Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 330-MS1-3MMI |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.703
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze 1 stopień 3 rok |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest przedstawienie w zaawansowanym stopniu uwarunkowań współczesnego marketingu na rynkach zagranicznych na tle procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz wszechstronna analiza ich otoczenia międzynarodowego. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie w zaawansowanym stopniu uwarunkowań współczesnego marketingu na rynkach zagranicznych na tle procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz wszechstronna analiza ich otoczenia międzynarodowego. W trakcie zajęć zostaną omówione pojęcia definicje oraz specyfika terminologii marketingowej na rynkach zagranicznych a także organizacja tej aktywności na poziomie przedsiębiorstwa. W trakcie ćwiczeń zaś będą analizowane studia przypadków przedsiębiorstw skutecznie wdrażających strategie marketingowe na rynkach zagranicznych, co pozwoli studentom opracowywać takie strategie dla wybranych przez nich przedsiębiorstw. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: kierunkowy Rok studiów/semestr: pierwszy stopień, 3 rok, 1 semestr Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 15 godzin, ćwiczenia 30 godzin Metody dydaktyczne: - wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań - ćwiczenia: rozwiązywanie kazusów, dyskusja w grupie. Zajęcia z wykorzystaniem prezentacji w Power Point oraz metod szybkiego uczenia się (metoda powtórzeń) Punkty ECTS: 7,0 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach: 15 h - przygotowanie się do wykładu: 10 h - przygotowanie do egzaminu końcowego: 19 h - egzamin końcowy: 2 h - udział w ćwiczeniach: 30 h - przygotowanie do ćwiczeń: 40 h - przygotowanie do kolokwium: 40 h - przygotowanie wystąpień publicznych (prezentacji wyników prac grupowych): 10 h - udział w konsultacjach: 9 h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 56 h = 2,2 ECTS |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Limański A., Drabik I., Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. 2. Wiktor J. W., Żbikowska A. (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania i kierunki rozwoju, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010. 3. W.Grzegorczyk, W. Krawiec, Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: etapy i formy, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 4.A. Hauke-Lopes, M. Ratajczak-Mrozek, M. Soniewicki, M. Wieczerzycki, Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw : studia przypadków i zadania, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2019. 5.K. Fonfara, Marketing międzynarodowy : współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa 2014. 6. E. Horská et al, International marketing : within and beyond Visegrad |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 3MMI_W01 Zna w zaawansowanym stopniu zależności występujące pomiędzy podmiotami biorącymi udział w transakcjach międzynarodowych, ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi marketingu mix. KP6_WG2 3MMI_W02 Ma wiedzę na temat roli i odpowiedzialności menedżera marketingu we współpracy międzynarodowej potrafiącego uwzględniać różnice w otoczeniu zewnętrznym i uwarunkowaniach kulturowych dla wyboru preferowanych sposobów wchodzenia i funkcjonowania na rynkach zagranicznych. KP6_WK3 UMIEJĘTNOŚCI 3MMI_U01 Potrafi prawidłowo wykorzystywać zdobytą wiedzę oraz analizować i wskazywać różnice w istniejących warunkach podejmowania działalności gospodarczej i marketingowej na rynkach w różnych krajach. KP6_UO2 3MMI_U02 Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się w zakresie doboru właściwych narzędzi marketingowych KP6_UU1 3MMI_U03 potrafi przewidywać kształtowanie się trendów na światowych rynkach oraz realizować własne uczenie się przez całe życie w zakresie marketingu, w tym do budowania strategii wchodzenia i funkcjonowania na rynkach zagranicznych KP6_UU2 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 3MMI_K01 jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z oceną warunków istniejących w otoczeniu na konkretnym rynku zagranicznym. KP6_KR1 |
Metody i kryteria oceniania: |
- wykład: egzamin w formie pisemnej – 4 pytania opisowe oceniane 0-5 punktów każde, egzamin uznaje się za zaliczony po uzyskaniu co najmniej 51% maksymalnej punktacji. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń. - ćwiczenia: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyniku z kolokwium oraz efektu pracy grupowej. Kolokwium uznaje się za zaliczone, po uzyskaniu co najmniej 51% maksymalnej punktacji. Ocena końcowa: 60% wynik z kolokwium 40% praca grupowa. Warunkiem uzyskania zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach (dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze). Nieobecności przekraczające dopuszczalny limit (max. 2) powinny być zaliczane na konsultacjach. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Henryk Wnorowski | |
Prowadzący grup: | Ewa Magrel, Henryk Wnorowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Henryk Wnorowski | |
Prowadzący grup: | Ewa Magrel, Henryk Wnorowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie w zaawansowanym stopniu uwarunkowań współczesnego marketingu na rynkach zagranicznych na tle procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz wszechstronna analiza ich otoczenia międzynarodowego. W trakcie zajęć zostaną omówione pojęcia definicje oraz specyfika terminologii marketingowej na rynkach zagranicznych a także organizacja tej aktywności na poziomie przedsiębiorstwa. W trakcie ćwiczeń zaś będą analizowane studia przypadków przedsiębiorstw skutecznie wdrażających strategie marketingowe na rynkach zagranicznych, co pozwoli studentom opracowywać takie strategie dla wybranych przez nich przedsiębiorstw. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: kierunkowy Rok studiów/semestr: pierwszy stopień, 3 rok, 1 semestr Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 15 godzin, ćwiczenia 30 godzin Metody dydaktyczne: - wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań - ćwiczenia: rozwiązywanie kazusów, dyskusja w grupie. Zajęcia z wykorzystaniem prezentacji w Power Point oraz metod szybkiego uczenia się (metoda powtórzeń) Punkty ECTS: 7,0 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach: 15 h - przygotowanie się do wykładu: 10 h - przygotowanie do egzaminu końcowego: 19 h - egzamin końcowy: 2 h - udział w ćwiczeniach: 30 h - przygotowanie do ćwiczeń: 40 h - przygotowanie do kolokwium: 40 h - przygotowanie wystąpień publicznych (prezentacji wyników prac grupowych): 10 h - udział w konsultacjach: 9 h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 56 h = 2,2 ECTS |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Limański A., Drabik I., Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. 2. Wiktor J. W., Żbikowska A. (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania i kierunki rozwoju, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010. 3. W.Grzegorczyk, W. Krawiec, Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: etapy i formy, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 4.A. Hauke-Lopes, M. Ratajczak-Mrozek, M. Soniewicki, M. Wieczerzycki, Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw : studia przypadków i zadania, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2019. 5.K. Fonfara, Marketing międzynarodowy : współczesne trendy i praktyka, PWN, Warszawa 2014. 6. E. Horská et al, International marketing : within and beyond Visegrad |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.