Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa 2006 i nast.
2. Obłoj K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007 i nast.
3. Gierszewska G., Zarządzanie strategiczne, WSPiZ, Warszawa 2000 i nast.
4. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007 i nast.
Literatura dodatkowa:
1. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007
2. Strategor, Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 2001
3. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007
4. Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje – metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007
|
Efekty uczenia się: |
Student:
KP7_WG4 ma pogłębioną wiedzę w zakresie metod i narzędzi opisu oraz technik pozyskiwania, analizy i prezentacji danych właściwych dyscyplinie nauk ekonomicznych, a także modelowania struktur gospodarczych
KP7_WG6 ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych rodzajów podmiotów, instytucji i struktur ekonomicznych oraz o prawidłowościach rządzących tymi procesami
|
Zakres tematów: |
1. Zarządzanie strategiczne jako proces - stacjonarne
2. Ewolucja zarządzania strategicznego - szkoły zarządzania - stacjonarne
3. Formułowanie strategii przedsiębiorstwa (misja, domena i przewaga konkurencyjna, cele funkcjonalne) - zdalne
4. Rodzaje strategii - zdalne
5 Strategie konkurencji wg Portera - zdalne
(Strategia konkurencji w sektorach rozproszonych; Strategia konkurencji w sektorach pojawiających się; Strategia konkurencji w sektorach dojrzałych g) Strategia konkurencji w sektorach schyłkowych; Strategia konkurencji w sektorach globalnych - zdalne
7. Strategie integracji, kooperacji (fuzje, przejęcia, alianse strategiczne, klastry) -zdalne
8. Nowe trendy w strategiach organizacji
|