Literatura: |
Literatura podstawowa:
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2013). English File Upper-Intermediate third edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.
Literatura uzupełniająca i specjalistyczna:
Harrison, R. (2011). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press.
Philopot S., Curnick, L. (2007). Academic Skills. Oxford: Oxford University Press.
Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.
Michael McCarthy, Felicity O;Dell, English Vocabulary in Use, CUP, 2012
Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.longman.pl (Pearson Longman), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.bbcworld.com,
http://www.euronews.net
www.euronews.net
Zoom in on America,
The Guardian
|
Efekty uczenia się: |
Ma umiejętności językowe, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w ramach programu pierwszego roku studiów.
Potrafi przygotować większość prac pisemnych (np. eseje wyrażające opinie oraz przedstawiające różne stanowiska).
Posiada umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień (np. autoprezentacje, krótkie referaty).
Potrafi posługiwać się podstawowym słownictwem specjalistycznym z dziedziny pracy socjalnej w stopniu umożliwiającym komunikację w języku obcym.
Potrafi wyszukać i zrozumieć oraz dokonać analizy informacji z różnych źródeł (w tym z literatury naukowej i popularnonaukowej), związanych z pracą socjalna, posiłkując się podstawową terminologią specjalistyczną na poziomie Upper-Intermediate,
Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role. Potrafi poprowadzić dyskusję w grupie oraz dokonać jej podsumowania. Wykazuje aktywność w interakcji w grupie.
Weryfikacja efektów kształcenia:
- ocena aktywności w trakcie zajęć: konwersacje w parach i grupach, dyskusje w grupach, aktywne słuchanie, wypowiedzi pisemne,
- prace pisemne (esej, wypracowanie) - indywidualnie i w grupach,
- streszczenie publikacji naukowych,
- przygotowanie i przedstawienie prezentacji ,
- kolokwium, testy kontrolne, kartkówki,
|
Zakres tematów: |
Zagadnienia językowe: Czasy i konstrukcje wyrażające przeszłość, teraźniejszość, przyszłość; różne rodzaje pytań, użycie czasowników pomocniczych; strona czynna; zdania warunkowe i czasowe; przymiotniki, przysłówki (w tym wyrażanie porównania); słownictwo ogólne i związane z kierunkiem pedagogiki.
Pisanie: esej (za i przeciw, wyrażający opinię).
Zakres tematyczny:
- Przedstawianie się: rodzina, pochodzenie, zainteresowania;
- edukacja: system szkolnictwa w Polsce i wybranych krajach anglojęzycznych; etapy kształcenia, typy szkół, przedmioty; zagadnienia szkolne, rola nauczyciela,
- studia: uczelnie wyższe, kierunki, stopnie naukowe; etapy kształcenia;
- wymiany studenckie, zakwaterowanie,
- interkulturowość w kontaktach międzynarodowych i akademickich,
- podróże i planowanie wakacji, czasu wolnego,
- relacje międzyludzkie: rodzina i znajomi; cechy charakteru, zainteresowania, przyzwyczajenia,
- stereotypy narodowe, charakterystyka, opinie,
- zaburzenia zdrowotne, uzależnienia, pomoc uzależnionym,
- opowiadanie anegdot, dzielenie się doświadczeniami, rola aktywnego słuchacza,
- praca i poszukiwanie pracy, rozmowa kwalifikacyjna,
- wyrażanie uczuć, emocje, muzyka w życiu, język ciała,
- społeczeństwo i problemy społeczne. Etapy życia, dorastanie, problemy ludzi starych,
- sposoby spędzania wolnego czasu, rozrywka, kultura,
- bezrobocie i ubóstwo,
- rola pracowników socjalnych w Stanach Zjednoczonych Ameryki,
- praca socjalna w wersji mikro, mezzo i makro,
|