Barczykowska A., Dzierzyńska-Breś S., Muskała M., 2015, Systemy oddziaływań resocjalizacyjnych w Anglii i Stanów Zjednoczonych
Ameryki. Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM.
Bielecka E., 2012, Streetworker a kurator sądowy – szkic porównawczy. „Profilaktyka społeczna i resocjalizacja”,
Guziuk-Tkacz M., 2011, Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice. Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Jaros A., Jaros R., 2014, Czynniki ryzyka i czynniki chroniące związane z zachowaniami problemowymi – przegląd badań przeprowadzonych w Polsce. W: J.E. Kowalska (red.), Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji
dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Perspektywa pedagogiczna. Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 103–115.
Jedynak T., 2014, Ustawa o kuratorach sądowych – „konstytucja” kuratorskiej służby sądowej. W: T. Jedynak, K. Stasiak (red.), Zarys
metodyki pracy kuratora sądowego. Warszawa, LexisNexis, wyd. 3.
Kozielecki J., 2000, Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Ostrihanska Z., 2014, Diagnoza w pracy kuratora sądowego. W: T. Jedynak, K. Stasiak (red.), Zarys metodyki pracy kuratora sądowego.Warszawa,LexisNexis, wyd. 3.
Paszkiewicz A., 2006, Wychowanie resocjalizujące w środowisku otwartym – zarys teorii. Białystok, s. 19–33.
Stanik J.M., 2007, Diagnozowanie niedostosowania społecznego i asocjalności. W: B.Urban, J. M. Stanik (red.) Resocjalizacja. Teoria i
praktyka pedagogiczna. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Ustawa Kodeks Karny Wykonawczy, Dz. U. Nr 90, poz. 557 ze zm.
Ustawa z dnia 27.07.2001r. o kuratorach sądowych, Dz. U. 2001, Nr 98 poz. 1071.
Wojnarska A., 2011, Diagnoza resocjalizacyjna – podstawy teoretyczne i problemy praktyczne. W: A. Wojnarska (red.), Diagnostyka
resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia. Lublin, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Wysocka E., 2006, Wybrane problemy diagnozy niedostosowania społecznego – obszary, modele, zasady i sposoby rozpoznawania zjawiska. „Chowanna” 2, s. 7–37.
Wysocka E., 2015, Diagnoza pozytywna w resocjalizacji. Model teoretyczny i metodologiczny. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Wysocka E., 2016, Diagnoza pozytywna w działalności pedagoga resocjalizacyjnego – założenia teoretyczne i metodologiczne identyfikacji zaburzeń w przystosowaniu. „Lubelski Rocznik Pedagogiczny”, 35, z. 2.
Ziemski S., 1973, Problemy dobrej diagnozy. Warszawa, Sygnały
|