Literatura: |
Literatura podstawowa:
E. Skrzypek, M. Hofman, Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie. Identyfikowanie, pomiar, usprawnianie, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
G.A.Rummler, A.P. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa 2000.
A. Bitkowska, Zarządzanie procesowe we współczesnych organizacjach, Difin, Warszawa 2013.
M. Kunasz, Zarządzanie procesami, Economicus, Szczecin 2011.
M. Dumas, M. La Rosa, J. Mendling, H. A. Reijers, Fundamentals of Business Process Management, Springer, London 2013.
P. Grajewski, Organizacja procesowa, PWE, Warszawa 2007.
Literatura uzupełniająca:
1M.Hammer, J.Champy, Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa 1996.
R.L. Manganelli, M.M.Klein, Reengineering. Metoda usprawniania procesów, PWE, Warszawa 1998.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym. Aby przystąpić do egzaminu należy zdobyć zaliczenie z ćwiczeń.
Punktacja na zaliczenie wykładu:
91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra
81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus
71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra
61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus
51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna
|
Zakres tematów: |
Zakres tematyczny
1. Orientacja funkcjonalna a procesowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Orientacja procesowa a orientacja na klienta. Pojęcie procesu i podejścia procesowego.
2. Koncepcje zarządzania bazujące na procesach.
3. Identyfikowanie procesów przedsiębiorstwa i celów zarządzania nimi.
4. Mapowanie i modelowanie procesów.
5. Skuteczność i efektywność zarządzania procesowego. Mierniki skuteczności procesów. Etapy zarządzania procesowego.
6. Usprawnianie zarządzania procesowego w organizacjach.
7. Wdrażanie zarządzania procesowego. Przykłady rozwiązań opartych
na zarządzaniu procesami.
|