Efekty uczenia się: |
K_W01 Dysponuje podstawową wiedzą w zakresie logiki i matematyki dyskretnej, algebry i analizy matematycznej.
K_W03 Zna pojęcie algorytmu oraz zasady projektowania i analizy algorytmów.
K_W04 Zna podstawowe techniki i metody programowania, paradygmaty i języki programowania.
K_W05 Zna zasady kolekcjonowania i przechowywania danych.
K_W06 Zna metodologie i narzędzia umożliwiające tworzenie oprogramowania w środowiskach lokalnych, rozproszonych i internetowych.
K_U03 Samodzielnie potrafi zaprojektować algorytmy realizujące wybrane zadania, potrafi przeprowadzić analizę złożoności danego algorytmu.
K_U04 Wybiera odpowiedni paradygmat i język programowania do rozwiązania określonego typu zadań.
K_U05 Samodzielnie implementuje algorytmy stosując odpowiednie elementy wybranego języka programowania.
K_U06 Potrafi zaimplementować znane algorytmy w wybranym języku programowania.
K_U11 Posługuje się wzorcami projektowymi, posługuje się API, umie wykorzystać narzędzia wspomagające proces tworzenia, testowania i debugowania oprogramowania.
K_U17 Posługuje się terminologią informatyczną w języku angielskim.
K_U20 Potrafi samodzielnie opracować rozwiązanie zadanego zagadnienia informatycznego z pogranicza teorii i praktyki oraz przedstawić rozwiązanie i wnioski.
K_K02 Rozumie potrzebę podnoszenia swoich umiejętności i kwalifikacji
K_K03 Starannie określa priorytety i kolejność swoich działań
Sposób weryfikacji: student uzyskuje pozytywną ocenę z zajęć teoretycznych i praktycznych
|
Zakres tematów: |
1 Podstawowe pojęcia i zaznaczenia.
2 Elementarz języka ANSI C (1): nazwy, słowa kluczowe, komentarze, typy danych, deklaracje zmiennych i stałych, instrukcje, operatory, priorytety operatorów
3 Elementarz języka ANSI C (2): struktura programu w języku C, najprostszy program w języku C, argumenty funkcji main, operacje wejścia i wyjścia.
4 Instrukcje: prosta, złożona, pusta, warunkowa prosta if i warunkowa złożona if-else, wyboru switch, iteracyjne (pętle): for, while, do-while , przerwania break, kontynuacji continue, skoku goto, powrotu return.
5 Operatory: arytmetyczne, zwiększania i zmniejszania, relacji, logiczne, bitowe, przypisania.
6 Tablice: przeznaczenie, deklaracja, inicjalizacja, indeksowanie.
7 Wskaźniki: przeznaczenie, deklaracja, użycie, arytmetyka na wskaźnikach, wskaźniki a tablice, ciąg znaków
8 Funkcje: przeznaczenie, budowa, deklaracja, wywołanie, przekazywanie argumentów do funkcji, tablica jako argument funkcji, funkcje biblioteczne, makrodefinicje
9 Struktury i unie: przeznaczenie struktury, deklaracja struktury, zmienne typu strukturalnego; przykłady struktur, Inicjalizacja struktury, dostęp do pól struktury, operacje na strukturach, struktura jako argument i wynik funkcji; przeznaczenie unii, deklaracja i inicjalizacja unii, przykłady unii.
10 Obsługa plików: przeznaczenie pliku, ogólny schemat obsługi pliku w języku C, obsługa plików tekstowych a binarnych, funkcje obsługi plików.
11 Zarządzanie pamięcią: pamięć: stos i sterta, statyczny i dynamiczny przydział pamięci, funkcje ANSI C do zarządzania pamięci, dynamiczna tablica jednowymiarowa i dwuwymiarowa.
|