Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy w przedszkolu cz.2 0800-PIWS1-3GOL2
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Szmidt K. J (2013) Pedagogika twórczości, Wydawnictwo GWP, Gdańsk.

Nęcka E. (2010) Psychologia twórczości, Wydawnictwo GWP, Gdańsk.

Dymara B. (red.) (2012) Dziecko w świecie sztuki, Wydawnictwo "Impuls", Kraków.

Dobrowolska B. (2009) Nauczyciel wobec postaw twórczych uczniów. Pedagogiczne uwarunkowania kompetencji zawodowych, Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", Toruń.

Literatura uzupełniająca

Materiały dostępne na stronie Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.

Artykuły dotyczące świadomości i ekspresji kulturalnej (www.przedszkola.edu.pl).

Ustawa w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie z dnia 22 maja 2018.

Program dotyczący rozwijania umiejętności kodowania www.przedszkolopedia.pl

Efekty uczenia się:

1. Zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów - K_W09

2. Ma elementarna wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w obszarze wychowania przedszkolnego - K_W16

3. Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów - K_U08

4. Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z wychowaniem przedszkolnym - K_U09

5. Potrafi projektować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań - K_U10

6. Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych - K_U13

7. Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej prac - K_K08

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:

- frekwencja 90%

- aktywność na zajęciach

- kolokwium

Zakres tematów:

Rozwijanie twórczego myślenia. Analiza dostępnych środków środków dydaktycznych. Kodowanie i analiza wybranych programów z kodowania. Kompetencje obywatelskie. Świadomość i ekspresja kulturalna. Przedsiębiorczość.

Metody dydaktyczne:

Metody pracy: dyskusja, metoda zajęć praktycznych, metoda problemowa.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Nosorowska-Mohyluk 23/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Nosorowska-Mohyluk 20/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Agnieszka Laskowska 17/ szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Monika Żak-Skalimowska 20/ szczegóły
5 (brak danych), (sala nieznana)
Monika Żak-Skalimowska 18/ szczegóły
6 (brak danych), (sala nieznana)
Monika Żak-Skalimowska 19/ szczegóły
7 (brak danych), (sala nieznana)
Monika Żak-Skalimowska 22/ szczegóły
8 (brak danych), (sala nieznana)
Monika Żak-Skalimowska 16/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)