2 rok 2st. KRES stac. sem zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022 - Rok akademicki 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2022 | |||||
380-ZKS2-2HBT |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Dzięki omawianym zagadnieniom student będzie potrafił skonstruować diagnozę oraz sporządzić indywidualny plan oddziaływań resocjalizacyjnych. Będzie również w stanie zidentyfikować potencjalne trudności w ich realizacji. Studenci zdobędą również niezbędną wiedzę do projektowania oddziaływań wychowawczych w środowisku życia podopiecznego we współpracy z lokalnymi instytucjami wspierającymi procesy resocjalizacji i pomocy rodzinie. |
|
||
380-S2-2XJJK |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zarys problematyki badawczej sztuki Europy Środkowo-Wschodniej XX-XXI wieku poprzez analizę kluczowych zjawisk sztuki tego obszaru i wskazanie literatury przedmiotu do indywidualnych studiów. |
|
||
380-ZKS2-2HDS |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami metodyki pracy kuratora sądowego - zapoznanie studentów z warsztatem pracy kuratora sądowego - zrozumienie kwestii psychopedagogicznych, społecznych, które pojawiają się podczas kontaktów z przestępcami - młodocianymi i dorosłymi - zrozumienie poziomu i trendów nieprzystosowania i przestępczości nieletnich i dorosłych - zrozumie etiologii nieprzystosowania i przestępczości oraz konsekwencji społecznych wynikających z tej wiedzy - wdrażanie do pracy z „żywym klientem” w środowisku otwartym i instytucjach resocjalizacyjnych - nawiązywanie współpracy z różnymi podmiotami systemu resocjalizującego - kształcenie kompetencji zawodowych - wdrażanie do wykorzystywania nabytej wiedzy teoretycznej w praktycznej działalności zawodowej i kontaktach międzyludzkich - wyrabianie właściwych nawyków metodycznych |
|
||
380-S2-2YNTD |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W toku realizacji przedmiotu studenci poznają kierunki zmian w obszarze przedmiotu badań dydaktyki ogólnej, a w szczególności zmiany w zakresie teleologii, treści kształcenia, wielości paradygmatów dydaktycznych oraz tworzenia środowiska aktywnego uczenia się uczniów. Podczas zajęć ćwiczeniowych studenci doskonalą umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów oraz umiejętności właściwego dobierania metod, środków dydaktycznych, form organizacji pozwalających osiągać optymalne efekty kształcenia. W trakcie zajęć studenci kształtują kompetencje społeczne, a w szczególności odznaczanie się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań edukacyjnych. |
|
||
380-ZKS2-2HDN |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ZKS2-2HDL |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-S2-2YSEM |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-S2-2YHDTR |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem warsztatu spesjalistycznego w języku rosyjskim jest doskonalenie praktyki konwersacyjnej, gramatyki i stylu języka rosyjskiego. |
|
||
380-S2-2YHDTA |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem warsztatów jest poznanie specjalistycznego słownictwa pedagogicznego w języku angielskim oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się nim. W trakcie trwania zajęć rozwijana jest umiejętność analizy tekstu, prezentacji wiedzy specjalistycznej z zakresu pedagogiki oraz podejmowania dyskusji naukowej poprzez wyrażanie i uzasadnianie własnych opinii. |
|
||
380-ZKS2-2BIT |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują wiedzę z zakresu strategii i procedur oddziaływań resocjalizacyjnych w warunkach probacji, metody, fazy oddziaływania wychowawczego, oddziaływania na środowisko rodzinne. Jednocześnie wskazać należy doniosłą rolę kuratorów sądowych wykonujących orzeczenia w sprawach rodzinnych i nieletnich. |
|
||
380-S2-2XJJJ |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cykl konwersatoriów ma przybliżyć studentowi dzieje Podlasia z perspektywy wielowiekowego dziedzictwa kulturowego powstałego w wyniku współistnienia ze sobą bądź obok siebie wielu narodowości, grup etnicznych . Podlasie zamieszkiwali Polacy, posługujący się gwarami mazowieckimi, potomkowie Jaćwingów, Litwini, Rusini, mówiący gwarami o cechach białoruskich, ukraińskich i poleszuckich. Osiedlały się grupy narodowe Żydów, Niemców, Tatarów, Szkotów, Holendrów, Wielkorusów- Starowierów. Różnorodności narodowej, etnicznej towarzyszyły odmienności wyznaniowe. |
|
||
380-ZKS2-2HDM |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Problemy społeczne, nierówności społeczne, kultury ubóstwa a praca kuratora 2. Praca kuratora sądowego w środowisku zróżnicowanym kulturowo 3. Problemy dzieci w rodzinie migracyjnej – aspekty społeczno-prawne 4. Subkultury i gangi a praca kuratora sądowego 5. Kompetencje wielokulturowe w pracy kuratora sądowego 6. Model programu szkoleniowego w zakresie świadomości wielokulturowej dla kuratorów sądowych na świecie Samodzielna praca studenta Przygotowanie do testu 15 godz. Krytyczna analiza literatury specjalistycznej 10 godz. Zadania problemowe 5 godz. RAZEM 30 godz. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział wykładach 15 godz. Konsultacje 30 godz. RAZEM 45 godzin Razem: samodzielna praca studenta + godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim = 75 godz. 1 punkt ECTS = 25-30 godzin 75 godzin : min 25 godzin = 3,0 ECTS 75 godzin : max 30 godzin = 2,5 ECTS |
|
||