Literatura: |
Literatura podstawowa:
Angrosino Michael, Badania etnograficzne i obserwacyjne, tłum. Maja Brzozowska-Brywczyńska, Warszawa 2010, s. 81-125
Babbie Earl, rozdz. 4: Plan badań, [w:] tegoż, Badania społeczne w praktyce, tłum. Witold Betkiewicz i In., Warszawa 2005, s. 109-138
Barbour Rosaline, Badania fokusowe, PWN, Warszawa 2010, s. 21-151
Frankfort-Nachmias Chava, Nachmias David, rozdz. 11: Konstruowanie kwestionariusza, [w:] tychże, Metody badawcze w naukach społecznych, tłum. Elżbieta Hornowska, Poznań 2001,, s. 266-296
Hammersley Martyn, Atkinson Paul, Problemy etyczne, [w:] tychże, Metody badań terenowych, tłum. Sławomir Dymczyk, Poznań 2000, s. 268-291
Nowotny Agata, Sztandar-Sztanderska Karolina, Daszkowska-Kamińska Aleksandra, 2010, Jak diagnozować środowisko lokalne?, „Równać szanse”: http://rownacszanse.pl/uploads_public/cms/parameter-1535/3412_Poradnik_do_diagnozy_RS_2010_OKG.pdf ; http://rownacszanse.pl/uploads_public/cms/parameter-1519/3414_Poradnik_do_diagnozy_wywiady_RS_2010_OKG.pdf
Literatura uzupełniająca:
Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej, Warszawa 2003
Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej. Kontynuacje, Warszawa 2004
Banks Marcus, Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa 2009
Creswell John W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Warszawa 2013
Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S., 2010, (red.), Metody badań jakościowych, t. 1, t. 2
Flick Uwe, Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010
Karpiński Jakub, Wprowadzenie do metodologii nauk społecznych, Białystok 2018
Kmita Jerzy, Kultura jako przedmiot badań, Poznań 2001
Kozinets Robert V., Netnografia. Badania etnograficzne online, Warszawa 2012
Kvale Steinar, Interview. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, tłum. Stanisław Zabielski, Białystok 2004
Kvale Steinar, Wprowadzenie do badań z zastosowaniem techniki wywiadu; Epistemologiczne problemy związane z prowadzeniem wywiadów, [w:] tegoż: Prowadzenie wywiadów, Warszawa 2010, s. 27-57.
Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych, , t. I i II, PWN, Warszawa 2010
Rapley Tim, Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Warszawa 2010
Salzman Philip Carl, Rice Patricia C., Myśleć jak antropolog, Gdańsk 2009
Schuman Howard, Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych, Warszawa 2013
Silverman David, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007
Silverman David, Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2008
Szerder Mirosław, Metoda i technika sondażowych badań opinii, Warszawa 2010
Sztumiński Janusz, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA:
KA6_WG1 miejsce i znaczenie nauk o kulturze i religii w relacji
do nauk humanistycznych oraz społecznych, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną
KA7_WG2 klasyczne i współcześnie dokonania, ośrodki i szkoły badawcze kluczowe dla studiów kulturoznawczych i wie
o potrzebie ciągłego uzupełniania wiedzy na poziomie zaawansowanym
KA7_WK2 w stopniu zaawansowanym – kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze, ma wiedzę o zależnościach między nimi
UMIEJĘTNOŚCI:
KA7_UK2 przygotować się do dyskusji i przeprowadzić ją, posiadając pogłębioną umiejętność merytorycznego argumentowania,
z wykorzystaniem własnych poglądów i odniesieniem ich do poglądów różnych autorów
KA7_UK3 formułować opinie krytyczne o wytworach kultury
na podstawie wiedzy i własnego doświadczenia, podjąć trud orzekania o wartościach artystycznych i estetycznych, w języku polskim i obcym na poziomie B2+
KOMPETENCJE SPOEŁECZNE:
KA7_KO1 twórczej analizy nowych sytuacji i problemów w celu samodzielnego, krytycznego i odpowiedzialnego formułowania propozycji ich rozwiązywania w wypełnianiu zobowiązań społecznych oraz inspirowaniu i organizowaniu działalności kulturowej i społecznej
KA7_KO2 otwartości na nowe idee i poglądy, gotowości
do podejmowania polemiki oraz zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów w celu inspirowania działań na rzecz interesu publicznego
|