Literatura: |
Literatura podstawowa:
Robbins S.P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2012.
Kożusznik B., Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa 2014.
Kuc B.R., Moczydłowska J., Zachowania organizacyjne. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2009.
Literatura uzupełniająca:
Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2009. Mroziewski M., Style kierowania i zarządzania. Wybrane
koncepcje, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005.
S. P. Robbins Essentials of organizational behavior, Upper Saddle River : Prentice Hall, cop. 2003
J. Litwiński, U. Sztanderska, Standardy zarządzania wiekiem w organizacjach, PARP, Warszawa 2013
|
Efekty uczenia się: |
Student:
ZAO_U1 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu zachowań organizacyjnych do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów w ramach
relacji społecznych w organizacji, proponując odpowiednie ich rozwiązania (KA6_UW4) (studium przypadku, praca w grupie)
ZAO_U2 potrafi prawidłowo analizować i interpretować relacje społeczne zachodzące między członkami organizacji (KA6_UW5) (studium
przypadku, praca w grupie)
ZAO_U3 potrafi przygotować prace pisemne poświęcone zagadnieniom z zakresu zachowań organizacyjnych, właściwie dobierając
argumenty rozstrzygania konkretnych problemów (KA6_UK1) (studium przypadku, praca w grupie)
ZAO_U4 potrafi pracować w grupie, dokonując podziału zadań pomiędzy poszczególnych członków grupy (KA6_U01) (studium
przypadku, praca w grupie)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na ćwiczeniach obowiązkowa. Dopuszczalna 1 nieobecność nieusprawiedliwiona. Przekroczenie 50% liczby nieobecności nieusprawiedliwionych - brak kwalifikacji w ramach przedmiotu.
Student realizując studia przypadku samodzielnie lub w grupie/wykonując zadania samodzielnie lub w grupie/odgrywając role otrzymuje
Punkty, gdzie maksymalna ich liczba w zależności od zadania waha się pomiędzy 3 a 5 pkt. Ocena częściowa: suma punktów, gdzie:.
50%-60% - dst.; 61%-70% - dst. +; 71%-80% - db; 81%-90% - db +; 91%-100% - bdb.
Zakres wiedzy weryfikowany w oparciu o kolokwium z pytaniami zamkniętymi i otwartymi - punktowane od 0-10 pkt.
Zaliczenie kolokwium od 55% punktów.
Ocena z ćwiczeń średnia ocen ze studium przypadku oraz kolokwium.
|
Zakres tematów: |
1) Istota zachowań organizacyjnych
2)Postawy i zachowania indywidualne członków organizacji
3) Zespoły i grupy w organizacji
4) Efektywnie kierowanie organizacją. Dokonywanie właściwych wyborów.
5) Wpływ komunikacji na zachowanie w grupie
6) Zarządzanie konfliktem w organizacji
7) Proces uczenia się organizacji. Zmiany i doskonalenie organizacji
8) Mobbing w organizacji i syndrom wypalenia zawodowego
9) Kultura organizacji w dobie wielokulturowości
10) Etyka zachowań w organizacji
11) Zachowania organizacyjne a zarządzanie wiekiem w organizacji
|