2 rok 2st. PW niestac. (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020 - Rok akademicki 2020/21 2021 - Rok akademicki 2021/22 2022 - Rok akademicki 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2020 | 2021 | 2022 | |||||
380-N2-2XJCS |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-2XJCW |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-WN2-2GMM | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka przedmiotu obejmuje wiedzę z zakresu pedagogiki zdrowia/edukacji zdrowotnej. Studentki i Studenci są zapoznawani z podstawowymi teoriami wykorzystywanymi w edukacji odnoszącej się do różnych aspektów zdrowia dziecka, systemu rodzinnego/ systemów społecznych. Założeniem przedmiotu jest przygotowywanie młodzieży akademickiej do rozpoznawania źródeł czynników zagrażających zdrowiu i życiu człowieka, oraz realizacji programów w zakresie edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. |
|
||
380-WN2-2GHG | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rys historyczny literatury pięknej dla dzieci. Przykłady najnowszej prozy i poezji dla dzieci w Polsce i na świecie. Rola literatury w procesie wychowania. Dorobek wybitnych twórców z dziedziny piśmiennictwa (poezja, baśń, fantastyka, komiks, proza obyczajowa). Recepcja lektury w różnych grupach wiekowych. Estetyczne wartościowanie książek. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. |
|
||
380-WN2-2GMO |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem przedmiotu jest opanowanie prze z studentów wiedzy na temat sposobów rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich dzieci w wieku i młodszym wieku szkolnym oraz rozwijanie umiejętności niezbędnych do planowania i prowadzenia zajęć z edukacji społecznej, obywatelskiej w klasach I-III, a dotyczących: kształtowania poczucia przynależności społecznej; budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych i obywatelskich; rozwijania nawyków kulturalnych oraz rozwijania u dziecka umiejętności funkcjonowanie w klasie w relacjach społecznych – przygotowanie do pełnienia ról społecznych. |
|
||
380-WN2-2EGZ | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-2XJCR |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest ukazanie idei i wątków myśli chrześcijańskiej we współczesnej literaturze i filmie. Wykład ma ukazać rolę i znaczenie chrześcijańskich fundamentów duchowych, które wpływają nie tylko na sferę sacrum, lecz również na współczesne dzieła literackie i produkcje kinowe. Poszukiwania idei chrześcijańskich będą realizowane w dziełach Tolkiena, Bułhakowa, Lewisa, Wachowskich i in. Przedstawienie spektrum zależności pomiędzy współczesnymi koncepcjami sztuki literackiej i filmowej a duchowością chrześcijańską pozwoli zrozumieć uniwersalizm chrześcijańskiej drogi. |
|
||
380-WN2-2GMN | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-2XJJM | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-2YNTD |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W toku realizacji przedmiotu studenci poznają kierunki zmian w obszarze przedmiotu badań dydaktyki ogólnej, a w szczególności zmiany w zakresie teleologii, treści kształcenia, wielości paradygmatów dydaktycznych oraz tworzenia środowiska aktywnego uczenia się uczniów. Podczas zajęć ćwiczeniowych studenci doskonalą umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów oraz umiejętności właściwego dobierania metod, środków dydaktycznych, form organizacji pozwalających osiągać optymalne efekty kształcenia. W trakcie zajęć studenci kształtują kompetencje społeczne, a w szczególności odznaczanie się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań edukacyjnych. |
|
||
380-WN2-2PKR | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach tego przedmiotu studencie zdobędą praktyczną wiedzę o twórczości, rozwiną umiejętności praktyczne (diagnostyczne i metodyczne) oraz rozwiną motywację do twórczej, autorskiej realizacji treści programowych w klasach I-III szkoły podstawowej, poprzez stymulowanie ich twórczej aktywności w różnych dziedzinach: plastycznej, językowej, muzycznej i ruchowej. |
|
||
380-N2-2XJFC | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-WN2-2GML | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest doskonalenie przez studenta umiejętności niezbędnych do efektywnej i innowacyjnej organizacji zajęć zintegrowanych na pierwszym etapie edukacyjnym. Studenci wzbogacą umiejętności planowania i organizacji interakcyjnego środowiska uczenia się z uwzględnieniem adekwatnych do potrzeb i możliwości uczniów metod i form; doskonalić będą kompetencje w zakresie stymulowania i wspierania aktywności edukacyjnej uczniów, optymalnej realizacji założeń pracy opiekuńczo- wychowawczej, tworzenia zespołu klasowego. |
|
||
380-N2-2YJEG | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pogłębienie wiedzy na temat idei integracji/ inkluzji społecznej i społeczeństwa równych szans, konkretnych rozwiązań wspierających dostępność i dobrych praktyk na rzecz budowania środowiska włączającego. Doskonalenie umiejętności praktycznego zastosowania zasad projektowania uniwersalnego oraz diagnozowania dostępności środowiska (przestrzeni fizycznej, produktów, usług, systemów informacyjno-komunikacyjnych) z uwzględnieniem indywidualnych lub zbiorowych potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, zwłaszcza osób z niepełnosprawnością. Kreowanie nowych rozwiązań odpowiadających na zróżnicowane potrzeby użytkowników, zgodnie z metodologią projektowania uniwersalnego. Nabycie umiejętności pracy w zespole interdyscyplinarnym i prowadzenie procesu projektowego w partycypacji z ostatecznymi użytkownikami zastosowanych uniwersalnych rozwiązań. |
|
||
380-WN2-2AJP | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje: analizę psychologicznych i pedagogicznych aspektów związanych z trudnościami w uczeniu się uczniów; modeli pracy terapeutycznej i pedagogicznej, zasad konstruowaniu indywidualnych programów terapeutycznych (IPET) oraz projektowania zajęć terapeutycznych dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem metod pracy terapeutycznej oraz założeń uniwersalnego projektowania przestrzeni edukacyjnej i społecznej dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. |
|
||
380-N2-2XAAP | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-2YSEM |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-2YHDTR |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-N2-2YHDTA |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Doskonalenie wybranych sprawności językowych. Ćwiczenie umiejętności językowych -mówienie, czytanie tekstów autentycznych. Elementy tłumaczenia. Rozumienie ze słuchu oryginalnych nagrań. Przyswajanie i utrwalanie słownictwa z danego zakresu tematycznego np.emigracja, bezrobocie, starzejące się społeczeństwo, bieda i wykluczenie społeczne, dyskryminacja, społeczne skutki kryzysu, wslcznene trendy i wyzwania edukacji. |
|
||
380-N2-2XJEZ | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-WN2-2GMK | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ideą przedmiotu jest zapoznanie Studentów z najnowszymi tendencjami w edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na świecie. Dokonany zostanie przegląd interesujących koncepcji teoretycznych, rozwiązań praktycznych oraz ich analiza i ocena z punktu widzenia rozwoju dziecka. |
|
||