Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing, Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012
2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, (red.) L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011
3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
4. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012
5. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006
|
Efekty uczenia się: |
1MAR_W01 Student ma podstawową wiedzę odnośnie ewolucji i miejsca funkcji marketingowej w organizacji oraz jej realizacji w relacjach z otoczeniem Z1_W01 - egzamin
1MAR_W02 Ma elementarną wiedzę o relacjach organizacji z otoczeniem, zwłaszcza w ujęciu bliższego i dalszego otoczenia marketingowego Z1_W04 - egzamin
1MAR_W03 Ma wiedzę na temat więzi społecznych z uczestnikami rynku (dostawcami i pośrednikami handlowymi oraz konkurentami) występujących w ramach relacji rynkowych Z1_W05 - egzamin
1MAR_W04 Ma podstawową wiedzę o kliencie jako podmiocie działalności marketingowej Z1_W06 - egzamin
1MAR_W05 Posiada wiedzę o zasadach marketingowych wyznaczających funkcjonowanie organizacji na rynku oraz zna instrumenty marketingowe wywołujące zmiany w otoczeniu Z1_W09 - egzamin
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1MAR_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie dynamiczny charakter wiedzy marketingowej, przez co uświadamia sobie potrzebę stałego uczenia się Z1_K01 - egzamin
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny w formie testu. Zalicza 51% pozytywnych odpowiedzi. Do egzaminu podchodzą studenci mający zaliczone ćwiczenia.
Punktacja na zaliczenia:
91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra
81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus
71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra
61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus
51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna
|
Zakres tematów: |
Marketing – istota i obszary zastosowania
Otoczenie marketingowe
Klient – podmiot działań marketingowych
Analiza konkurencji
Badania marketingowe
Segmentacja i pozycjonowanie
Produkt – podstawowe narzędzie marketingu
Innowacje produktowe i komercjalizacja
Cena jako narzędzie oddziaływania na rynek
Zarządzanie kanałami dystrybucji
Strategia zintegrowanej komunikacji marketingowej
|