Literatura podstawowa:
Burowska Z., Współczesne systemy wychowania muzycznego, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Burowska Z., Psychodydaktyka muzyczna. Zarys problematyki, Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków.
Burowska Z., Słuchanie i tworzenie muzyki w szkole, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Dasiewicz-Tobiasz A., Kaępska A, Rytmika w kl. I-III, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Literatura uzupełniająca:
Bonna B., Rodzina i przedszkole w kształtowaniu umiejętności muzycznych dzieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierz Wielkiego.
Bury E., Podstawy techniki dyrygowania, PWM.
Folejewska R., Zarzycka I., Spróbujmy inaczej. Metody aktywizujące w wychowaniu przedszkolnym, WSiP.
Gloton R., Twórcza aktywność dziecka, WSiP.
Januszewska-Warych M., Grabowska G., Edukacja muzyczna w zintegrowanym systemie pracy w klasach 1-3 szkoły podstawowej, Wydawnictwo Uczelniane Pomorskiej Akademii Pedagogicznej.
Komorowska M., Zaproszenie do muzyki, WSiP
Lipska E., Przychodzińska M., Muzyka w nauczaniu początkowym. Metodyka, WSiP.
Ławrowska R., Uczeń i nauczyciel w edukacji muzycznej, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
Malko D., Metodyka wychowania muzycznego w przedszkolu, WSiP.
Podolska B., Z muzyka w przedszkolu, WSIP.
Przychodzińska M., Polskie koncepcje powszechnego wychowania muzycznego. Tradycje, współczesność, WSiP.
Przychodzińska M., Słuchanie muzyki w kl. I-III, WSiP.
Przychodzińska M., Wychowanie muzyczne – idee, treści, kierunki rozwoju, WSiP. Przychodzińska-Kaciczak M., Muzyka i wychowanie, Nasza Księgarnia.
Smoleńska-Zielińska B., Przeżycie estetyczne muzyki, WSiP.
Sobolewska E., Rola edukacji muzycznej w klasie integracyjnej, Pro Pedagogia nr 2.
Wierszyłowski J., Psychologia muzyki, PWN.
Zwolińska E. (red.), Muzyka w nauczaniu zintegrowanym, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej.
|