Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historia literatury amerykańskiej 0400-AS1-2AML
Wykład (WYK) Rok akademicki 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 45
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Aleksandrowicz-Pędich, red. W kanonie prozy amerykańskiej. Od Nathaniela Hawthorne’a do Joyce Carol Oates, Warszawa: Academica 2007.

Aleksandrowicz-Pędich, red. W kanonie prozy amerykańskiej. Z Placu Waszyngtona do „Domu z liści”, Warszawa: Academica 2009.

Berkovitch, Sacvan, ed. The Cambridge History of American Literature, CUP 1999.

Bradley, Scully et al. The American Tradition in Literature, New York: Random House 1981.

Elliott, Emory, ed. The Columbia Literary History of the United States, Columbia University Press 1988.

Hart, James D. The Concise Oxford Companion to American Literature, New York and Oxford: OUP1986.

High, Peter B. An Outline of American Literature, London and New York: Longman 1997.

Norton Anthology of American Literature, New York: Norton 1998.

Efekty uczenia się:

Wiedza

- student posiada wiedzę ogólną w zakresie rozwoju literatury amerykańskiej w perspektywie historycznej – K_W03, K_W05

- odtwarza podstawową wiedzę szczegółową dotyczącą chronologii, faktów biograficznych oraz głównych nurtów, gatunków i motywów w obrębie literatury amerykańskiej oraz związków tekstów z epokami i wydarzeniami historycznymi i kluczowymi koncepcjami filozoficznymi – K_W05, K_W07

- zna fachową terminologię na poziomie podstawowym - K_W02, K_W03

Umiejętności

- student posługuje się podstawowymi umiejętnościami badawczymi, obejmującymi analizę i interpretację utworów należących do kanonu literatury amerykańskiej oraz poprawnie dobiera metody i narzędzia badawcze - K_U04, K_U05, K_U08, K_U13

Kompetencje

- student potrafi współdziałać i pracować w grupie przy wykonywaniu zadań z zakresu literaturoznawstwa, przyjmując w niej różne role - K_K02, K_K04

- wykazuje otwartość na poglądy inne niż własne oraz potrafi z nimi dyskutować w formie dialogu, zachowując szacunek dla nich w krytyce - K_K03, K_K07

- własne opinie i oceny wyraża w sposób wyważony, biorąc pod uwagę różnice poglądów i uczucia innych osób - K_K03, K_K08

Weryfikacja: testy pisemne.

Metody i kryteria oceniania:

Kurs kończy się egzaminem pisemnym. Jedynie zdobycie min. 60% punktów kwalifikuje do otrzymania oceny:

60 – 74% = 3, 75 – 82% = 4, 83 – 100% = 5

Studenci, którzy otrzymają mniej niż 60% punktów mogą podejść do testu poprawkowego z całości materiału. Aby go zaliczyć muszą uzyskać min. 60% punktów, jednak bez względu na ilość punktów jedyna możliwa ocena to ocena dostateczna.

Nieobecność w czasie egzaminu można usprawiedliwić jedynie zwolnieniem lekarskim.

Zakres tematów:

Historia literatury amerykańskiej of początku XVII do lat 30-tych XX wieku, z uwzględnieniem czołowych przedstawicieli i problematyki danego okresu.

Metody dydaktyczne:

Wykład.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Jacek Partyka 37/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)