Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy public relations 370-PS5-2PLR
Konwersatorium (KON) Rok akademicki 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. J. Olędzki (red.) (2011). Public relations we współczesnym świecie: między służbą organizacji i społeczeństwu. Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa.

2. F. Seitel (2003). Public relations w praktyce. Felberg SJA, Warszawa

3. K. Wojcik (2013). Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Wolters Kluwer, Warszawa.

Efekty uczenia się:

WIEDZA, absolwent:

KA7_WG1 - ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk prawnych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk

KA7_WK2 - zna i rozumie podstawową terminologię prawniczą

UMIEJĘTNOŚCI, absolwent:

KA7_UW4 - wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów prawnych, spraw niejednoznacznych interpretacyjnie; potrafi wskazać możliwe rozwiązania, z zachowaniem norm etycznych

KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent:

KA7_KR2 - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu

Sposoby weryfikacji efektów uczenia się: pisemny projekt

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia konwersatorium jest posiadanie przez studenta nie więcej niż 2 godz. nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta (z jakiejkolwiek przyczyny) więcej niż 2 godz. ćwiczeń, jest on zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach. Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 1 tygodnia od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. Konwersatorium kończy się zaliczeniem pisemnym (forma projektu). Studenci będą oceniani na podstawie obecności podczas zajęć, aktywności w dyskusjach oraz przedstawionego projektu. Skala ocen od 2 do 5.

W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

Zakres tematów:

W ramach przedmiotu będą poruszane zagadnienia związane z teorią i historią public relations, kwestie definicyjne i terminologiczne, miejsce public relations w strategii i w strukturze organizacyjnej, związki z pokrewnymi dyscyplinami, rozpoznawanie i badania otoczenia, identyfikacja interesariuszy, mierzenie skuteczności public relations, wykorzystanie mediów własnych, masowych, w tym internetu, mediów pozyskanych, opłaconych, a także główne działy PR: relacje z mediami, komunikacja wewnętrzna, dialog z klientami, partnerami, relacje z inwestorami i społecznością finansową, kontakty z decydentami, politykami, urzędnikami różnych szczebli, liderami opinii, aktywistami, prowadzone przy pomocy zróżnicowanych metod, od bezpośrednich spotkań do użycia internetu, mediów społecznościowych i nowych mediów w public relations.

Zostaną też omówione podstawowe techniki i narzędzia public relations, zarówno tradycyjne, stosowane od początków tej dyscypliny (materiały dla mediów, ulotki, broszury, publikacje, wydarzenia, przemówienia, komunikaty etc.), jak i najnowsze rozwiązania z obszaru nowych mediów (serwisy internetowe, blogi, internetowe biura prasowe, serwisy typu Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Vine, YouTube etc.).

Metody dydaktyczne:

konwersatorium, konsultacje, z ew. wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 13:15 - 15:30, sala 216
Mateusz Ziemblicki 41/42 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Prawa
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)