Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1.R. E. Kaplan, R. Kaiser, Wszechstronny lider, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
2.J. M.Kouzes, B. Z. Posner, Przywództwo i jego wyzwania, Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010.
3. W.Haman, J.Gut, Psychologia szefa, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1.A.Drzewiecki, D. Chełmiński, E. Kubica, Dobre przywództwo, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
2. R. Karaszewski, Przywództwo w środowisku globalnego biznesu, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora", Toruń 2008
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA
2PPPR_W01 ma wiedzę na temat różnych rodzajów więzi społecznych na lini lider-współpracownicy istniejących w ramach organizacji oraz o występujących między nimi prawidłowościach, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych Z2_W04
2PPPR_W02 ma rozszerzoną wiedzę o liderze jako twórcy i aktywnym uczestniku struktur społecznych i zasad ich funkcjonowania Z2_W05
2PPPR_W03 ma pogłębioną wiedzę o normach i regułach społecznych organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania Z2_W07
UMIEJĘTNOŚCI
2PPPR_U01 potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne i relacje między nimi w zakresie przywództwa Z2_U01
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
2PPPR_K01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w szczególności rolę przywódcy Z2_K02
2PPPR_K02 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań własnych i zespołu Z2_K03
|
Zakres tematów: |
Część I: Samorozwój lidera
1. Charakterystyka lidera - przegląd teorii
2. Kompetencje przywódcze
3. Atrybuty charyzmy
4. Kształtowanie wizji
5. Gotowość do ryzyka
Część II: Siła relacji
6. Transformacja - wpływ lidera
7. Inspirowanie jednostek
8. Delegowanie uprawnień
9. Rozwój jednostek - metody
Część III: Współpraca z zespołem
10. Specyfika zespołu
11. Budowa zespołu
12. Komunikacja w zespole
13. Inspirowanie zespołu
14. Rozwiązywanie konfliktów
|