Emisja głosu 380-OS1-1EMG
Laboratorium (LAB)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Gawrońska M. – Podstawy wymowy i impostacji głosu, AWF, Wrocław 1997 2. Łastik A. – Poznaj swój głos, Warszawa 2002 3. Śliwińska-Kowalska M. – Głos – narzędziem pracy. Podręcznik dla nauczycieli, Łódź 1999 4. Tarasiewicz B. – Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do emisji głosu, Universitas, Kraków 2003 5. Zielińska H. – Kształcenie głosu, Polihymnia Lublin 2002 Literatura uzupełniająca: 1. Jackiewicz U. – Wybrane zagadnienia z emisji głosu – praca z dziećmi, Wyd. Poligrafia – Iwanowski Płock 2003 2. Łukaszewski I. – Zbiorowa emisja głosu, COMUK 1997 3. Toczyska B. – Elementarne ćwiczenia dykcji, Centrum Edukacji Teatralnej, Gdańsk 1994 4. Toczyska B. – Łamańce z dedykacją, Wydawnictwo Podkowa, Gdańsk 2003 5. Kram Jerzy – Zarys kultury żywego słowa – 1995 6. Mikuta Marian – Kultura żywego słowa 7. Mitrinowicz-Modrzeska A. – Fizjologia i Patologia głosu – PWM 8. Bregy Wiktor – Elementy techniki wokalnej 9. Wojdyński Czesław – Emisja głosu – PZWS 1970 10. Sobierajska Halina – Uczymy się śpiewać – PZWS 1972 11. Toczyska B. – Sarabanda w chaszczach – Gdańsk Wyd. Podkowa |
||
Efekty uczenia się: |
Absolwent: KA6_WK10 - ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych KA6_UU1 - potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu KA6_UK1 - potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin KA6_KO3 - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie KA6_KK1 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy pisemnej, obecności i aktywności na zajęciach oraz kolokwium. Może mieć jedną nieobecność nieusprawiedliwioną. Pozostałe muszą być usprawiedliwione lub odrobione z inną grupą. 51% punktów uzyskanych przez studenta z ćwiczeń, jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej z danego przedmiotu. |
||
Zakres tematów: |
Ćw. 1 – Rola i znaczenie prawidłowej emisji głosu 1 godz. Ćw. 2 - Budowa i działanie układu oddechowego 1 godz. Ćw. 3 - Typy oddychania oraz ćwiczenie oddechu całościowego 2 godz. Ćw. 4 - Budowa i rola krtani 1 godz. Ćw. 5 - Czynności narządu głosowego – fonacja 1 godz. Ćw. 6 - Narządy artykulacyjne – ćwiczenie warg i języka 2 godz. Ćw. 7 - Artykulacja a dykcja 1 godz. Ćw. 8 - Rezonans i rezonatory – opanowanie umiejętności prawidłowego ich wykorzystania 1 godz. Ćw. 9 - Choroby zawodowe i higiena głosu 2 godz. Ćw. 10 - Opanowanie zasad poprawnej wymowy 2 godz Ćw. 11 - Interpretacja tekstu literackiego 1 godz. |
||
Metody dydaktyczne: |
Warsztaty grupowe |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi czwartek (nieparzyste), 12:00 - 13:30,
sala C1.2 |
Mariola Wojtkiewicz | 16/ |
szczegóły![]() |
2 |
co drugi czwartek (parzyste), 12:00 - 13:30,
sala C1.2 |
Mariola Wojtkiewicz | 17/ |
szczegóły![]() |
3 |
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 13:45 - 15:15,
sala C1.2 |
Irena Szawiel | 10/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.