3 rok 1st. RES stac. sem. zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||
380-RS1-3XJIZ |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest pogłębienie refleksji studentów nad funkcjonowaniem osób, grup czy społeczności w świecie realnym (oraz wirtualnym) a wykraczającym poza normy i reguły współżycia społecznego, analiza i zrozumienie mechanizmów biologicznych, psychologicznych, społecznych i kulturowych determinujących funkcjonowanie współczesnego człowieka. Refleksja studenta winna skupiać się na trzech kategoriach społecznych jednostek oraz grup uwikłanych w procesy denormatywne: sprawców aktów dewiacji i patologii, ich ofiar oraz reprezentantów służb społecznych niosących pomoc, wsparcie, oraz zapewniających interwencje terapeutyczne. Zagadnienia będą analizowane w perspektywie indywidualnej (samobójstwa, uzależnienia) rodziny (rodziny dysfunkcyjne, rozpad rodziny) grup społecznych (gangi, grupy subkulturowe, white collars crime) społeczności lokalnych (bezrobocie, ubóstwo ) oraz procesów globalnych (przemyt i handel ludźmi, postkolonializm w studiach nad dewiacjami). |
|
||
380-RS1-3JFZ |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest dostarczenie wiedzy zakresu wspierania rodziny w sytuacjach kryzysowych, dostarczenie umiejętności w zakresie diagnozowania złożonych sytuacji kryzysowych występujących w środowisku rodzinnym a także wskazanie na znaczenie profilaktyki dla społecznego funkcjonowania jednostki i rodziny. |
|
||
380-RS1-3JGA |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot opiera się na analizie kurateli jako instytucji oraz zbadaniu praktycznych aspektów jej funkcjonowania. Kuratela sądowa rozumiana jako prawna forma częściowej i ograniczonej czasowo pieczy nad określoną osobą lub nad jej majątkiem ustanawianą przez sąd opiekuńczy lub organ państwowy rozpatrywana będzie pod kątem obowiązków kuratorów, zakresu ich uprawnień; oraz form nadzoru sprawowanego przez sąd opiekuńczy nad ich działaniami. Szczególnemu opisowi zostaną poddane standardy prawne dotyczące sprawowania pieczy nad osobami dorosłymi i nieletnimi oraz metody i formy wychowania resocjalizującego. Kolejnym ważnym zagadnieniem będzie namysł nad wyzwaniami i zagrożeniami pracy kuratora w resocjalizacji skazanych w środowisku otwartym. Rozwój instytucji kurateli sądowej w Polsce w tym model kurateli sądowej. Charakterystyka instytucji kurateli rodzinnej stanowią kolejne ważne zagadnienia omawiane w ramach przedmiotu. |
|
||
380-RS1-3GOE |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nadrzędnym celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w problematykę treningu interpersonalnego, a także rozwijanie przez nich umiejętności komunikowania się z drugim człowiekiem, poprzez uwrażliwienie ich na partnera - rozmówcę oraz głębsze poznanie siebie. Trening interpersonalny daje sposobność do odczuwania,doświadczania, nazywania i wyrażania własnych uczuć i emocji oraz zrozumienia ich wpływu na swoje zachowanie reakcje innych. Jest też wspaniałą okazją do poznania własnych zasobów, potencjałów, zrozumienia procesów społecznych zachodzących w kontaktach interpersonalnych i grupowych, a także odkrywania różnych sposobów funkcjonowania wśród innych ludzi. |
|
||
380-RS1-3XJJA |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie przedmiotu omówione zostaną podstawowe pojęcia związane z profilaktyką. Scharakteryzowane zostaną również cele działań profilaktycznych z uwzględnieniem założeń profilaktyki pozytywnej i negatywnej. Kolejny aspekt omawianych treści stanowić będą metody pracy profilaktycznej w środowisku oraz działania profilaktyczne podejmowane wobec dzieci z objawami niedostosowania społecznego. Opisowi poddane zostaną także programy profilaktyczne dla osób dorosłych. Praktyczny wymiar zajęć wyrażony będzie w postaci autorskich programów profilaktycznych projektowanych przez studentów. |
|
||
380-RS1-3SEM1 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Etapy realizacji seminarium licencjackiego i pracy Promotora ze Studentem: Omówienie ze Studentem procedur pisania pracy naukowej (licencjackiej), standardów edycji tekstu naukowego, struktury pracy i jej charakteru. Analiza publikacji naukowych i stopniowe przygotowanie Studenta do wyboru tematu pracy. Wybór tematu pracy, dalsza analiza dostępnej literatury w wybranym obszarze tematycznym, omawianie jej z osobą prowadzącą seminarium. Tworzenie zarysu pracy (kluczowe pojęcia, spis treści, najważniejsze zagadnienia itd.), dobór bibliografii. Pisanie pracy (zgodnie z wymogami formalnymi pisania pracy licencjackiej). Przedstawianie i refleksja nad instrumentem badawczym oraz informacja teoretyczna używana w badaniu. Projektowanie i prowadzenie badań z wykorzystaniem elementarnej terminologii używanej w pedagogice/Tworzenie projektu badawczego/Tworzenie projektu edukacyjnego, profilaktycznego, resocjalizacyjnego itd. Napisanie i obrona pracy licencjackiej. |
|
||
380-RS1-3GOD |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-RS1-3GOC |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami i formami pracy profilaktyczno-wychowawczej w środowisku. Przedmiotem zajęć jest także, poznanie zasad tworzenia i realizowania programów profilaktycznych w szkole, placówkach opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. |
|
||
380-RS1-3JGB |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istotą przedmiotu jest analiza pedagogiki resocjalizacyjnej jako subdyscypliny pedagogicznej umożliwiających resocjalizację, readaptację oraz reintegrację osób społecznie nieprzystosowanych. Szczególny akcent jest kładziony na metody twórczej resocjalizacji, analizowany jako koncepcja oddziaływań oraz konstrukt teoretyczny. W ramach wykładów zostaną przedstawione podstawy teoretyczne i założenia koncepcyjne twórczej resocjalizacji. Celem ćwiczeń jest przybliżenie metod stosowanych w ramach twórczej resocjalizacji oraz opracowanie autorskiej koncepcji pracy z osobami społecznie nieprzystosowanym. |
|
||
380-RS1-3XJJB |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||