Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Historia literatury amerykańskiej 0400-AS1-2AML
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. Nathaniel Hawthorne “Young Goodman Brown”

2. Edgar Allan Poe “The Tell-Tale Heart,” “The Fall of the House of Usher”

3. Herman Melville “Bartleby, the Scrivener”

4. Emily Dickinson (a few selected poems)

5. Ambrose Bierce “An Occurrence at Owl Creek Bridge”

6. Stephen Crane The Red Badge of Courage

7. Charlotte Perkins Gilman “The Yellow Wallpaper”

8. F. Scott Fitzgerald The Great Gatsby

9. William Faulkner “A Rose for Emily”

10. Ernest Hemingway In Our Time

Efekty uczenia się:

Wiedza

- student posiada wiedzę ogólną w zakresie rozwoju literatury amerykańskiej w perspektywie historycznej – K_W03, K_W05

- odtwarza podstawową wiedzę szczegółową dotyczącą chronologii, faktów biograficznych oraz głównych nurtów, gatunków i motywów w obrębie literatury amerykańskiej oraz związków tekstów z epokami i wydarzeniami historycznymi i kluczowymi koncepcjami filozoficznymi – K_W05, K_W07

- zna fachową terminologię na poziomie podstawowym - K_W02, K_W03

Umiejętności

- student posługuje się podstawowymi umiejętnościami badawczymi, obejmującymi analizę i interpretację utworów należących do kanonu literatury amerykańskiej oraz poprawnie dobiera metody i narzędzia badawcze - K_U04, K_U05, K_U08, K_U13

Kompetencje

- student potrafi współdziałać i pracować w grupie przy wykonywaniu zadań z zakresu literaturoznawstwa, przyjmując w niej różne role - K_K02, K_K04

- wykazuje otwartość na poglądy inne niż własne oraz potrafi z nimi dyskutować w formie dialogu, zachowując szacunek dla nich w krytyce - K_K03, K_K07

- własne opinie i oceny wyraża w sposób wyważony, biorąc pod uwagę różnice poglądów i uczucia innych osób - K_K03, K_K08

Weryfikacja: efekty Wiedzy i Umiejętności weryfikowane poprzez dyskusje i prace pisemne, a efekty Kompetencji poprzez dyskusje, prezentacje i prace w grupach.

Metody i kryteria oceniania:

Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę, która jest wystawiona na podstawie testów pisemnych. Jedynie zdobycie min. 60% punktów kwalifikuje do otrzymania oceny:

60 – 74% = 3, 75 – 82% = 4, 83 – 100% = 5

Studenci, którzy otrzymają mniej niż 60% punktów mogą podejść do testu poprawkowego z całości materiału. Aby go zaliczyć muszą uzyskać min. 60% punktów, jednak bez względu na ilość punktów jedyna możliwa ocena to ocena dostateczna.

Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze. Kolejne nieobecności należy nadrobić wg wskazówek prowadzącego. Nieobecność w czasie testu można usprawiedliwić jedynie zwolnieniem lekarskim.

Zakres tematów:

Historia literatury amerykańskiej of początku XVII do lat 30-tych XX wieku.

Metody dydaktyczne:

Dyskusje, prezentacje, prace pisemne.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00, sala 19
Jacek Partyka, Jerzy Kamionowski 19/ szczegóły
2 każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45, sala 19
Jacek Partyka 18/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Instytutu Neofilologii
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.