Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium warsztatowe - reklama 430-KS1-2SWR
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Podstawowa:

Evamy M., Logo. Przewodnik dla projektantów, PWN, Warszawa 2008.

Healey M.,Czym jest branding, ABE, Warszawa 2008.

Newark Q., Design i grafika dzisiaj, Warszawa 2006.

Wszołek M., Manual − reklama. Podręcznik z zakresu projektowania komunikacji, Wydawnictwo LIBRON, Wrocław 2017

Cristiano G., Kurs tworzenia storyboardów. ,Wydawnictwo ABE, Warszawa 2008.

Uzupełniająca:

Fiell Ch. i P. : Projektowanie graficzne w XXI wieku. Taschen, 2005

Sullivan J.: Brochures: Making a strong impression. 85 Strategies for Message-Driven Design. Rockport, 2007

Dębowski P,, Jacek Mrowczyk: Widzieć/Wiedzieć.

Karakter, Kraków, 2011

Dalquie C.: Young European graphic designers. Daab, 2007

Fiell Ch. i P.: Graphic design for the 21 st century. Taschen, 2003

Ogilvy D., Ogilvy o reklamie, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2008.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

KP6_WK2 - absolwent zna i rozumie główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze, w szczególności w dziedzinie reklamy; sposób weryfikacji: ocena aktywności w czasie zajęć, projekt zaliczeniowy

KP6_WK5 - absolwent zna i rozumie zasady działania instytucji kultury oraz orientuje się we współczesnym życiu kulturalnym oraz formach jego promocji; sposób weryfikacji: ocena aktywności w czasie zajęć

Umiejętności:

KP6_UW1 - absolwent potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.); sposób weryfikacji: ocena aktywności w czasie zajęć

KP6_UW4 - absolwent potrafi rozpoznawać różne wytwory kultury w dziedzinie reklamy oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem wybranych metod w celu określenia ich znaczeń i ich oddziaływania społecznego i miejsca w procesach kulturowych; sposób weryfikacji: ocena aktywności w czasie zajęć

KP6_UW5 - absolwent potrafi posiada stworzyć i zaprezentować proste opracowania krytyczne oraz wytwory własnej pracy z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych; sposób weryfikacji: projekt zaliczeniowy

KP6_UW6 - absolwent potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem technologii multimedialnych; sposób weryfikacji: ocena aktywności w czasie zajęć

KP6_UU3 - absolwent potrafi samodzielnie doskonalić umiejętności tworzenia prostych diagnoz zjawisk kulturowych; sposób weryfikacji; sposób weryfikacji: projekt zaliczeniowy

Kompetencje społeczne:

KP6_KK1 - absolwent jest gotów do wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego

KP6_KK2 - absolwent jest gotów do twórczej analizy nowych sytuacji na rynku reklamowym i związanych z nimi problemów poznawczych i praktycznych oraz do formułowania propozycji ich rozwiązania lub zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z ich samodzielnym rozwiązaniem

KP6_KO2 - absolwent jest gotów do organizowania pracy własnej i pracy zespołowej, ma kompetencje do pracy w zespole na rzecz środowiska społecznego oraz działania w sposób przedsiębiorczy

KP6_KR3 - absolwent jest gotów do przestrzegania zasad etycznych związanych z odpowiedzialnością za podejmowane działania o charakterze tworzenia, upowszechniania i oceny wytworów i tekstów kultury, w szczególności w dziedzinie reklamy

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności studenta na zajęciach oraz projektu zaliczeniowego, polegającego na zrealizowaniu krótkiego filmu reklamowego.

W zależności od obowiązujących regulacji zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, również w formie testu.

Podczas zajęć sprawdzana jest lista obecności. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczane na konsultacjach w formie dyskusji z prowadzącym.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie

2. Historia reklamy

3. Psychologiczne aspekty reklamy.

4. Logo, logotyp, branding

5. Reklama outdoor, reklama telewizyjna, reklama radiowa

6. Reklama w Internecie

7. Influencer marketing

8. Real time marketing w social mediach

9. Storytelling w reklamie

10. Reklama społeczna

11. Reklama instytucji kultury

12. Zjawisko reklamy subliminalnej

13. Zjawisko subvertisingu

14. Prezentacja projektów zaliczeniowych

15. Prezentacja projektów zaliczeniowych

Metody dydaktyczne:

Warsztaty grupowe, projekty

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 11:30 - 13:00, sala B5
Katarzyna Łukasiak 6/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Studiów Kuturowych
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)