Technologia informacyjna 380-S2-1YTIN
Laboratorium (LAB)
Rok akademicki 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 10 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Literatura: 1.Filiciak M., Ptaszek G., Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2019. 2.Levinson P., Nowe nowe media, WAM, Kraków 2010, s. 35-97 (blogowanie), 98-132 (YouTube), 174-187 (MySpace), 189-204 (Facebook), 207-218 (Twitter), 236-256 (podcast, videocast) 3.Levy P., Drugi potop, [w:] Hopfinger M. (red.), Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2015 4. Batorski, D., Korzystanie z Internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników. [w:] Łukasz Jonak i inni (red.). Re: Internet – społeczne aspekty medium. Polskie konteksty i interpretacje. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2011, s. 119-152. 5. Krzysztofek, K., WEBski świat: mądrość tłumów sieciowych czy zbiorowe nieuctwo?. [w:] Keen A., Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2017, s. 11-23. 6. Józef Bednarek, Ewa Lubina, Kształcenie na odległość Podstawy dydaktyki, Wydawnictwo Naukowe PWN 2015 14.Król R., Efektywność gier dydaktycznych w procesie kształcenia, Kraków 2007. 7.Strykowski W., Audiowizualne materiały dydaktyczne: podstawy kształcenia multimedialnego, Warszawa 2014. 8.Tanaś M., Edukacyjne zastosowanie komputerów, Warszawa 2017. 9.Wieczorkowska A., Multimedia podstawy teoretyczne i zastosowania praktyczne, Warszawa 2008. Strony Internetowe: http://www.come.uw.edu.pl (w dziale E-nauczanie) prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska, prof. dr hab. Jan Madey Dekalog edukacji internetowej http://www.come.uw.edu.pl (w dziale E-nauczanie) prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska, Zalety i wady edukacji internetowej. Model dyd. COME Blackboard - http:// blackboard.uwb.edu.pl/ |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza • Student posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych oraz potrafi zastosować technologię informacyjną zgodnie z zasadami efektywnej i bezpiecznej pracy dydaktycznej. Umiejętności • Student potrafi wykorzystać technologię informacyjną w procesie edukacji przygotowując materiały edukacyjne (ćwiczenia praktyczne) •Student korzysta z usług w sieciach informatycznych, pozyskując i przetwarzając informacje, w języku rodzimym i obcym (ćwiczenia praktyczne) Kompetencje społeczne • Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w pracy z uczniami oraz ma świadomość potrzeby ciągłego samorozwoju w zakresie technologii informacyjnych. • Stosuje zasady etyki w korzystaniu z mediów oraz potrafi zastosować je w świadomym i krytycznym odbiorze komunikatów multimedialnych |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Student realizuje zajęcia stacjonarnie oraz z wykorzystaniem platformy e-learningowej. Zaliczenia przedmiotu na podstawie oceny uzyskanej z przygotowanych indywidualnie projektów studenta. Zaliczenie na ocenę przy minimum 80% obecności na zajęciach oraz wymaganej aktywności online. Student ponadwymiarowe nieobecności odpracowuje na konsultacjach. |
||
Zakres tematów: |
Założenia koncepcji kształcenia multimedialnego jako podstawa do planowania dydaktycznego i tworzenia materiałów dydaktycznych: • wyszukiwanie, wersyfikowanie, przetwarzanie, wykorzystywanie i upowszechnianie treści cyfrowych, • wykorzystywanie nowoczesnych technologii w procesie pedagogicznym, Zagadnienia prawne technologii informacyjnych i ochrona danych: • zagadnienia bezpieczeństwa i ochrony danych, • prawa autorskie, • typy licencji oprogramowani. • piractwo komputerowe a własność intelektualnych, • modele dystrybucji i ochrony treści w nowych mediach, Tworzenie i obróbka obiektów multimedialnych na potrzeby cyfrowego przekazu dydaktycznego : • przetwarzanie grafiki rastrowej, • przetwarzanie grafiki wektorowej, Tworzenie materiałów internetowych w technologii HTML: • zapoznanie z budową strony internetowej, • wprowadzenie do języka HTML, • tworzenie materiałów dydaktycznych opartych na technologii HTML, Prezentacje edukacyjne w technologii Flash: • zapoznanie z technologią Flash, • zastosowanie technologii Flash do opracowania i prezentacji materiałów dydaktycznych, Projektowanie i realizacja multimedialnych programów edukacyjnych oraz jednostek dydaktycznych wzbogaconych o nowoczesne formy upoglądowiania: • Kahoot, Mentimeter • programowanie w Scratchu |
||
Metody dydaktyczne: |
Metody: pogadanka, dyskusja, praca online, ćwiczenia laboratoryjne, projekt; Zaliczenie na ocenę (sprawdzenie praktycznych umiejętności posługiwania się ICT) |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi piątek (nieparzyste), 8:30 - 10:00,
sala A216 |
Karol Kowalczuk | 13/14 |
szczegóły![]() |
2 |
co drugi piątek (parzyste), 8:30 - 10:00,
sala A216 |
Karol Kowalczuk | 14/14 |
szczegóły![]() |
3 |
co drugi piątek (nieparzyste), 10:15 - 11:45,
sala A216 |
Karol Kowalczuk | 13/14 |
szczegóły![]() |
4 |
co drugi piątek (parzyste), 10:15 - 11:45,
sala A216 |
Karol Kowalczuk | 14/14 |
szczegóły![]() |
5 |
co drugi piątek (parzyste), 12:00 - 13:30,
sala A216 |
Karol Kowalczuk | 13/14 |
szczegóły![]() |
6 |
co drugi piątek (nieparzyste), 12:00 - 13:30,
sala A216 |
Karol Kowalczuk | 6/14 |
szczegóły![]() |
7 |
co drugi czwartek (parzyste), 12:00 - 13:30,
sala A216 |
Karol Kowalczuk | 14/14 |
szczegóły![]() |
8 |
co drugi czwartek (nieparzyste), 12:00 - 13:30,
sala A216 |
Karol Kowalczuk | 15/14 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Wydziału Nauk o Edukacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.