Język obcy w badaniach ekonomicznych 270-EFS3-1JOBEK
Konwersatorium (KON)
Rok akademicki 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Literatura: - Business Vocabulary in Use Advanced, B. Mascull (Cambridge UP, 2009) - Business Vocabulary Builder, P. Emerson (MacMillan, 2009) - FC Use of English, V. Evans - Advanced Language Practice, Michael Vince (Macmillan, 2003) - Successful Writing Advanced, V. Evans (Express Publishing, 2004) - CAE Practice Tests Plus 2, N. Kenny, J. Newbrook (Pearson Education 2014) - CAE Sample Papers - artykuły z czasopism branżowych i sekcji finansowych czasopism online |
||
Efekty uczenia się: |
1. Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień ustnych (np. prezentacje, referaty) i prac pisemnych (np. streszczenie tekstu specjalistycznego) w języku obcym. SDNS_UK01, SDNS_UK02, SDNS_UK03, SDNS_UK04 - prezentacje multimedialne, posterowe, referaty 2. Potrafi aktywnie pracować w grupie, np. biorąc czynny udział w dyskusjach oraz dokonując ich podsumowania. SDNS_UO01, SDNS_UO02 - projekty grupowe, dyskusje 3. Ma umiejętności językowe, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 lub wyższego Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. SDNS_UK05 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność bez konieczności jej odpracowywania), przygotowania do zajęć i czynny w nich udział, przedstawienie prezentacji (projekty indywidualne i w grupach). Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę po II semestrze. Zaliczenia odbywają się za pośrednictwem platformy Blackboard, USOS mail lub MS Teams. |
||
Zakres tematów: |
1. Globalne problemy ekonomiczne w 21. wieku 2. Wpływ katastrof ekologicznych na gospodarkę 3. Odpowiedzialność społeczna i pomoc humanitarna 4. Ogólny przychód podstawowy jako konieczność. 5. Równouprawnienie w miejscu pracy. 6. Wpływ pandemii COVID-19 na gospodarkę. 7. Słownictwo ogólnoakademickie. 8. Sformułowania publikacji naukowych. 9. Zadania przygotowujące do egzaminu certyfikatowego. |
||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: aktywizujące i uczestniczące Zajęcia prowadzone są w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie wypowiedzi pisemnych i ustnych – indywidualnych i w grupach - dotyczących materiału specjalistycznego. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 8:00 - 9:30,
sala e-learning |
Paulina Pawłowska-Stec | 3/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Instytutu Zarządzania |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.