Albański L., Gola S., Wybrane zagadnienia z pedagogiki opiekuńczej. Jelenia Góra 2013.
Biedroń M., Prokosz M. (red.), Teoretyczne i praktyczne aspekty współczesnej pedagogiki opiekuńczej. Toruń 2001.
Dąbrowski Z., Kulpiński F., Pedagogia opiekuńcza. Historia, teoria, terminologia. Olszyn 2000.
Dudziak U. Wychowanie w klasie szkolnej, Warszawa, 2002.
Garstka T., Model czterech aspektów wychowania w praktyce. Jak go wykorzystać przy tworzeniu programu wychowawczego. Warszawa 2015.
Jabłoński S., Ratajczak A., Opieka i wychowanie. Młodszy wiek szkolny. Warszawa 2014.
Jaroszewski M., Planowanie interwencji w rozwiązywaniu trudności wychowawczych, Warszawa 2018.
Klus-Stańska, D., Adaptacja szkolna siedmiolatków, Olsztyn, 2004.
Kruszko K., Pedagogiczne aspekty bezpieczeństwa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Lublin, 2010.
Lubowiecka J., Przystosowanie psychospołeczne do przedszkola, Warszawa, 2000.
Łobocki M., Teoria wychowania w zarysie. Kraków 2005.
Maciaszkowa M., Z teorii i praktyki opiekuńczej. Opieka rodzinna nad dzieckiem i kompensacja jej niedostatków. Warszawa 1991.
Matejczuk J., Opieka i wychowanie. Wiek przedszkolny. Warszawa 2014.
Okoń W., Słownik Pedagogiczny, Warszawa 2001.
Pery A., Kmita D., Świetlica – szkolną przestrzenią czasu wolnego. Funkcjonowanie świetlic szkolnych poradnik dla gmin i dyrektorów szkół, Warszawa 2014.
Skóra M., Lisicki M., Na progu. Ile w dziecku ucznia, a w nauczycielu mistrza? O co chodzi w pierwszej klasie? Warszawa 2012.
Whalley M., Jak włączyć rodziców do nauki dzieci. Warszawa, 2008.
Woronowicz W., Apanel D., (red.), Opieka – wychowanie - kształcenie. Moduły edukacyjne. Kraków 2010.
Zarzecki L., Teoretyczne podstawy wychowania Teoria i praktyka w zarysie. Jelenia Góra 2012.
|