Literatura: |
1. J. Banaś, S. Wędrychowicz- „Zbiór zadań z analizy matematycznej" WNT, Warszawa !997,
2. W. Krysicki, L. Włodarski- „Analiza matematyczna w zadaniach" część druga, PWN, Warszawa 1977,
3. M. Gewert ,Z.Skoczylas- „Analiza matematyczna 2: , przykłady, zadania", Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2005,
4. G N. Berman- „Zbiór zadań z analizy matematycznej”, Wydawnictwo Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, 1999.
5. G.I. Zaporożec- „Metody rozwiązywania zadań z analizy matematycznej" Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 1974
|
Efekty uczenia się: |
Zna podstawowe pojęcia oraz metody nowoczesnego rachunku różniczkowego i całkowego funkcji wielu zmiennych rzeczywistych, ze szczególnym uwzględnieniem badania ekstremów lokalnych, globalnych warunkowych i związanych i dowiaduje się jak te działy analizy matematycznej są wykorzystywane w ekonomii. kolokwium/kolokwia; domowe prace rachunkowe/problemowe; prezentacje rozwiązań zadań na zajęciach; obserwacja ciągła aktywności studenta;
Umie wykorzystywać twierdzenia i metody rachunku różniczkowego funkcji wielu zmiennych w zagadnieniach związanych z optymalizacją oraz poszukiwaniem ekstremów lokalnych i globalnych, podając precyzyjne uzasadnienia poprawności swoich rozumowań. - kolokwium/kolokwia; domowe prace rachunkowe/problemowe; prezentacje rozwiązań zadań na zajęciach; obserwacja ciągła aktywności studenta;
Umie sprawdzić istnienie funkcji zadanych za pomocą nieliniowych układów równań (funkcji uwikłanych) oraz potrafi obliczać pochodne i znajdować ekstrema takich funkcji. - kolokwium/kolokwia; domowe prace rachunkowe/problemowe; prezentacje rozwiązań zadań na zajęciach; obserwacja ciągła aktywności studenta;
|
Metody i kryteria oceniania: |
1. Przewidziane są następujące prace pisemne: kolokwia oraz kartkówki.
2. Obecność na zajęciach, kolokwiach i egzaminie zgodnie z Regulaminem studiów Uniwersytetu w Białymstoku i wewnętrznymi przepisami Wydziału Matematyki,
3. Warunki zaliczenia ćwiczeń:
0p – 49 punktów – niedostateczny
50p – 59 punktów – dostateczny
60p – 69 punktów – dostateczny plus
70p – 79 punktów – dobry
80p – 89 punktów – dobry plus
90p – i więcej – bardzo dobry
Punkty student(ka) może otrzymać za:
* kolokwia- przewidziane są trzy kolokwia, a pod uwagę będzie brana punktacja z dwóch, z których dany student(ka) otrzymał najwyższy wynik,
*kartkówki,
*aktywność na zajęciach.
|