Literatura: |
Dallapiazza Rosa Maria, von Jan Eduard, Blügel Beate, Schumann Anja, Tangram aktuell 3, Hueber 2017Koithan Ute, Hellen Schmitz, Aspekte neu, Mittelstuffe Deutsch, Kursbuch, Klett Langenscheidt, Monachium, 2015
Koithan Ute, Hellen Schmitz, Aspekte neu, Mittelstuffe Deutsch,Arbeitsbuch, Klett Langenscheidt, Monachium, 2015
Koithan Ute, Hellen Schmitz, Aspekte neu, Mittelstuffe Deutsch,Intensivtrainer, Klett Langenscheidt, Monachium, 2015
www.wissen.de
|
Efekty uczenia się: |
. Ma umiejętności językowe pozwalające na przetłumaczenie tekstu (poziom B1+) - ocena aktywności podczas zajęć.K-U14
2.Posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych lub prezentacji multimedialnych w języku obcym z wykorzystaniem różnych źródeł-prezentacja multimedialna.K-U17.
3.Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, umie je samodzielnie poszerzać, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego, potrafi także organizować inspirować proces uczenia się innych osób-K_K01-ocena aktywności w czasie zajęć.
4. Efektywnie organizuje pracę własną i zespołową oraz potrafi ją krytycznie ocenić i przemodelować -ocena efektów pracy zespołowej
|
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zalicza się na podstawie aktywnego udziału w zajęciach oraz wyników prac cząstkowych, pisemnych, ustnych i projektowych po uzyskaniu min. 50% poprawnych odpowiedzi. Egzamin pisemny i ustny po trzecim roku.
|
Zakres tematów: |
1. Podstawowe pojęcia filozoficzne.
2. Najwybitniejsi przedstawiciele kultury i filozofii niemieckiej
3. Jak być szczęśliwym - dyskusje o szczęściu, wyrażanie opinii
3. Uczymy się przez całe życie - wartość i rola wykształcenia we współczesnym świecie.
4. Świat mediów, ich rola w życiu współczesnego człowieka.
5. Komputer, internet - korzyści i zagrożenia
6. Zawód, praca, listy motywacyjne, życiorysy.
7. Być czy mieć - rozumienie i interpretacja artykułów o charakterze filozoficznym
8. Reklama i konsumpcja.
|