Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja społeczna 430-KS2-1KSP
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Adler R. B., Rosenfeld L. B., Proctor II R. F. (2006). Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis

Cazal. D. (1996). Twarz, komunikacja międzykulturowa i etyka: przykład Korei. (w:) A. Kapciak, L. Korporowicz, A. Tyszka (Red.). Komunikacja międzykulturowa: zderzenia i spotkania, Warszawa: Instytut Kultury

Dobek – Ostrowska B. (2007). Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław: ASTRUM

Griffin E. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: GWP

Fiske J. (2003). Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem. Wrocław: ASTRUM

Pratkanis A., Aronson E., (2003). Wiek propagandy. Warszawa: PWN

Szarota P. (2006). Psychologia uśmiechu: analiza kulturowa. Gdańsk: GWP

Literatura uzupełniająca:

Davies N., (2007). Europa. Między Wschodem z Zachodem. Kraków: Znak

Forty S. (2008). Znaczenie symboli. Warszawa: Klub dla Ciebie

Feuillet M., (2006). Leksykon symboli chrześcijańskich. Poznań: Rebis

Gennep van A.,(2006). Obrzędy przejścia, Warszawa: PIW

Hałas E., (2007). Symbole i społeczeństwo. Szkice z socjologii interpretacyjnej. Warszawa: PWN

Mikułowski – Pomorski J. (2012). Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzykulturowej i komunikowaniu medialnym. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersitas

Turner V. (2005). Gry społeczne, pola i metafory. Symboliczne działania w społeczeństwie. Kraków: Wydawnictwo UJ

Efekty uczenia się:

KA7_WG2 - Absolwent zna i rozumie klasyczne i współczesne dokonania, ośrodki i szkoły badawcze w obszarze komunikacji społecznej i wie o potrzebie ciągłego uzupełniania wiedzy na poziomie zaawansowanym

sposób weryfikacji: dyskusja w trakcie zajęć, analiza tekstu, test

KA7_WG4 - Absolwent zna i rozumie w sposób uporządkowany i pogłębiony główne tendencje rozwojowe nauki o komunikacji społecznej

sposób weryfikacji: , kolokwium, test

K7_UK2 - Absolwent potrafi przygotować się do dyskusji i przeprowadzić ją, posiadając pogłębioną umiejętność merytorycznego argumentowania,

z wykorzystaniem własnych poglądów i odniesieniem ich do poglądów różnych autorów

sposób weryfikacji: ocena aktywności w trakcie zajęć

K7_UO2 - Absolwent potrafi czytać i interpretować teksty kultury (pisane, audialne i wizualne, multimedialne etc.), samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze związane z rozwijaniem swoich zdolności i kariery zawodowej

sposób weryfikacji: ocena przygotowanej prezentacji zespołowej, ocena aktywności indywidualnej w trakcie zajęć

KA7_KK1 - Absolwent jest gotów do krytycznej analizy posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, umiejętności ich samodzielnego poszerzania, ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego, a także do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

sposób weryfikacji: aktywność w trakcie zajęć, dyskusja

KA7_KR1 - Absolwent jest gotów do docenienia wielokulturowości społeczności, regionu, kraju, Europy, rozumienia na poziomie rozszerzonym odmiennych stylów życia społecznego i zjawisk kulturowych przez osoby wywodzące się z różnych środowisk i tradycji kulturowych oraz komunikowania się z nimi

sposób weryfikacji: dyskusja, prezentacja multimedialna, analiza tekstu

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę

Warunki zaliczenia:

1. Obecność na zajęciach, dopuszczalna 1 nieobecność usprawiedliwiona

2. Pozytywna ocena z prezentacji zespołowej na jeden z wybranych tematów wraz z moderowaniem dyskusji na ten temat

Zakres tematów:

1.Wprowadzenie do tematyki zajęć. Omówienie zagadnień, warunków zaliczenia

2.Prezentacja „ja” : porozumiewanie się jako sterowanie tożsamością

3. Właściwiej spostrzegać innych: czynniki wpływające na różnice w percepcji społecznej i komunikowaniu się z innymi

4. Użycie (i nadużycie) języka w procesie komunikowania się

5. Wpływ wartości i norm kulturowych na proces porozumiewania się

6. Kompetencje do komunikacji międzykulturowej – konieczność czy możliwość? Komunikacja międzykulturowa i etyka

7. Kiedy informacja zawodzi: propaganda jako wyzwanie dla społeczeństwa

8. Podsumowanie poznanych zagadnień

Metody dydaktyczne:

analiza tekstów, dyskusja, prezentacja multimedialna, test

Zajęcia prowadzone w formie hybrydowej - stacjonarnie i on-line

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Irena Parfieniuk 16/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)