Moduł dyplomowy - niestac. II stop. Pedagogika (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2022 | 2023 | |||||
380-ON2-2DSW |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z teorią z zakresu diagnostyki (na poziomie rozszerzonym) a w szczególności diagnozy środowisk wychowawczych • Przedstawienie studentom metod, technik i narzędzi stosowanych w diagnozie jednostek i ich środowisk wychowawczych • Przygotowanie studentów do praktycznego wykorzystywania zdobytej w trakcie zajęć wiedzy z zakresu diagnozy środowisk wychowawczych. |
|
||
380-WN2-2GMM |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka przedmiotu obejmuje wiedzę z zakresu pedagogiki zdrowia/edukacji zdrowotnej. Studentki i Studenci są zapoznawani z podstawowymi teoriami wykorzystywanymi w edukacji odnoszącej się do różnych aspektów zdrowia dziecka, systemu rodzinnego/ systemów społecznych. Założeniem przedmiotu jest przygotowywanie młodzieży akademickiej do rozpoznawania źródeł czynników zagrażających zdrowiu i życiu człowieka, oraz realizacji programów w zakresie edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. |
|
||
380-WN2-2GHG |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rys historyczny literatury pięknej dla dzieci. Przykłady najnowszej prozy i poezji dla dzieci w Polsce i na świecie. Rola literatury w procesie wychowania. Dorobek wybitnych twórców z dziedziny piśmiennictwa (poezja, baśń, fantastyka, komiks, proza obyczajowa). Recepcja lektury w różnych grupach wiekowych. Estetyczne wartościowanie książek. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. |
|
||
380-WN2-2GMO |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem przedmiotu jest opanowanie prze z studentów wiedzy na temat sposobów rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich dzieci w wieku i młodszym wieku szkolnym oraz rozwijanie umiejętności niezbędnych do planowania i prowadzenia zajęć z edukacji społecznej, obywatelskiej w klasach I-III, a dotyczących: kształtowania poczucia przynależności społecznej; budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych i obywatelskich; rozwijania nawyków kulturalnych oraz rozwijania u dziecka umiejętności funkcjonowanie w klasie w relacjach społecznych – przygotowanie do pełnienia ról społecznych. |
|
||
380-ON2-2EPS |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi i pogłębionymi zagadnieniami dotyczącymi psychoterapii oraz najważniejszymi współczesnymi osiągnięciami różnych kierunków psychoterapii. Pozwalają poznać ogólne i szczegółowe modele pomocy psychologicznej, poradnictwa oraz poszczególnych szkół psychoterapii oraz podstawy ich praktycznego zastosowania. Dają możliwość ćwiczenia umiejętności z zakresu budowania relacji terapeutycznej (nawiązywania kontaktu, aktywnego słuchania). |
|
||
380-MN2-2GKM |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest ukazanie roli różnicy kulturowej w komunikacji społecznej w zarządzaniu oraz ćwiczenie generowania sytuacji tworzących atmosferę dialogu i współpracy w sytuacji istnienia różnic kulturowych. Dotyczy to zwłaszcza różnic kulturowych o charakterze religijnym i narodowym zarówno w odniesieniu do autochtonicznych mieszkańców północno-wschodniej Polski jak również imigrantów. |
|
||
380-MN2-2GKN |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-MN2-2GKJ |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-WN2-2GMN |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-MN2-2GKO |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest opanowanie przez studenta umiejętności: rozpoznawania sporów szkolnych oraz możliwości ich bezstronnego rozstrzygania; analizy sytuacji konfliktowych w oświacie; praktycznego stosowania podstawowych technik komunikacji w sytuacji konfliktowej (parafrazowania, klaryfikacji, itp.). Studenci nabędą umiejętność efektywnej organizacji mediacji, jako metody rozwiązywania konfliktów; umiejętność planowania działań mediacyjnych adekwatnie do sytuacji i indywidualnych możliwości stron konfliktu; umiejętność zarządzania konfliktem. Nabędą wiedzę na temat możliwości organizacji mediacji rówieśniczych w placówkach oświatowych oraz kompetencje w zakresie kreatywnego poszukiwania rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych. |
|
||
380-MN2-2GKK |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-MN2-2GKU |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-WN2-2PKR |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach tego przedmiotu studencie zdobędą praktyczną wiedzę o twórczości, rozwiną umiejętności praktyczne (diagnostyczne i metodyczne) oraz rozwiną motywację do twórczej, autorskiej realizacji treści programowych w klasach I-III szkoły podstawowej, poprzez stymulowanie ich twórczej aktywności w różnych dziedzinach: plastycznej, językowej, muzycznej i ruchowej. |
|
||
380-MN2-2GKZ |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ON2-2ADI |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z teorią z zakresu profilaktyki społecznej (na poziomie rozszerzonym) a w szczególności profilaktyki problemów społecznych |
|
||
