Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Limański A., Drabik I., Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
2. Wiktor J. W., Żbikowska A. (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania i kierunki rozwoju, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
3. W.Grzegorczyk, W. Krawiec, Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: etapy i formy, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
4.A. Hauke-Lopes, M. Ratajczak-Mrozek, M. Soniewicki, M. Wieczerzycki, Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw : studia przypadków i zadania, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2019.
5.K. Fonfara, Marketing międzynarodowy : współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa 2014.
6. E. Horská et al, International marketing : within and beyond Visegrad
|
Metody i kryteria oceniania: |
- wykład: egzamin w formie pisemnej – 4 pytania opisowe oceniane 0-5 punktów każde, egzamin uznaje się za zaliczony po uzyskaniu co najmniej 51% maksymalnej punktacji. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń.
Zgodnie z aktualnie obowiązującym Zarządzeniem nr 71 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku zmieniającym Zarządzenie nr 70 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 14 września 2021 r. weryfikacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni (w kontakcie bezpośrednim).
|
Zakres tematów: |
1. Marketing krajowy a marketing międzynarodowy.
2. Uwarunkowania podejmowania działań na rynkach międzynarodowych.
3. Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
4. Otoczenie przedsiębiorstw a wybór strategii na rynkach międzynarodowych.
5. Międzynarodowe badania marketingowe.
6. Segmentacja na rynkach międzynarodowych.
7. Strategia międzynarodowego produktu.
8. Strategie cenowe na rynkach międzynarodowych.
9. Budowanie kanałów dystrybucji na rynkach zagranicznych.
10. Promocja na rynkach zagranicznych.
11. Organizacja marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwie.
|