1 rok 2st. Pedagogika niestac. (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020 - Rok akademicki 2020/21 2021 - Rok akademicki 2021/22 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2020 | 2021 | |||||
380-N2-1YAKU |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem wykładów z Antropologii kulturowej jest pogłębiona analiza zagadnień z zakresu wiedzy o kulturze, jej elementach oraz miejscu i funkcji człowieka w kulturze. |
|
||
380-N2-1YGTP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady z Antropologii pedagogicznej zakładają rozważania o podstawowych pojęciach w obszarze wiedzy o człowieku w ujęciu antropologicznym, o antropologii pedagogicznej, jako dyscyplinie związanej z pedagogika. Ponadto przedmiotem refleksji będą wybrane zjawiska pedagogiczne, społeczne i kulturowe. |
|
||
380-N2-1YGKG |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem realizacji przedmiotu jest przygotowanie studenta do prowadzenia empirycznych badań ilościowych, w szczególności zaś do: a) wykorzystania arkusza kalkulacyjnego MS Excel do analizy badań ilościowych; b) stosowania podstawowych metod statystycznych w naukach społecznych; a) operacjonalizacji zmiennych (stosowanie wskaźników i skal); b) budowania narzędzi badawczych (głównie kwestionariuszy ankiet); c) wprowadzania i czyszczenia danych z badań ilościowych do arkusza kalkulacyjnego MS Excel a następnie ich przetwarzania i analizy; d) graficznego ilustrowania wyników badań; e) interpretacji podstawowych statystyk (statystyki opisowe i analiza związku między zmiennymi ilościowymi – współczynnik korelacji r-Pearsona i jakościowymi – test niezależności chi kwadrat); f) dbania o etyczne aspekty prowadzonych badań. |
|
||
380-N2-1JAK |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-1YEMK |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Edukacja międzykulturowa to przedmiot analizujący poblematyke kultury w edukacji. Dyskusje i analizy dotyczą kształtowania kompetencji międzykulturowych nauczyciela i kształtowania postaw otwartych wychowanków. |
|
||
380-N2-1JAN |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Grupa Zajęć_ 1 MODUŁ OGÓLNOUCZELNIANY Język obcy Pogłębianie kompetencji leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych w komunikowaniu się w języku obcym, w tym doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Czynne posługiwanie się językiem obcym na poziomie językowym B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w kontaktach ze specjalistami jak również w komunikacji z osobami spoza grona specjalistów. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
|
||
380-N2-1JRO |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem lektoratu jest przede wszystkim rozwijanie sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
||
380-N2-1YKWP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem i celem przedmiotu jest przedstawienie treści związanych ze współczesnymi teoriami i nurtami wychowania oraz wybranymi ideologiami wychowania XX wieku. Teorie te są podstawą konstruowania wiedzy dotyczącej studiowanej problematyki, a także podstawą rozwijania umiejętności i kompetencji społecznych. |
|
||
380-N2-1YGLC |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-1YMBS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z założeniami filozoficznymi (ontologiczne, epistemologiczne) i metodologicznymi empirycznych badań społecznych ilościowych i jakościowych; z koncepcjami rozwoju nauki, znaczeniem paradygmatów w rozwoju nauki. |
|
||
380-N2-1YGKH |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: 1.) Zapoznanie studentów z założeniami i specyfiką badań jakościowych; z głównymi strategiami i metodami badań jakościowych; z mapą stanowisk i podejść metodologicznych w badaniach jakościowych. 2.) Kształtowanie umiejętności badawczych studentów w zakresie projektowania, prowadzenia badań, analizy, interpretacji i prezentacji empirycznych danych jakościowych. 3.) Przygotowanie studentów do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie planowania i realizacji jakościowych projektów badawczych. Treści przedmiotu: Specyfika badań jakościowych; Standardy etyczne w badaniach jakościowych; Przegląd głównych szkół, orientacji badawczych, strategii i metod badań jakościowych; Mapa stanowisk i podejść metodologicznych w badaniach jakościowych; Sposoby pozyskiwania materiałów empirycznych; Projektowanie badań jakościowych; Analiza i interpretacja empirycznych danych jakościowych; Raportowanie wyników badań jakościowych. |
