University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Zarządzanie 1 stopień 3 rok Stacjonarne zima (course group defined by Faculty of Management)

Faculty: Faculty of Management Courses displayed below are part of group defined by this faculty, but this faculty is not necessarily the one that organizes these courses. Read Help for more information on this subject.
Course group: (in Polish) Zarządzanie 1 stopień 3 rok Stacjonarne zima
other groups class schedules for this group
Filters
Please log in to gain access to additional options

Precisely - show only these courses which are related to such open registration which allows you to register for the course.

Additionally, courses which you are already registered for (or applied for registration) are also included.

If you want to change these settings permanently
edit your preferences in the My USOSweb menu.
Key
If course is offered then a registration cart will be displayed.
unavailable (log in!) - you are not logged in
unavailable - currently you are not allowed to register
register - you are allowed to register
unregister - you are allowed to unregister (or withdraw application)
applied - you applied for registration (and you can no longer withdraw it)
registered - you are registered (and you cannot unregister)
Use one of the "i" icons below for additional information.

2023 - Academic year 2023/2024
2024 - Academic year 2024/2025
2025 - Academic year 2025/2026
(there could be semester, trimester or one-year classes)
Actions
2023 2024 2025
530-ZS1-3XZAZ n/a
Classes
Academic year 2024/2025
  • Class - 15 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2025/2026
  • Class - 15 hours
  • Lecture - 15 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z problematyką zmian organizacyjnych, ich planowaniem, organizowaniem, wdrażaniem z uwzględnieniem czynników wpływających na postawy pracowników sprzyjających wdrażaniu zmian i przeciwnych temu procesowi.

Realizacja przedmiotu ma pozwolić na zrozumienie procesów w ramach zarządzania zmianą, akceptację i kierowanie nią.

Course page
530-ZS1-3XSD1
Classes
Academic year 2023/2024
  • Seminar - 30 hours
Academic year 2024/2025
  • Seminar - 30 hours
Academic year 2025/2026
  • Seminar - 30 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Celem przedmiotu jest:

- wykształcenie u studentów umiejętności stosowania w praktyce metodyki pisania pracy dyplomowej,

- wykształcenie u studentów umiejętności samodzielnego wyszukiwania i gromadzenia danych, uszczegółowienie wiedzy, porządkowania i

dbania o spójność treści oraz argumentowania, generalizowania i wyciągania logicznych wniosków,

- wdrożenie studentów do samodzielnej pracy badawczej,

- wspieranie studenta i nadzór nad procesem samodzielnego pisania pracy dyplomowej,

- zapoznanie studentów z badaniami prowadzonymi w jednostce

Course page
530-ZS1-3SSD1
Classes
Academic year 2023/2024
  • Seminar - 30 hours
Academic year 2024/2025
  • Seminar - 30 hours
Academic year 2025/2026
  • Seminar - 30 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Celem przedmiotu jest:

- wykształcenie u studentów umiejętności stosowania w praktyce metodyki pisania pracy dyplomowej;

- utrwalenie u studentów umiejętności samodzielnego wyszukiwania i gromadzenia danych, uszczegółowiania wiedzy, porządkowania i dbania o spójność treści oraz argumentowania, generalizowania i wyciągania logicznych wniosków;

- utrwalenie umiejętności prowadzenia samodzielnej pracy badawczej;

- wspieranie studenta i nadzór nad procesem samodzielnego pisania pracy licencjackiej.

- zapoznanie studentów z badaniami prowadzonymi w jednostce.

Course page
530-ZS1-3SECO
Classes
Academic year 2023/2024
  • Class - 30 hours
Academic year 2024/2025
  • Class - 30 hours
Academic year 2025/2026
  • Class - 30 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Wiedza zdobyta na zajęciach pozwoli na zdobycie wiedzy w zakresie aplikacji internetowych i technik multimedialnych w zakresie

przekazów reklamowych i marketingowych oraz kreowania wizerunku firmy. W ramach przedmiotu studenci nabywają umiejętności

kreowania i kompleksowej realizacji przedsięwzięć biznesowych w obszarze e-commerce z wykorzystaniem technologii internetowych i

technik multimedialnych. W trakcie przedmiotu zdobędą kompetencje w zakresie uczestniczenia w przygotowaniu projektów oraz

zrozumienia potrzeby doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności.

Course page
530-ZS1-3XEKP n/a n/a
Classes
Academic year 2023/2024
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z prowadzeniem działalności gospodarczej na poziomie mikroekonomicznym w przedsiębiorstwie. Zostaną oni zapoznani z formami organizacyjno-prawnymi przedsiębiorstw, instrumentami i sposobami racjonalnego gospodarowania.

W ramach wykładu zostaną omówione historyczne i współczesne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw, zagadnienia dotyczące formułowania i realizacji celów przedsiębiorstwa, analizy jego otocznia, kwestii konkurencyjności i innowacyjności, racjonalnego gospodarowania zasobami pracy i kapitału w przedsiębiorstwie oraz inne obszary jego aktywności.

