniów w obszarze działań plastycznych. Projektowanie zajęć inspirujących uczniów do działań twórczych. |
|
||
380-DS5-2JAP |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach tego przedmiotu studencie zdobędą praktyczną wiedzę o twórczości, rozwiną umiejętności praktyczne (diagnostyczne i metodyczne) oraz rozwiną motywację do twórczej, autorskiej realizacji treści programowych w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej, poprzez stymulowanie ich twórczej aktywności w różnych dziedzinach: plastycznej, językowej, muzycznej i ruchowej. |
|
||
380-DS5-2JAN4 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie doprowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
|
||
380-DS5-2JNI4 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem lektoratu języka niemieckiego jest przygotowanie studentów do posługiwania się językiem niemieckim w kontaktach z użytkownikami tego języka: specjalistami, jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Ważne są również ćwiczenia w zakresie przygotowania do wystąpień ustnych. Istotna jest też komunikacja interkulturową, także wybrane zagadnienia i podstawowa terminologia z zakresu nauk pedagogicznych. |
|
||
380-DS5-2JRO4 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
||
380-DS5-2PPR |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie z terminologią używaną w pedagogice przedszkolnej, jej źródłami, miejscem oraz zastosowaniem w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych; miejscem pedagogiki przedszkolnej w systemie nauki oraz z jej przedmiotowymi i metodologicznymi powiązaniami z innymi dyscyplinami naukowymi; typami, celami i zasadami funkcjonowania instytucji edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym; celami i zasadami współpracy przedszkola z podmiotami zewnętrznymi oraz modelami, funkcjami, szansami i zagrożeniami współpracy; rolą nauczyciela w rozwijaniu postaw i zachowań dzieci; analizami i interpretacjami złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i kulturowych, a także motywów i wzorów ludzkiego zachowania; stylami wychowania w praktyce wychowawczej, ich wartościowymi cechami i zagrożeniami dla podmiotowości dziecka. |
|
||
380-DS5-2PWC |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka przedmiotu obejmuje wiedzę z zakresu terminologii używanej w pedagogice wczesnoszkolnej, jej źródła, miejsce oraz zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. Studenci są zapoznawani z wybranymi modelami i koncepcjami pedagogicznymi w edukacji wczesnoszkolnej, historycznymi tradycjami edukacji na I szczeblu kształcenia. |
|
||
380-DS5-2PDL |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pedeutologia jest przedmiotem zajmującym się zagadnieniami dotyczącymi zawodu nauczyciela. Poruszone tu zostaną następujące treści: rola nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela; uwarunkowania sukcesu w pracy nauczyciela; autorefleksja nad dyspozycjami, zasobami i rozwojem zawodowym oraz sposobami budowania własnego autorytetu w relacjach zawodowych i we współpracy z różnymi podmiotami procesu wychowania i kształcenia; dokonywanie autoanalizy sytuacji zawodowej początkującego nauczyciel w szkolnej rzeczywistości (zasady projektowania ścieżki własnego rozwoju zawodowego oraz uwarunkowania sukcesu w pracy nauczyciela); przygotowanie zawodowe nauczyciela; odpowiedzialność prawna nauczyciela; dokształcanie i doskonalenie zawodowe jako warunki awansu zawodowego; wypalenie zawodowe nauczycieli; nauczyciel w Unii Europejskiej i w świecie zglobalizowanym. |
|
||
380-DS5-2JAO |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot poświęcony jest analizie problemów komunikowania się interpersonalnego w perspektywie przekraczania barier uprzedzeń; adekwatnego traktowania stereotypu; niedyskryminacyjnych zachowań w stosunku do odmiennego oraz budowania postaw otwartych. |
|
||
380-DS5-2JAH |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyki jest zapoznanie Studentów/tki z funkcjonowaniem i specyfiką przedszkola i szkoły, poznanie dokumentacji tych instytucji, gromadzenie doświadczeń związanych z pracą opiekuńczo-wychowawczą z dziećmi/uczniami oraz konfrontowanie wiedzy nabywanej na zajęciach z psychologii i pedagogiki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu. W toku praktyki studenci obserwują i analizują pracę grupy przedszkolnej i klasy szkolnej, zachowania i aktywności podejmowane przez dzieci lub uczniów w czasie zajęć. |
|
||