Antropologia kulturowa 380-S2-1YAKU
Wykład (WYK)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Antropologia kultury: zagadnienia i wybór tekstów, [red.] A. Mencwel, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2005. Barnard A., Antropologia. Zarys teorii i historii, PIW, Warszawa 2006. Deliege R., Historia antropologii: szkoły, autorzy, teorie, Oficyna Naukowa, Warszawa 2011. Eller J. D., Antropologia kulturowa. Globalne siły, lokalne światy, WUJ, Kraków 2012. Gajda J., Antropologia kulturowa. Wprowadzenie do wiedzy o kulturze. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009. Nowicka E., Świat człowieka - świat kultury, PWN, Warszawa 2009. |
||
Efekty uczenia się: |
KA7_WG6 - ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym KA7_WG7 - ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych KA7_WK2 - ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych KA7_UW1 - posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych KA7_UW2 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych KA7_UO2 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań KA7_KK1 - ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego KA7_KO1 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą (w tym dotyczące ochrony własności intelektualnej); poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zalicza pozytywnie napisany egzamin, przeprowadzony zdalnie, w formie testu zamkniętego. Ocenę pozytywną z egzaminu gwarantuje uzyskanie przez studenta 51% punktów za udzielenie poprawnych odpowiedzi na pytania testu. Egzamin odbywa się za pomocą komunikatora Teams z wykorzystaniem aplikacji Forms. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń. |
||
Zakres tematów: |
1. Metodologiczne zagadnienia antropologii kulturowej 2. Rozumienie kultury i wizje bytu ludzkiego 3. Czas i przestrzeń w kulturze 4. Rodzaje kultur 5. Tradycja i jej znaczenie w życiu człowieka 6. Małżeństwo i rodzina w ujęciu antropologii kulturowej 7. Antropologia i aksjologia |
||
Metody dydaktyczne: |
Wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi wtorek (parzyste), 15:30 - 17:00,
sala C01 |
Lidia Dakowicz | 112/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.