Literatura: |
1. P. Krugman, R. Wells, Mikroekonomia, PWN, Warszawa 2020.
2. P. Krugman, R. Wells, Makroekonomia, PWN, Warszawa 2020.
3. M. Raczkowska, J. Wrzesińska-Kowal, Podstawy mikroekonomii, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2020.
4. Podstawy ekonomii, R. Milewski, E. Kwiatkowski (red.), PWN, Warszawa 2018.
5. Makro- i mikroekonomia: podstawowe problemy, S. Marciniak (red.), PWN, Warszawa 2013.
6. Ekonomia dla prawników i nie tylko, M. Bednarski, J. Wiklin (red.), Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2008.
7. N.G. Mankiw, M.P. Taylor, Microeconomics, Cengage Learning EMEA, Andover 2017.
8. N.G. Mankiw, Macroeconomics, Macmillan Education, New York 2016.
9. Ekonomia jest piękna? red. Ł. Hardt, D. Milczarek-Andrzejewska, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015
|
Efekty uczenia się: |
KA7_WG5 - Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu ekonomii, rozumie mechanizmy mikro- i makroekonomiczne funkcjonowania gospodarki
Metody weryfikacji: test; dyskusja podczas zajęć.
KA7_UU2 - Student potrafi wskazać i omówić związki między podstawowymi kategoriami ekonomicznymi oraz rozumie wpływ procesów ekonomicznych na funkcjonowanie społeczeństwa
Metody weryfikacji: test; dyskusja podczas zajęć.
KA7_KK2 - Student potrafi samodzielnie poszerzać swoją wiedzę, wykazuje krytyczną postawę wobec teorii ekonomicznych, poszukuje rozwiązań problemów ekonomicznych
Metody weryfikacji: dyskusja podczas zajęć.
KA7_KO3 - Student wykazuje postawę przedsiębiorczą. Rozumie zasadę racjonalnego działania oraz znaczenie przedsiębiorczości i innowacyjności w gospodarce
Metody weryfikacji: dyskusja podczas zajęć.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Cykl zajęć kończy się zaliczeniem pisemnym w formie testu. Test składa się z pytań otwartych i zamkniętych, zadań.
Test uważa się za zaliczony przy uzyskaniu min. 51% poprawnych odpowiedzi. Ocena końcowa jest podwyższana o pół stopnia za zaangażowanie studenta tj. aktywny udział w dyskusjach. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest obecność w 80% zajęć.
Forma zaliczenia uwzględnia koncepcję projektowania uniwersalnego: Studenci ze szczególnymi potrzebami powinni poinformować na początku semestru o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym ograniczeniach związanych z zaliczeniem pisemnym w celu ustalenia formy współpracy i zaliczenia przedmiotu.
|
Zakres tematów: |
Temat 1. Wprowadzanie do mikro- i makroekonomii (Przedmiot ekonomii. Środki działalności gospodarczej. Gospodarka narodowa)
Temat 2. Rynek i mechanizm rynkowy.
Temat 3. Analiza działalności podmiotów gospodarczych (Teoria konsumenta. Przedsiębiorstwo. Formy konkurencji. Efektywność i
czynniki efektywności).
Temat 4. Pieniądz, bank, polityka pieniężna.
Temat 5. Wzrost i rozwój gospodarczy (Konkurencyjność i innowacyjność gospodarki. Sektor publiczny a sektor prywatny).
|
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne (uwzględniają koncepcję projektowania uniwersalnego):
- dyskusja z elementami wykładu tradycyjnego prowadzonego z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących (dyskusja; angażowanie studentów do zadawania pytań) zapewnia różnorodność i elastyczność w sposobie przekazywania wiedzy, a także angażowanie studenta;
- konsultacje indywidualne wg harmonogramu konsultacji wykładowcy w zależności od potrzeb studenta
Zajęcia wymagają czynnego uczestnictwa studentów, w tym: odpowiedzi ustnych, wspólnego omawiania zagadnień zadawanych przez prowadzącego, czytania zadanych tekstów.
Studenci ze szczególnymi potrzebami powinni poinformować na początku semestru o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
|