1 rok PiW SJ sem. zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
380-DS5-1BIH |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zgodnie z art. 51 ust. 1 ustawy z dnia z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2023 r., poz. 742 t.j. z późn. zm.) i § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 30 października 2018 r. w sprawie sposobu zapewnienia w uczelni bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i kształcenia (Dz.U. z 2018 r. poz. 2090) na Wydziale Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku przeprowadza się szkolenia z Bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia studentów rozpoczynających studia na kierunkach realizowanych w trybie stacjonarnym w formie wykładów przeprowadzanych w czasie rzeczywistym w wymiarze 4 godzin dydaktycznych. |
|
||
380-DS5-1EMG |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka przedmiotu obejmuje zagadnienia z zakresu roli i znaczenia prawidłowej emisji głosu, budowy i działania układu oddechowego, typów oddychania oraz ćwiczeń oddechu całościowego, budowy i roli krtani, czynności narządu głosowego – fonacji. Studenci są zapoznawani z funkcjami narządu artykulacyjnego – ćwiczeniami warg i języka, rozróżnianiem artykulacji a dykcji, opanowaniem umiejętności prawidłowego wykorzystania rezonansu. Przedstawiane są również choroby zawodowe oraz podstawy higieny głosu. Studenci opanowują zasady poprawnej wymowy i interpretacji tekstu literackiego. |
|
||
380-DS5-1HEO |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: - przedstawienie przedmiotu psychologii i jej celów - zapoznanie z głównymi psychologicznymi koncepcjami człowieka - zapoznanie z biologicznymi podstawami procesów psychicznych - przedstawienie przebiegu i funkcji procesów psychicznych (świadomość, percepcja, pamięć, uczenie się, myślenie, emocje, motywacja) - omówienie podstawowych koncepcji osobowości(pojęcia i struktura osobowości) - przedstawienie zagadnienia różnic indywidualnych (inteligencja, temperament, styl poznawczy) - wskazanie możliwości wykorzystania wiedzy psychologicznej w pracy pedagogicznej |
|
||
380-DS5-1HEP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie przedmiotu student poznaje psychologiczne podstawy procesu uczenia się i zapamiętywania dzieci i młodzieży: modele uczenia się (koncepcje klasyczne, współczesne ujęcia w oparciu o wyniki badań neuropsychologicznych), metody i techniki uczenia się, przyczyny trudności w uczeniu się oraz strategie ich przezwyciężania. Przedmiot służy też rozwinięciu umiejętności analizy zdarzeń pedagogicznych w oparciu o zdobytą wiedzę psychologiczną, oraz rozwinięciu kompetencji w zakresie radzenia sobie w szkolnych i przedszkolnych sytuacjach interpersonalnych, poprzez zgłębienie takich zagadnień jak: sztuka budowania relacji i rozwiązywania konfliktów, skuteczne komunikowanie się w procesie uczenia, empatia, zachowania i postawy asertywne, agresywne i uległe, reguły współdziałania i przekonywania innych w grupie, procesów i ról grupowych. |
|
||
380-DS5-1HEU |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W treściach przedmiotu uwzględniono problematykę współczesnych interdyscyplinarnych studiów nad dzieciństwem (ang.Childhood Studies) dotyczących zagadnienia dobrostanu dziecka. Tematyka przedmiotu to symboliczna koncepcja i struktura obejmująca szereg podejść, schematów postępowania, teorii i idei dotyczących dzieciństwa. Studia nad dzieciństwem niosą przekaz, że dzieci i dorośli nie powinni być spostrzegani jako dwie przeciwstawne sobie grupy, lecz jako ludzkość, która oddziałuje na świat w szczególny sposób i która dąży do zapewnienia wszystkim mieszkańcom planety dobrej jakości życia (także innym gatunkom niż człowiek). Zaakcentowana będzie zmiana spojrzenia na proces prowadzenia badań nad dzieciństwem, w którym prócz perspektywy osoby dorosłej pojawia się głos dziecka. Wyeksponowane zostanie myślenie interdyscyplinarne oraz relacje, które przypuszczalnie w dalszej perspektywie odegrają ważną rolę w przyszłych badaniach nad dzieciństwem. |
|
||
380-DS5-1HEW |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem realizacji treści przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy w zakresie podstawowych elementów struktury wiedzy filozoficznej oraz miejsca filozofii wychowania wśród innych dyscyplin. Zwrócenie uwagi na ontologiczne, aksjologiczne podstawy wychowania uznawane za myślowy fundament edukacji w kulturze europejskiej. Spojrzenie na proces wychowania dzieci i uczniów w perspektywie filozoficznej. Kształtowanie umiejętności wykorzystania wiedzy filozoficznej jako podstawy do osobowego i integralnego rozwoju siebie i wychowanka. |
|
||
380-DS5-1HWY |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zdobycie wiedzy z zakresu dziejów myśli i doktryn pedagogicznych oraz ideałów wychowawczych; przemian zawodu nauczyciela, szkolnictwa i instytucji oraz środowisk wychowujących; kształtowania pedagogiki jako nauki; historycznych źródeł subdyscyplin pedagogicznych oraz roli i funkcji poszczególnych systemów oświatowych w życiu społeczeństwa w kontekście zmian społecznych, kulturowych i gospodarczych danej epoki historycznej. Nabycie świadomości kulturotwórczej roli tradycji wychowawczej stanowiącej dla przyszłego pedagoga źródło inspiracji zawodowej oraz refleksji nad współczesną teorią i praktyką pedagogiczną. |
|
||
380-DS5-1JAN1 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie doprowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
|
||
380-DS5-1JCZ |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DS5-1JNI1 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii z dziedziny nauk pedagogicznych. |
|
||