KP6_WG1-KP6_WG6
zna i rozumie wybrane zagadnienia historii powszechnej (w zakresie pięciu głównych epok historycznych) w ujęciu chronologicznym i tematycznym
ma zaawansowaną, uporządkowaną chronologicznie i tematycznie wiedzę o historii dawnych i współczesnych ziem polskich
zna podstawowe nurty filozoficzne, kulturowe, ideologie i doktryny polityczne
wykazuje znajomość historii porównawczej w kontekście historii wojskowej
zdaje sobie sprawę z diachronicznej struktury przeszłości
zdaje sobie sprawę z różnorodności źródeł informacji; rozumie ich przydatność w badaniach historycznych
KP6_WG9, KP6_WG10, KP6_WG12,
zna na poziomie podstawowym główne kierunki rozwoju badań historycznych (np. historia polityczna, społeczna, gospodarcza, wojskowa i bezpieczeństwa /służb mundurowych/, kultury, rodziny), a zwłaszcza najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie
ma podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk historycznych
definiuje miejsce historii wśród innych nauk, rozumie cele prowadzenia badań historycznych oraz objaśnia pozycję i znaczenie nauk historycznych w obszarze nauk humanistycznych i społecznych.
KP6_WK2,
wie o istnieniu w naukach historycznych i pokrewnych różnych punktów widzenia, determinowanych różnym podłożem narodowym i kulturowym
KP6_WK5
rozumie podstawowe mechanizmy kulturowe, polityczne, prawne i ekonomiczne w kontekście historii wojskowej
KP6_UW1-KP6_UW5
samodzielnie zdobywa i utrwala wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny przy zastosowaniu nowoczesnych technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji, zgodnie ze wskazówkami opiekuna naukowego
potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać wiedzę teoretyczną właściwą dla studiów do opisu podstawowych problemów historycznych, ekonomicznych, politycznych i kulturowych
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i umiejętności badawcze związane z kulturowymi, prawnymi, politycznymi i ekonomicznymi uwarunkowaniami
potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i podstawowe umiejętności zbierania i analizy źródeł w badaniu historii
KP6_UW8
potrafi rozpoznać i ocenić wartość wytworów kultury oraz określić ich waloryw kontekście historii wojskowej
KP6_UK1, KP6_UK2,
potrafi przygotować prezentację multimedialną oraz wykorzystywać nowoczesne technologie informacyjne
potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie badania
KP6_UK5, KP6_UK6,
potrafi kompetentnie wypowiadać się publicznie na temat
potrafi sporządzić wypowiedź na piśmie dotyczącą wskazanej problematyki
KP6_UO1
uczestniczy w wykonywaniu zadań przydzielonych zespołom w trakcie zajęć na uczelni
KP6_UU1
samodzielnie zdobywa i utrwala wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny przy zastosowaniu nowoczesnych technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji, zgodnie ze wskazówkami opiekuna naukowego
KP6_KO1, KP6_KO2, KP6_KO3
docenia rolę nauk historycznych i pokrewnych dla kształtowania więzi społecznych na poziomie lokalnym i ponadlokalnym.
docenia i szanuje, jak też jest gotów promować tradycje oraz dziedzictwo historyczne i kulturowe Polski, swojego regionu i Europy.
podejmuje próby uczestnictwa w dyskusjach historycznych i przekazywania informacji osobom zainteresowanym historią spoza grona fachowców.
KP6_KK1, KP6_KK2, KP6_KK3, KP6_KK4,
wykazuje odpowiedzialność i odwagę cywilną w przedstawianiu zgodnego aktualnym stanem wiedzy historycznej obrazu dziejów i w sprzeciwianiu się instrumentalizacji historii przez grupy narodowe, społeczne, religijne i polityczne.
formułowania sądów na temat podstawowych kwestii z zakresu historii, w kontekście problemów ekonomicznych, politycznych, kulturowych, społecznych i prawnych
jest zdolny do okazywania zrozumienia dla świata wartości i postaw ludzi w różnych okresach i kontekstach historycznych.
KP6_KO3, KP6_KR1, KP6_KR2, KP6_KR3
docenia rolę nauk historycznych i pokrewnych dla kształtowania więzi społecznych na poziomie lokalnym i ponadlokalnym.
docenia i szanuje, jak też jest gotów promować tradycje oraz dziedzictwo historyczne i kulturowe Polski, swojego regionu i Europy.
podejmuje próby uczestnictwa w dyskusjach historycznych i przekazywania informacji osobom zainteresowanym historią spoza grona fachowców.
Oczekiwane efekty kształcenia z zakresu nauk pomocniczych historii wojskowej związane są z poznaniem nowych specjalności, związanej szczególnie z XIX-XX w. z która nie miał możliwości się zapoznać, przydatnej studentowi związana z historią wojskowości. Student poznaje nowe specjalności charakterystyczne dla XIX-XX w. Zapoznaje się z nową formą źródła historycznego, do tej pory nieznaną . Weryfikacja kształcenia następuje poprzez pracę w grupach, praca indywidualna ze źródłem oraz dyskusję. Dokonuje samodzielnej prezentacji i analizy. Może być wprowadzony referat z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
|