Podstawy edukacji zdrowotnej 380-DS5-2JAD
Ćwiczenia (CW)
Rok akademicki 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
E. Sokołowska, Zdrowie psychiczne młodych dorosłych wybrane zagadnienia, Wydawca: Difin, 2015 LGB Zdrowie psychiczne i seksualne, R. Kowalczyk, Z. Lew-Starowicz, Tritt Remigiusz Jarosław, PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2021 E. Stokowska-Zagdan, L. Szynkowska, A. Stankiewicz, i in. System edukacji zdrowotnej w przedszkolu integracyjnym Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu, 2020. Edukacja zdrowotna z elementami teorii wychowania: redakcja naukowa Paweł Chruściel, Wiesława Ciechaniewicz. Warszawa: PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2018. B. Woynarowska, Edukacja zdrowotna: podręcznik akademicki, B. Woynarowska, 2017. I. Kowalewski, J. L. Franczyk, Zdrowie emocjonalne młodzieży, Kraków 2017. Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce, red. B. Zawadzkiej, T. Łączka, Kielce 2017. M. Duda, Poczucie jakości życia młodzieży z problemami zdrowotnymi, Lublin 2016. M. Demel, Pedagogika zdrowia, Warszawa 1980. Literatura uzupełniająca: J. Bulska, Budowanie kompetencji zdrowotnych ludzi w środowisku ich życia: propozycje metodyczne dla pedagogów, nauczycieli, wychowawców i pracowników medycznych, wskazówki dla rodziców, Toruń 2008. http://www.edukacjazdrowotna.pl/ http://hej.sagepub.com/ |
||
Efekty uczenia się: |
- Studentka/Student: - wyjaśnia znaczenie podstawowych terminów z zakresu edukacji zdrowotnej - wymienia i charakteryzuje elementy projektu profilaktycznego - zna podstawowe teorie związane z problematyką przedmiotu - dokonuje charakterystyki wybranych modeli zdrowia - projektuje modele programów profilaktycznych sposób weryfikacji: aktywność w dyskusji; zadania przedmiotowe; wykonanie zespołowo ewaluacji projektu profilaktycznego z zakresu edukacji zdrowotnej skierowanego do wybranej grupy społecznej. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń wymaga obecności i aktywnego uczestnictwa we wszystkich realizowanych zadaniach (pracach zespołowych, projektach) ocenianych w sposób ciągły. Dozwolona jest jedna nieobecność, która nie podlega zaliczeniu, o ile nie miała miejsca w czasie obowiązkowego zaliczenia zadania dydaktycznego. Do zaliczenia nie może być dopuszczony Student, który ma 50% nieobecności. Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie oceny ciągłej i oceny z pracy zaliczeniowej. |
||
Zakres tematów: |
1. Metodyka edukacji zdrowotnej 2. Komunikowanie w procesie edukacji zdrowotnej 3. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach: w rodzinie w przedszkolu w szkołach w szpitalu i przychodni 4. Kampanie społeczne |
||
Metody dydaktyczne: |
Metody aktywizujące, case studies |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co druga środa (nieparzyste), 8:30 - 10:00,
sala A110 |
Marta Perkowska | 20/ |
szczegóły![]() |
2 |
co druga środa (parzyste), 8:30 - 10:00,
sala A110 |
Marta Perkowska | 19/ |
szczegóły![]() |
3 |
co druga środa (parzyste), 10:15 - 11:45,
sala A110 |
Marta Perkowska | 19/ |
szczegóły![]() |
4 |
co druga środa (nieparzyste), 10:15 - 11:45,
sala A110 |
Marta Perkowska | 20/ |
szczegóły![]() |
5 |
co druga środa (nieparzyste), 12:00 - 13:30,
sala A110 |
Marta Perkowska | 16/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.