4 rok PiW SJ sem. zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||
380-DS5-4XAHO | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W toku realizacji przedmiotu studenci będą nabywać wiedzę o kulturze regionu jako elemencie kształtowania się tożsamości społeczno-kulturowej oraz regionalizmie definiowanym w kategoriach wartości. Podczas zajęć uczestnicy poznają wybrane elementy dziedzictwa regionalnego północnego Podlasia, ze szczególnym uwzględnieniem Białegostoku jako stolicy regionu. Ukazana zostanie złożoność dziedzictwa kulturowego regionu z podkreśleniem kontekstu etnicznego i konfesyjnego. Studenci będą rozwijać swoje kompetencje w zakresie projektowania lekcyjnych i pozalekcyjnych zajęć edukacyjnych służących rozwijaniu tożsamości regionalnej dzieci. Ważnym założeniem w realizacji przedmiotu jest uwzględnienie zasad projektowania uniwersalnego. Obejmują one zapewnienie różnorodnych sposobów przekazu informacji w czasie zajęć dydaktycznych, zapewnienie studentom różnorodnych form prezentowania wiedzy i kompetencji oraz stosowanie zróżnicowanych form angażowania i motywowania studentów do pracy. |
|
||
380-DS5-4BHU |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów – przyszłych nauczycieli z etapami, metodami i formami projektowania działań technicznych uczniów. W ramach przedmiotu studenci poznają zadania twórcze związane z wypracowaniem sposobów rozwiązywania problemów technicznych. Zapoznają się z czynnościami manipulacyjnymi i konstrukcyjnymi oraz zadaniami wytwórczymi w edukacji technicznej. Podstawowym założeniem przedmiotu jest zdobywanie przez studentów umiejętności technicznych uczniów w nawiązaniu do techniki, kultury i sztuki ludowej oraz rozwiązywanie zainteresowań technicznych uczniów. |
|
||
380-DS5-4IBO |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Projektowanie różnych form aktywności w celu rozwijania kultury zdrowotnej u dzieci (uczniów) -planowanie, realizowanie i ocena procesu. Sposoby rozwijania postawy prozdrowotnej wśród dzieci (uczniów) |
|
||
380-DS5-4EDZ |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest rozbudzanie zainteresowań studentów problematyką zdrowia współczesnego człowieka. Poszerzenie kompetencji Osób studiujących do realizacji programów profilaktycznych z zakresu edukacji zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem metody projektowania różnych form aktywności w kontekście profilaktyki zdrowia oraz rozwijania kultury zdrowotnej uczniów w klasach I-III. Osoby studiujące w ramach cyklu zajęć zostaną zapoznane z zasadami planowanie działań mających na celu kształtowane umiejętność zachowania się w sytuacji zagrożenia zdrowia i niesienia pierwszej pomocy. Treści przedmiotu odnoszą się także do zagadnień z obszaru ekologii (dbałość o zdrowie własne i innych oraz o środowisko). |
|
||
380-DS5-4IBM |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem realizacji przedmiotu jest przygotowanie Studentów do planowania i prowadzenia badań empirycznych w paradygmacie ilościowym, w szczególności zaś do: a) wykorzystania arkusza kalkulacyjnego MS Excel do analizy badań ilościowych; b) stosowania podstawowych metod statystycznych w naukach społecznych; c) operacjonalizacji zmiennych (stosowanie wskaźników i skal); d) budowania narzędzi badawczych (głównie kwestionariuszy ankiet); e) wprowadzania i czyszczenia danych z badań ilościowych do arkusza kalkulacyjnego MS Excel a następnie ich przetwarzania i analizy; f) graficznego ilustrowania wyników badań; g) interpretacji podstawowych statystyk (statystyki opisowe i analiza związku między zmiennymi ilościowymi – współczynnik korelacji r-Pearsona i jakościowymi – test niezależności chi kwadrat); h) dbania o etyczne aspekty prowadzonych badań. |
|
||
380-DS5-4GKH |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do projektowania i realizacji badań jakościowych z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Studenci w ramach powołanych w trakcie zajęć zespołów badawczych zaprojektują i przeprowadzą badania jakościowe zgodnie z zasadami współczesnych badań pedagogicznych. Ponadto dokonają analizy i interpretacji zgromadzonego materiału badawczego. W konsekwencji zaprezentują wyniki swoich badań podczas seminarium naukowego zorganizowanego podczas ostatniego spotkania. Przedmiot realizowany jest w formie warsztatu metodologicznego skoncentrowanego wokół realizacji zespołowych projektów badawczych. Studenci podczas zajęć poznają w praktyce etapy badań naukowych od procesu ich projektowania po prezentację raportu badawczego. |
|
||
380-DS5-4JFT |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DS5-4HAH |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do profesjonalnego i świadomego prowadzenia zajęć języka angielskiego na etapie edukacji wczesnoszkolnej, z uwzględnieniem rozwoju psychofizycznego dzieci, zasad dydaktyki języków obcych oraz aktualnych trendów w metodyce nauczania języków obcych. Zajęcia umożliwią studentom opanowanie wiedzy teoretycznej, rozwinięcie umiejętności projektowania i prowadzenia zajęć językowych oraz krytycznej analizy materiałów dydaktycznych i programów nauczania. |
|
||
380-DS5-4JEF2 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyk jest nabywanie i rozwijanie przez Studentów praktycznych umiejętności organizowania pracy nauczyciela oraz poznanie grupy wychowanków i ich potrzeb edukacyjnych, obserwowanie i analizowanie zajęć pod kątem realizacji celów wychowania i kształcenia oraz stosowanych metod i środków dydaktycznych, a także ocenianie efektów prowadzonych działań edukacyjnych. Ponadto, Student rozwija umiejętności samodzielnego planowania i realizowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w klasach I-III szkoły podstawowej oraz samodzielnego prowadzenia zajęć. |
|
||
380-DS5-4SEM1 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot seminarium magisterskie służy nabyciu przez studenta kompetencji w zakresie prowadzenia badań społecznych w odniesieniu do pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. |
|
||
380-DS5-4XJCF |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: ćwiczenia Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne, pedagogika Rok studiów/semestr: IV rok . Wymagania wstępne: wiedza podstawowa z zakresu: pedagogiki społecznej, formy projektowej. Liczba zajęć godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godz. ćwiczeń , Metody dydaktyczne: dyskusja, burza mózgów, prezentacja multimedialne. Punkty ECTS: 1 Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział w wykładach 15 godz. Konsultacje 5 godz. RAZEM 20 godzin Nakład pracy studenta związany: z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godz.= 1 ECTS |
|
||
380-DS5-4JCB |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe pojęcia komparatystyki oświatowej i zależności między nimi. Komparatystyka oświatowa jako samodzielna dyscyplina naukowa, jej przedmiot, cele, zadania i funkcje. Międzynarodowe badania komparatystyczne: typy, rodzaje i wyniki analiz edukacji na świecie. Wskaźniki rozwoju nowoczesnych systemów oświatowych. Kulturowo-społeczny kontekst funkcjonowania i rozwoju współczesnej edukacji na świecie. Tendencje i kierunki rozwoju oświaty w społeczeństwie zaawansowanej nowoczesności. Edukacja w neoliberalnej i socjaldemokratycznej doktrynie społeczno-politycznej. Kulturowo-społeczny kontekst funkcjonowania i rozwoju współczesnej edukacji na świecie |
|
||