2L stac. II st. studia informatyki - przedmioty fakultatywne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Informatyki)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022 - Rok akademicki 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2022 | |||||
420-IS2-1AISM-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z koncepcją indywidualizacji kształcenia w systemach internetowych, a także kształcenie umiejętności projektowania i budowania systemów uczących adaptujących się do potrzeb użytkownika. |
|
||
420-IS2-1GAGK-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przestrzenie liniowe skończonego wymiaru, odwzorowania liniowe. Geometria sfery - liczby zespolone - kwaterniony. Przestrzeń rzutowa, dwustosunek, odległości. Aproksymacja wielomianami Bernsteina. Przykłady w: PostScript (Ghostscript), gnuplot (wspierane przez CAS). |
|
||
420-IS2-1IMSU-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą i budową inteligentnego systemu uczącego oraz indywidualizacją kształcenia w systemach internetowych, wg potrzeb uczącego się z podziałem na style uczenia się i strategie nauczania. |
|
||
420-IS2-1MAI-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przestrzeń liniowa, przestrzeń rzutowa. Odległość, geometria nieeuklidesowa. Długość, objętość. Generatory liczb pseudolosowych. Zbieżność symulacji Monte Carlo. Miary probabilistyczne, funkcje tworzące, transformacja Fouriera. Zajęcia wspomagane systemem obliczeń symbolicznych (CAS). |
|
||
420-IS2-1TMUL-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założenia i cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów najpopularniejszymi aplikacjami wspomagającymi tworzenie aplikacji multimedialnych. Założenia przedmiotu umożliwiają również zdobycie i poszerzenie wiedzy z zagadnień sprzętowej i programowej konfiguracji systemów do zastosowań multimedialnych oraz zastosowań komputera jako narzędzia w tworzeniu interaktywnych aplikacji prezentacyjnych i demonstracyjnych. Multimedia jako forma komunikowania się - zastosowania multimediów. Urządzenia multimedialne. Internetowy przekaz obrazu i dźwięku w czasie rzeczywistym - wideokonferencje. Kompresja danych multimedialnych. Entropia. Redundancja. Kompresja stratna – standard JPEG, MPEG Video, MPEG Audio. Kompresja bezstratna - metoda Huffmana, budowa drzewa Huffmana. Metody słownikowe (LZ). Systemy kodowania grafiki, audio, wideo - formaty. Cyfrowy zapis i obróbka dźwięku, sekwencji wideo. Animacje komputerowe, „video capturing”. Aplikacje multimedialne, tutoriale. |
|
||
420-IS2-1ZPO-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z zaawansowanymi mechanizmami programowania obiektowego. Umiejętność stosowania refleksji w Javie. Programowanie generyczne. Programowanie aspektowe. |
|
||
420-IS2-1ZPC-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z zaawansowanymi mechanizmami programowania obiektowego w C++. Programowanie generyczne. Programowanie aspektowe - AspectC++. |
|
||
420-IS2-1ZPJ-22 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z zaawansowanymi mechanizmami programowania obiektowego w Javie. Umiejętność stosowania refleksji w Javie. Programowanie generyczne. Programowanie aspektowe - AspectJ. |
|
||