W ramach ćwiczeń analizowane będą studia przypadków przyczyn sukcesów i porażek wybranych przedsiębiorstw, co pozwoli studentom na wskazanie kluczowych czynników sukcesu i połączenie teorii z praktyką gospodarczą. Ponadto zostaną omówione zagadnienia związane m.in. z cyklem życia, procesem inwestycyjnym i konkurencyjnością przedsiębiorstwa.

Course page
530-ZS1-3SETR
Classes
Academic year 2023/2024
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2024/2025
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2025/2026
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Groups

Brief description

(in Polish) W trakcie zajęć zostaną poruszone tematy związane z ekonomiką transportu.

Zadaniem studenta będzie umiejscowienie transportu w nauce i gospodarce (teoretyczne i praktyczne). Cykl zajęć pozwoli na zrozumienie

roli jaką pełni transport w gospodarce XXI w. W toku kolejnych spotkań studenci będą pracować nad organizacją i pomiarem transportu,

omówią popyt i podaż w poszczególnych gałęziach transportu, a także zajmą się kosztami, w tym środowiskowymi transportu. Ważnym

zagadnieniem będzie również cena usługi transportowej i zapewnianie efektywności przedsiębiorstwu transportowemu.

Student zdobędzie podstawowa wiedzę o roli ekonomiki transportu w systemie nauk, zna podstawowa terminologie w odniesieniu do

ekonomiki transportu W szczególności celem przedmiotu jest:

1. Poznanie czynników kształtujących rynek transportowy: popyt, podaż, koszty, cena

2. Poznanie i analiza rynków gałęziowych w transporcie

3. Poznanie procesów, zjawisk, podmiotów i struktur transportowych.

Course page
530-ZS1-3XFMP n/a
Classes
Academic year 2024/2025
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 30 hours
Academic year 2025/2026
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 30 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Celem przedmiotu jest przedstawienie, w pogłębionym stopniu, uwarunkowań i form finansowania międzynarodowej działalności gospodarczej oraz uporządkowanie wiedzy w zakresie instrumentów i instytucji finansów międzynarodowych we współczesnej gospodarce światowej.

Course page
530-ZS1-3XFMP#E n/a n/a
Classes
Academic year 2025/2026
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 30 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Celem przedmiotu jest przedstawienie, w pogłębionym stopniu, uwarunkowań i form finansowania międzynarodowej działalności gospodarczej oraz uporządkowanie wiedzy w zakresie instrumentów i instytucji finansów międzynarodowych we współczesnej gospodarce światowej.

Course page
530-ZS1-3XFMN n/a n/a
Classes
Academic year 2023/2024
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 30 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej funkcjonowania międzynarodowego rynku finansowego oraz jego ewolucji. Studenci nabywają umiejętność analizowania zjawisk zachodzących na międzynarodowych rynkach finansowych i ich wpływu na poszczególne gospodarki narodowe. W szczególności poznają znaczenie kursów walutowych, zasady prowadzenia polityki kursowej, mechanizm międzynarodowych przepływów kapitału, równoważenia bilansu płatniczego, mechanizm integracji walutowej.

Course page
530-ZS1-3PSO
Classes
Academic year 2023/2024
  • Lecture - 30 hours
Academic year 2024/2025
  • Lecture - 30 hours
Academic year 2025/2026
  • Lecture - 30 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Wykład obejmuje przedstawienie zagadnień podstawowych z zakresu socjologii uwzględniający rozszerzony kontekst dynamiki funkcjonowania organizacji i instytucji. Przykładowe zagadnienia podejmowane podczas zajęć to:

1. Jedno wiem, że nic nie wiem – wiedza potoczna a wiedza naukowa. Wprowadzenie do myślenia socjologicznego.

2. Rodzaje grup społecznych. Jednostka w organizacji.

3. Podstawowe procesy społeczne. O kontroli społecznej.

4. Komunikacja.

5. Manipulacja społeczna.

6. Procesy grupowe w organizacjach.

7. Role społeczne w organizacjach.

Course page
530-ZS1-3XZKM n/a n/a
Classes
Academic year 2023/2024
  • Lecture - 30 hours
Groups

Brief description

Multinational corporations are the most rapidly growing economic organizations on an international scale. Corporations play an important role in the modern economy. The course will discuss the motives behind the activities of large organizations, as well as the opportunities and threats arising for local businesses. Against the background of the phenomena accompanying globalization, the subject of consideration is also the processes occurring in companies that make it possible to create a global organization and manage it effectively.

Course page
530-ZS1-3SZFP
Classes
Academic year 2023/2024
  • Class - 30 hours
Academic year 2024/2025
  • Class - 30 hours
Academic year 2025/2026
  • Class - 30 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Przedmiot Zarządzanie finansami przedsiębiorstw zajmuje się szeroko pojętą organizacją zasobów finansowych przedsiębiorstwa.