380-WN2-2GML |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest doskonalenie przez studenta umiejętności niezbędnych do efektywnej i innowacyjnej organizacji zajęć zintegrowanych na pierwszym etapie edukacyjnym. Studenci wzbogacą umiejętności planowania i organizacji interakcyjnego środowiska uczenia się z uwzględnieniem adekwatnych do potrzeb i możliwości uczniów metod i form; doskonalić będą kompetencje w zakresie stymulowania i wspierania aktywności edukacyjnej uczniów, optymalnej realizacji założeń pracy opiekuńczo- wychowawczej, tworzenia zespołu klasowego. |
|
||
380-WN2-2AJP |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje: analizę psychologicznych i pedagogicznych aspektów związanych z trudnościami w uczeniu się uczniów; modeli pracy terapeutycznej i pedagogicznej, zasad konstruowaniu indywidualnych programów terapeutycznych (IPET) oraz projektowania zajęć terapeutycznych dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z zastosowaniem metod pracy terapeutycznej oraz założeń uniwersalnego projektowania przestrzeni edukacyjnej i społecznej dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. |
|
||
380-MN2-2GKW |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-MN2-2GKL |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ON2-2GMP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-MN2-2GKI |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-MN2-2GKT |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ON2-2GMS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
· Zapoznanie z modelowymi działaniami doradców oraz metodami i technikami wykorzystywanymi w pracy z klientem. · Zapoznanie z elementarną wiedzą oraz umiejętnościami działań poradniczych podejmowanych względem rodziny. · Opanowanie warsztatu pracy doradcy rodziny, poprzez nabycie umiejętności pomocnych w wykorzystywaniu technik w zależności od wybranego modelu działania, specyfiki problemu oraz kontekstu sytuacyjnego. · Zapoznanie z praktycznym zastosowaniem wybranych technik w pracy z klientem. |
|
||
380-ON2-2GMR |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- zapoznanie z funkcjonowaniem systemu opieki i wsparcia rodziny w Polsce (aspekty prawne) - przygotowanie studentów do pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych - kształtowanie umiejętności diagnozy grupy wychowawczej oraz umiejętności odpowiedniego doboru środków i metod do realizacji zajęć w grupie |
|
||
380-ON2-2ADK |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- Zapoznanie z systemowym rozumieniem rodziny. - Zapoznanie z narzędziami diagnostycznymi pomocnymi w pracy z dzieckiem i rodziną. - Ukazanie form pomocy terapeutycznej skierowanej do dziecka i rodziny. - Zapoznanie z indywidualnymi i grupowymi formami pracy z rodziną. Celem zajęć jest opanowanie przez studenta umiejętności stosowania metod i technik pracy z rodziną jako całością, jak również z poszczególnymi jej członkami (z uwzględnieniem młodzieży i dzieci). Poprzez udział w warsztacie studenci będą przygotowani do pracy bezpośrednio w środowisku rodziny. Nabędą wiedzę na temat możliwości organizowania pomocy rodzinie w placówkach pomocowych oraz kompetencje w zakresie kreatywnego poszukiwania rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań wychowawczych. |
|
||
380-WN2-2GMK |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ideą przedmiotu jest zapoznanie Studentów z najnowszymi tendencjami w edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na świecie. Dokonany zostanie przegląd interesujących koncepcji teoretycznych, rozwiązań praktycznych oraz ich analiza i ocena z punktu widzenia rozwoju dziecka. |
|
||
380-ON2-2GTI |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach wykładów i zajęć konwersatoryjnych poruszane będą zagadnienia związane z problemami: społeczeństwa obywatelskiego, zachowań społecznych, aktywizacji, zapobieganiu zjawiskom marginalizacji i wykluczenia, specjalnym potrzebom społecznym grup odmiennych kulturowo. |
|
||
380-ON2-2ADL |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot służy pogłębieniu wiedzy studentów dotyczącej środowisk wychowawczych, mechanizmów odpowiedzialnych za powstawanie w nich zagrożeń dla procesu rozwoju dziecka. |
|
||
380-MN2-2GKP |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kształcenie w zakresie przedmiotu ma na celu zapoznanie studentów z problematyką skutecznego i efektywnego zarządzania funduszami w edukacji (m.in. w kontekście funkcjonowania gospodarki polskiej w ramach uregulowań UE). |
|
||
380-MN2-2GKS |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: • doprowadzenie do poprawnego posługiwania się podstawowymi pojęciami o jakości oraz o zarządzaniu jakością; • zapoznanie z funkcjami, zakresem i znaczeniem zarządzania jakością jako niezbędnych elementów sprawnego funkcjonowania nowoczesnej oświaty; • doprowadzenie do rozumienia znaczenia jakości we współczesnym świecie; • nabycie umiejętności poprawnego rozwiązywania wybranych problemów dotyczących narzędzi mających zastosowanie w zarządzaniu jakością; • kształtowanie umiejętności stosowania właściwie dobranych metod i technik w zarządzaniu jakością w oświacie. |
|
||