|
||
380-N2-1YPOG |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• Język pedagogiki – próba budowania systemu kategorialnego różnych odmian pedagogiki współczesnej w kontekście mapy pojęciowej pedagogiki tradycyjnej. • Powstanie i ewolucja tożsamości pedagogiki. • Zmiany relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną. • Wielość współczesnych pedagogii i zróżnicowania ich recepcji. • Filozoficzne problemy wychowania (ontyczne i aksjologiczne). • Teoretyczne i metodologiczne problemy badań nad procesami edukacyjnymi (i dyskursami o edukacji). |
|
||
380-N2-1YPPO |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów ogólnej orientacji w zakresie problematyki przedmiotu, jako dyscypliny naukowej; kształtowanie kompetencji krytycznych w zakresie analizy problematyki edukacyjnej i rzeczywistości wychowawczej na świecie; rozwijanie kompetencji poznawczych w zakresie analizowania zjawisk edukacyjnych w ujęciu porównawczym i międzynarodowym. Student zdobywa wiedzę w zakresie: kulturowo-społecznych uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju współczesnej edukacji na świecie, w aspekcie globalnych nierówności społecznych; specyfiki komparatystyki oświatowej jako samodzielnej dyscypliny naukowej, jej przedmiotu, celów, zadań i funkcji; teoretycznych założeń i metodologicznych podstaw międzynarodowych badań porównawczych; narzędzi porównawczych, czyli wskaźników rozwoju nowoczesnych systemów oświatowych, oraz ich znaczenia w kreowaniu krajowej i międzynarodowej polityki oświatowej; analizy porównawczej europejskich i pozaeuropejskich systemów oświatowych |
|
||
380-N2-1YPES |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z tworzeniem, odbiorem oraz dziełem sztuki, a także zagadnienia związane z wartościami i wartościowaniem w sztuce i kulturze. Studenci dowiadują się o kontekście historycznym zagadnień i o ich pojmowaniu w kulturze współczesnej. Zostają również wyposażeni w kompetencje orzekania o wartościach występujących w sztuce. |
|
||
380-N2-1YPOS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem realizacji przedmiotu jest: 1) zdobycie przez studentów wiedzy z zakresu pojęć, koncepcji i metodologii polityki społecznej jako dyscypliny naukowej, oraz wiedzy o podstawowych założeniach funkcjonowania polityki społecznej jako działalności praktycznej; 2) rozwijanie kompetencji poznawczych i krytycznych w zakresie rozpoznawania i analizowania kwestii społecznych w wymiarze globalnym i lokalnym; 3) zdobycie wiedzy w zakresie problematyki nierówności społecznych w świecie, w wymiarze globalnym i w perspektywie porównawczej; 4) zdobycie wiedzy o pracy socjalnej i sposobach realizacji działań pomocowych państwa, poznanie modeli i strategii realizacji polityki społecznej na świecie. |
|
||
380-N2-1YPKL |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie z pogłębionymi zagadnieniami oraz najważniejszymi współczesnymi osiągnięciami psychologii klinicznej. Podczas zajęć przedstawiana jest problematyka ogólnej psychopatologii i szczegółowej ze wskazaniem na symptomatologię zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń rozwoju, ich etiologię i patomechanizmy. Zostają również omówione wybrane praktyczne zastosowania rozumienia psychopatologii w odniesieniu do dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Student zdobywa również podstawową wiedzę na temat instytucji świadczących pomoc w zakresie ochrony zdrowia psychicznego. |
|
||
380-N2-1YSEM |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-1ORG |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-1JCZ |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-1YTIN |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-1YHCD |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka przedmiotu obejmuje omówienie najważniejszych zagadnień z zakresu prawa autorskiego. |
|
||
380-N2-7ZDK |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||