Literatura: |
Literatura:
Sokołowska E., Zdrowie psychiczne młodych dorosłych wybrane zagadnienia, Wydawca: Difin, 2015
Kowalczyk R., Lew-Starowicz Z., Tritt R. J., LGB Zdrowie psychiczne i seksualne, PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2021
Stokowska-Zagdan E., Szynkowska L., Stankiewicz A., i in. System edukacji zdrowotnej w przedszkolu integracyjnym Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu, 2020.
Chruściel P., Ciechaniewicz W. (red.), Edukacja zdrowotna z elementami teorii wychowania, PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2018.
Woynarowska B., Edukacja zdrowotna: podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2008.
Kowalewski I., Franczyk J. L., Zdrowie emocjonalne młodzieży, Wydawnictwo Petrus, Kraków 2017.
Zawadzka B., Łączka T. (red.), Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce, Kielce 2017 e-book
Duda M., Poczucie jakości życia młodzieży z problemami zdrowotnymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2016.
Cudowska A. Twórcze orientacje życiowe: zdrowie i dobrostan, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2017.
Żuchelkowska K., Edukacja zdrowotna w przedszkolu, Wydawnictwo UKW, Bydgoszcz 2013.
Wolny B., Liba J. (red.), Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w nauczaniu uczniów najmłodszych, Wydawnictwo KUL, Lublin 2014.
Wolny B., Liba J., Juśko F., Edukacja zdrowotna - przedszkole – szkoła, Wydawnictwo KUL, Lublin 2016.
Literatura uzupełniająca:
• J. Bulska, Budowanie kompetencji zdrowotnych ludzi w środowisku ich życia: propozycje metodyczne dla pedagogów, nauczycieli, wychowawców i pracowników medycznych, wskazówki dla rodziców, Toruń 2008.
• Wybrane zagadnienia z edukacji zdrowotnej: (skrypt dla studentów), red. A. Jaczewskiego, K. Komosińskiej, Płock 2004.
• http://www.edukacjazdrowotna.pl/
• http://hej.sagepub.com/
Narodowy Program Zdrowia na lata 2021 – 2025, https://www.gov.pl/web/zdrowie/npz-2021-2025
https://www.who.int/
|
Efekty uczenia się: |
KA7_KK4 - utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w
praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i
zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu
działań pedagogicznych
KA7_WG1 - zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w
dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym
Studentka/Student:
- wyjaśnia znaczenie podstawowych terminów z zakresu edukacji zdrowotnej
- wymienia i charakteryzuje elementy projektu profilaktycznego
- zna podstawowe teorie związane z problematyką przedmiotu
- dokonuje charakterystyki wybranych modeli zdrowia
sposób weryfikacji: egzamin pisemny.
|