Literatura: |
Literatura podstawowa:
Robbins S.P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2012.
Kożusznik B., Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa 2014.
Kuc B.R., Moczydłowska J., Zachowania organizacyjne. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2009.
Literatura uzupełniająca:
Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2009. Mroziewski M., Style kierowania i zarządzania. Wybrane
koncepcje, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005.
S. P. Robbins Essentials of organizational behavior, Upper Saddle River : Prentice Hall, cop. 2003
J. Litwiński, U. Sztanderska, Standardy zarządzania wiekiem w organizacjach, PARP, Warszawa 2013
|
Efekty uczenia się: |
Student:
ZAO_W1 ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących pomiędzy członkami organizacji, zarówno w relacji kierownik – pracownik,
jak i pracownik – pracownik (KA6_WG1) (egzamin pisemny)
ZAO_W2 ma podstawową wiedzę o pracowniku jako uczestniku organizacyjnych struktur społecznych oraz kierowniku jako kreatorze i
uczestniku tych struktur (KA6_WK5) (egzamin pisemny, kolokwium pisemne)
ZAO_W3 posiada wiedzę o społecznych zasadach funkcjonowania organizacji oraz o przyczynach ich przebiegu i zmian, a także
konsekwencjach, które mogą za sobą pociągać (KA6_WK7) (egzamin pisemny)
|
Zakres tematów: |
Tematyka przedmiotu:
1) Istota zachowań organizacyjnych
2)Postawy i zachowania indywidualne członków organizacji
3) Zespoły i grupy w organizacji
4) Wpływ komunikacji na zachowanie w grupie
5) Zarządzanie konfliktem w organizacji
6) Proces uczenia się organizacji. Zmiany i doskonalenie organizacji
7) Mobbing w organizacji i syndrom wypalenia zawodowego
8) Kultura organizacji w dobie wielokulturowości
9) Etyka zachowań w organizacji
|