Moduł fakultatywny - stac. I stop. Praca socjalna (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020 - Rok akademicki 2020/21 2021 - Rok akademicki 2021/22 2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |||||
380-SS1-3GRF |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest omówienie zasad funkcjonowania instytucji pomocy społecznej, organizacji systemu pomocy społecznej oraz kryteriów i możliwości udzielania wsparcia w wielorakich sytuacjach życiowych jednostki i rodziny. |
|
||
380-SS1-2ACD |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student zdobywa wiedzę z zakresu diagnozowania potrzeb socjalnych jednostek, grup, środowisk. Nabywa umiejętności prowadzenia wywiadu środowiskowego. Wiedzę o instytucjach, podmiotach wspierających dziecko i rodzinę w sytuacji trudności życiowych. |
|
||
380-SS1-3HAF |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
30 godz. ćwiczenia, w tym z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość |
|
||
380-SS1-3JDA | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kształcenia jest przygotowanie studenta, który posiada niezbędny zasób wiedzy w zakresie szeroko rozumianej teorii zarządzania. W trakcie zajęć student zdobywa wiedzę teoretyczną, a także poznaje praktyczne zasady procesu zarządzania. Student zna metody i narzędzia zarządzania, niezbędne do analizy zjawisk społeczno-gospodarczych zachodzących w organizacji oraz jej otoczeniu. Dysponuje niezbędną wiedzą merytoryczną pozwalającą podejmować racjonalne decyzje we wszelkiego rodzaju podmiotach. |
|
||
380-SS1-3AHM |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• Przedstawienie zasadniczych pojęć i teorii używanych na gruncie gerontologii • Zapoznanie studenta z problemami będącymi przedmiotem analizy gerontologicznej, czyli omówienie różnych aspektów starzenia się i starości, przedstawienie pozycji człowieka starego we współczesnym społeczeństwie itp. • Zajęcia mają pomóc studentom lepiej zrozumieć sytuację człowieka starego, jego problemy i dylematy, przez co późniejsza praca ze starszym wiekiem klientem pomocy społecznej, powinna być łatwiejsza. |
|
||
380-SS1-3GPZ | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SS1-3GRA | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SS1-2GRG |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest nabycie praktycznych umiejętności konstruowania projektu socjalnego. Zapoznanie studentów z możliwościami jego zastosowania, strukturą oraz wykorzystaniem technik i metod badań społecznych do badań ewaluacyjnych. |
|
||
380-SS1-3GRD |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SS1-3GUJ |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nazwa kierunku studiów: Praca Socjalna Poziom kształcenia: Studia I stopnia Forma studiów: Stacjonarne ECTS: 2 punkty Język przedmiotu: Język polski Rodzaj przedmiotu: Moduł 4 Fakultatywny Rok studiów/semestr: III rok / semestr 6 |
|
||
380-SS1-2GUK |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest opanowanie przez studenta umiejętności: analizy sytuacji konfliktowych w pomocy społecznej; praktycznego stosowania podstawowych technik komunikacji w sytuacji konfliktowej (parafrazowania, klaryfikacji, itp.). Studenci nabędą umiejętność efektywnej organizacji mediacji, jako metody rozwiązywania konfliktów; umiejętność planowania działań mediacyjnych adekwatnie do sytuacji i indywidualnych możliwości stron konfliktu; umiejętność zarządzania konfliktem oraz umiejętność sporządzania ugody mediacyjnej. Nabędą wiedzę na temat możliwości organizacji mediacji w placówkach pomocowych. |
|
||
380-SS1-3AHR |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą kluczowych przemian i mechanizmów współczesnego rynku pracy. 2. Umiejętność zdefiniowania podstawowych pojęć w poradnictwie zawodowym. 3. Przekazanie wiedzy na temat specyfiki rozwoju oraz zadań rozwojowych poszczególnych okresów życia człowieka w kontekście kreowania ścieżki zawodowej. 4. Poznanie czynników wspierających rozwój zawodowy. 5. Zdobycie umiejętności wykonywania dokumentów aplikacyjnych tj. list motywacyjny, curriculum vitae i inne. 6. Przekazanie wiedzy na temat krajowych i europejskich programów rewitalizacyjnych dl a ludzi w wieku 50+ w kontekście ich aktywizacji na rynku pracy |
|
||
380-SS1-3GPS |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest omówienie (m.in. z wykorzystaniem teorii naukowych) różnych modeli funkcjonowania i realizowania pracy socjalnej w instytucjach europejskich, a także omówienie procesów ważnych dla pracy socjalne w kontekście europejskim Zajęcia mają przygotować studentów do lepszego rozpoznawania ważnych procesów społecznych w kontekście europejskim oraz sposobów realizowania pracy socjalnej w instytucjach europejskich i prawnych zagadnień z tym związanych |
|
||
380-SS1-2SOD |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Analiza procesu i metody socjoterapeutycznej w korygowaniu zaburzeń . Omówienie metod i technik wykorzystywanych w pracy socjoterapeutycznej. Przedstawienie modelu diagnozy socjoterapeutycznej. Budowanie sytuacji korekcyjno-rozwojowych. Analiza zasad funkcjonowania grupy socjoterapeutycznej. Dynamika procesu socjoterapeutycznego. Nabywanie umiejętności analizy realizowanych programów socjoterapeutycznych. Kształtowanie umiejętności prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych w wybranej grupie odbiorców.Nabycie umiejętności niezbędnych do prowadzenia spotkań socjoterapeutycznych. |
|
||
380-SS1-3GPW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów kierunku Praca socjalna do samodzielnego zorganizowania i przeprowadzenia zajęć z zakresu warsztatów terapii zajęciowej - ze szczególnym uwzględnieniem warsztatu arteterapeutycznego. |
|
||
380-SS1-3AGT |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot skupia się na problematyce warsztatu Pracy Socjalnej. |
|
||
380-SS1-3GPU |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
|
|
||
380-SS1-3HAE |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy z zakresu teorii kryzysu i interwencji kryzysowej. W ramach przedstawienia paradygmatów konstytuujących współczesną interwencję kryzysową mówiony zostanie paradygmat salutogenetyczny. Analizą objęte będą wybrane rodzaje kryzysów oraz strategie ich rozwiązywania. Na podstawie zdobytej wiedzy kształtowane będą umiejętności studentów potrzebne do prowadzenia skutecznej interwencji kryzysowej wobec osób i grup doświadczających kryzysu. Istotnymi umiejętnościami są: rozpoznawanie i ocena wybranego kryzysu, szacowanie podstawowych zasobów człowieka w kryzysie oraz umiejętność planowania i udzielania adekwatnej pomocy. |
|
||