Literatura: |
Literatura obowiązkowa:
- Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, red. D. Lalak, T. Pilch, Warszawa 1999, Wydawnictwo Akademickie „Żak”,
- Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, (red.) T. Pilch, Warszawa 2003,
- E. Jarosz, Kompetencje diagnostyczne w pracy socjalnej – szkic do problemów diagnozy rodziny, [w:] Praca socjalna w organizacjach
pozarządowych: z problemów działania i kształcenia, (red.) B. Kromolicka, Toruń 2005,
- E. Jarosz, E. Wysocka, Diagnoza psychopedagogiczna – podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006, Wydawnictwo
Akademickie „Żak”,
- A. Podgórecki, Charakterystyka nauk praktycznych, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1962,
- S. Ziemski, Problemy dobrej diagnozy, Warszawa 1973, Wiedza Powszechna,
- S. Kawula, Z. Dąbrowski, M. Gałaś, Diagnozowanie potrzeb opiekuńczo – wychowawczych i kulturalnych środowiska, Toruń 1980,
Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
- Ustawa o Pomocy Społecznej,
- Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
- K. Wódź, Praca socjalna w środowisku zamieszkania, Katowice 1998,
- Swobodne techniki diagnostyczne, (red.) T. Szutrowa, Warszawa 1987,
- E. Kantowicz, Elementy teorii i praktyki pracy socjalnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego 2001,
- Kwartalnik Policyjny 3/2015 PDF /Niebieska Karta/ Procedura Niebieskiej Karty Geneza_i_rozwoj.pdf
- M. Zając, Procedura „Niebieskie Karty”. Realizacja zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, 2012.
Literatura uzupełniająca:
- Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, Warszawa 2003, Wydawnictwo Akademickie "Żak",
- G. Gajewska, Problemy – dylematy wynikające z teorii potrzeb dla teorii i praktyki opieki nad dzieckiem, Zielona Góra 1997,
Wydawnictwo Wyższej Szkoły im. Tadeusza Kotarbińskiego w Zielonej Górze, s. 46-54.
- K. Obuchowski, Psychologia dążeń ludzkich, Warszawa 1983, Państwowe Wydawnictwo Naukowe,
- Z. Dąbrowski, Teoretyczne podstawy opieki i wychowania przez opiekę, Olsztyn 1998, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika,
- J. Bińczycka, B. Smolińska – Theiss, Wymiary dzieciństwa. Problemy dziecka i dzieciństwa w zmieniającym się społeczeństwie, Kraków
2005, Wydawnictwo „Impuls”,
- Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych, (red.) B. Harwas-Napierała, J. Trempała, Warszawa 2002,
-J. Nikitorowicz, Diagnostyka i metodyka w dialogu wspierającym ludzką egzystencję; w: Współczesne dylematy diagnostyczne i
metodyczne w opiece i wychowaniu, red. J. Nikitorowicz, K. Sawicki, T. Bajkowski, Olecko 2003, s. 13 – 32,
- K. Sujak–Lesz, Z Kuklińska, Edukacja elementarna a diagnoza pedagogiczna, Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Kształcenia Nauczycieli,
- M. Deptuła, Diagnostyka pedagogiczna i profilaktyka w szkole i środowisku lokalnym, Bydgoszcz 2004,
- K. Marzec-Holka, Wybrane zagadnienia diagnostyki pedagogicznej, Bydgoszcz 1990, Wyższa Szkoła Pedagogiczne w Bydgoszczy,
- E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004, Państwowe Wydawnictwo Naukowe,
- M. Guziuk, Podstawy metodologiczne prac promocyjnych. Nauki społeczno–pedagogiczne, Olsztyn 2004, Olsztyńska Szkoła Wyższa im.J. Rusieckiego,
- M. Hammersley, P. Atkinson, Metody badań terenowych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, s. 64- 88, 181-209,
- M. Karwowska – Struczyk, W. Hajnicz, Obserwacja w poznaniu dziecka, Warszawa Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne,
- M. Stierlin, I. Rücker – Embden, N. Wetzel, M. Wirsching, Pierwszy wywiad z rodziną, Gdańsk 1999, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,
- H. Sęk, Metody projekcyjne, Poznań 1984,
|