Literatura: |
Filipiak E. (red.), 2015, Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego, Bydgoszcz.
Filipiak E., 2011, Z Wygotskim i Brunerem w tle. Słownik pojęć kluczowych, Bydgoszcz.
Filipiak E., 2015, Możliwości rozwijania myślenia teoretycznego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Podejście Lwa S. Wygotskiego, Studia Pedagogiczne, T. LXVIII, s. 177-190.
Klus - Stańska D., 2002, Wiedza ucznia w nauczaniu zintegrowanym – od formalistyki do konstruowania znaczeń, [w:] Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i różnic w jednoczącej się Europie, red. Malewska, Śliwerski, Kraków.
Klus-Stańska- D., 2005, Edukacja elementarna a rozwój kompetencji poznawczych dziecka, [w:] Edukacja elementarna. Podstawy teoretyczne – wybrane zagadnienia, red. K. Lubomirska, Warszawa.
Klus-Stańska D., 2015, Wyjść poza instytucjonalną standaryzację dziecka. Nowe inspiracje teoretyczne dla wczesnej edukacji, Studia Pedagogiczne, T. LXVIII, s. 15-32.
Klus-Stańska D., Behawiorystyczne źródła myślenia o nauczaniu, czyli siedem grzechów głównych wczesnej edukacji, [w:] D. Klus-Stańska, E. Szatan, D. Bronk (red.), Wczesna edukacja, między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć naukowo-badawczych, Gdańsk.
Klus-Stańska D., Kruk J., 2009, Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko, s. 457-504, [w:] Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M., red., Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, Warszawa.
Klus-Stańska-D., 2008, Dziecko w pułapce wczesnej edukacji – perspektywy krytyki adaptacyjnej i emancypacyjnej, Kwartalnik Pedagogiczny, nr 4 (210).
Klus-Stańska-D., 2009, Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej, [w:] Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M., red., Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, Warszawa.
Michalak R., Misiorna E., 2006, Edukacja małego dziecka z perspektywy konstruktywizmu, [w:] Włoch S., red., Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce, Opole.
Uszyńska-Jarmoc J., 2005, Rozwój dziecka a edukacja, [w:] Edukacja elementarna. Podstawy teoretyczne – wybrane zagadnienia, red. K. Lubomirska, Warszawa.
Uszyńska-Jarmoc J., 2009, Mistyfikacja wspomagania rozwoju dziecka w reformie programowej, Problemy Wczesnej Edukacji, nr specjalny.
Uszyńska-Jarmoc J., 2009, O potrzebie budowania koncepcji uczenia się, jak się uczyć, [w:] Paradygmaty współczesnej dydaktyki, red. L. Hurmo, D. Klus-Stańska, M. Łojko, Kraków.
Uszyńska-Jarmoc J., Dudel B., Głoskowska-Sołdatow M., red., 2013, Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej, Kraków-Białystok.
Waloszek D., 2009, Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej, [w:] Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M., red., Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, Warszawa.
Wygotski L.S., 1995, Zabawa i jej rola w rozwoju psychicznym dziecka [w:] A. Brzezińska, T. Czuba, G. Lutomski, B. Smykowski (red.) Dziecko w zabawie i świecie języka, Poznań.
|