Traktuje o działalności w wymiarze - planistycznym, organizacyjnym, decyzyjnym i kontrolnym. Celem przedmiotu jest zrozumienie i opanowanie zaawansowanej terminologii stosowanej w teorii i praktyce zarządzania finansami przedsiębiorstwa, zaawansowanych zależności istotnych w finansach przedsiębiorstwa, oraz praktyczne poznanie metod i narzędzi stosowanych w finansach przedsiębiorstwa.

Course page
530-ZS1-3XMRZ
Classes
Academic year 2023/2024
  • Class - 15 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2024/2025
  • Class - 15 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2025/2026
  • Class - 15 hours
  • Lecture - 15 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Tematyka wykładu związana jest z zagadnieniami prowadzeniem działań marketingowych na rynkach zagranicznych. Obejmuje min. ewolucję marketingu na rynkach zagranicznych, formy wejścia na rynki zagraniczne, zagadnienie badań marketingowych, internacjonalizację zachowania konsumentów i cechy marketingu mix na rynku zagranicznym.

Course page
530-ZS1-3ZWI1
Classes
Academic year 2023/2024
  • Lecture - 30 hours
Academic year 2024/2025
  • Lecture - 30 hours
Academic year 2025/2026
  • Lecture - 30 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Zamierzeniem jest pokazanie studentom w jaki sposób korzystać istniejących uregulowań prawnych dla uzyskiwania praw wyłącznych na rozwiązania techniczne bądź techniczno organizacyjne. Słuchacze dowiedzą się w jaki sposób uzyskać patent na wynalazek w systemie krajowym i europejskim, wzoru przemysłowego i znaku towarowego w trybie rejestracji krajowej i rejestracji Unii Europejskiej.

Course page
530-ZS1-3SMER
Classes
Academic year 2023/2024
  • Class - 15 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2024/2025
  • Class - 15 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2025/2026
  • Class - 15 hours
  • Lecture - 15 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Celem dydaktycznym przedmiotu jest zapoznanie studentów z podłożem, zasadami i technikami merchandisingu. Dokładnie zaprezentowane będą działania w zakresie merchandisingu w przedsiębiorstwach handlowych reprezentujących różne kategorie produktowe. W sposób szczegółowy przedstawione zostaną techniki wizualizacji, organizacji i zagospodarowania hali sprzedażowej oraz metody odpowiedniej prezentacji produktów w ramach poszczególnych działów.

Course page
530-ZS1-3NHA
Classes
Academic year 2023/2024
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2024/2025
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2025/2026
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Celem kształcenia jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu przygotowania oraz przeprowadzenia skutecznych negocjacji w ramach działalności handlowej. Wskazane zostaną podstawowe techniki i style oraz zasady, które można wykorzystać podczas negocjacji.

Course page
530-ZS1-3XZAP
Classes
Academic year 2023/2024
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2024/2025
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2025/2026
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Celem przedmiotu jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy o najważniejszych aspektach związanych z zarządzaniem produkcją w przedsiębiorstwach.

Course page
530-ZS1-3XARM n/a
Classes
Academic year 2024/2025
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2025/2026
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Celem przedmiotu jest przedstawienie zaawansowanej wiedzy dotyczącej standardowych metod matematycznych, statystycznych oraz narzędzia informatycznych mających zastosowanie w gromadzeniu, analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych.

Course page
530-ZS1-3SZDS
Classes
Academic year 2023/2024
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2024/2025
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2025/2026
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Student wszechstronnie zapoznaje się z zagadnieniami dotyczącymi planowania, organizacji i prowadzenia działalności sprzedażowej w

przedsiębiorstwie. Zakres przedmiotu obejmuje zarówno funkcjonowanie działu sprzedaży w przedsiębiorstwach handlowych,

produkcyjnych i usługowych. Połączenie teorii zarządzania sprzedażą z praktyką w oparciu rozwiązania stosowane przez określone

przedsiębiorstwa i analizy przypadków pozwalają nabyć realne kompetencje i wykorzystać zdobytą wiedzę w realnej działalności

handlowej.

Course page
530-ZS1-3SSPH
Classes
Academic year 2023/2024
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2024/2025
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Academic year 2025/2026
  • Class - 30 hours
  • Lecture - 15 hours
Groups

Brief description

(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką zarządzania strategicznego przedsiębiorstw handlowych.

Podczas zajęć studenci poznają procedurę formułowania strategii przedsiębiorstwa. Zapoznają się także z najważniejszymi klasyfikacjami strategii.

Poznają podstawowe metody analizy strategicznej przydatne przy opracowywaniu strategii.

W procesie dydaktycznym studenci zaznajomieni zostają z rozwojem strategicznym przedsiębiorstw handlowych różnych branż, z uwzględnieniem dynamicznych przemian na współczesnym rynku, w tym rozwoju handlu internetowego, specjalizacji asortymentowej czy koncentracji i przeobrażeń struktury handlu.

Course page
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)