Literatura: |
Michel Danilo, Odile Challe, Pierre Morel, Le français commercial, Presses Pocket, 1985.
Gaston Mauger, Jacqueline Charon, Le français commercial, Tome I, Larousse, Paris, 1975.
Jean-Luc Penfornis, français.com, CLE International, 2011.
Catherine Dollez, Sylvie Pons, Alter ego 4, Hachette, 2014
Jean-Luc Penfornis, Vocabulaire progressif du français des affaires, CLE International, 2004:
|
Efekty uczenia się: |
1. Student/studentka zna typowe wyrażenia, zwroty, a także skróty używane w różnego rodzaju korespondencji oficjalnej.
K_W04
2. Student/studentka ma wiedzę dotyczącą konstruowania różnego typu korespondencji oficjalnej w języku francuskim.
K_W04
3. Student/studentka potrafi sprawnie posługiwać się słownictwem, terminologią, konstrukcjami gramatycznymi oraz stylistycznymi w celu pisania różnego rodzaju tekstów w korespondencji oficjalnej i handlowej w języku francuskim.
K_U09
4. Student/studentka rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swej wiedzy.
K_K01
5. Student/studentka potrafi pracować w grupie, przyjmując odpowiedzialność za efekty jej pracy.
K_K02
|
Metody i kryteria oceniania: |
Konwersatorium, elementy dyskusji, czytanie i analiza tekstu, redagowanie tekstu o charakterze oficjalnym. Słuchanie ze zrozumieniem wypowiedzi oficjalnej oraz formułowanie dialogu o charakterze oficjalnym
Zaliczenie na ocenę na podstawie obecności, aktywności na zajęciach, prac pisemnych (lettres officielles) i prezentacji.
Skala ocen:
60%-dst, 70%-dst plus, 80%-db, 85%-db plus, 90% bdb.
|
Zakres tematów: |
1. Słownictwo związane z rynkiem pracy oraz poszukiwaniem pracy.
2. Cechy charakterystyczne stylu oficjalnego.
3. Curriculum vitae.
4. List motywacyjny.
5. Rozmowa o pracę. CO EO
6. Słownictwo związane z założeniem, rozwojem oraz upadłością formy.
7. List handlowy, nawiązane współpracy, zapytanie o cenę.
8. Zamawianie towaru, potwierdzenie zamówienia, wysyłka.
9. Reklamacja towaru, odpowiedź na reklamację.
10. Negocjacje handlowe. EO
11. Prośba o zapłatę, fakturę oraz o przedłużenie terminu płatności.
12. Reklama, tworzenie kampanii reklamowej. EO
13. Przygotowywanie przemówień oficjalnych. EO CO
14. Skróty w listach handlowych.
15. Tłumaczenie korespondencji handlowej.
|
Metody dydaktyczne: |
Konwersatorium, elementy dyskusji, czytanie i analiza tekstu, redagowanie tekstu o charakterze oficjalnym. Słuchanie ze zrozumieniem wypowiedzi oficjalnej oraz formułowanie dialogu o charakterze oficjalnym.
|