Seminarium warsztatowe - reklama
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 430-KS1-2SWR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium warsztatowe - reklama |
Jednostka: | Instytut Studiów Kulturowych |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. specjalnościowe Kulturoznawstwo 2 rok sem. letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać podstawową wiedzę w zakresie marketingu, w szczególności w zakresie działań promocyjnych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami pracy zespołów kreatywnych i projektantów w obszarze sztuk wizualnych i reklamy oraz praktyczne poznanie metod projektowych i źródeł inspiracji w procesie tworzenia produktu i przekazu reklamowego. |
Pełny opis: |
Profil: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł 4 Dziedzina nauk humanistycznych; dyscyplina nauki o kulturze i religii II rok studiów I stopnia/ semestr IV Wymagania wstępne: Teoria i historia reklamy, Komunikacja kulturowa 30 godzin laboratorium Metody dydaktyczne: Warsztaty grupowe, projekty Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta : - laboratorium 30 godz. - realizacja projektów zaliczeniowych - 25 godz. - udział w konsultacjach - 2 godz. ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 55 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : 1. wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 32; punkty ECTS 1,28 2. niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 25; punkty ECTS 1 |
Literatura: |
Podstawowa: Evamy M., Logo. Przewodnik dla projektantów, PWN, Warszawa 2008. Healey M.,Czym jest branding, ABE, Warszawa 2008. Newark Q., Design i grafika dzisiaj, Warszawa 2006. Wszołek M., Manual − reklama. Podręcznik z zakresu projektowania komunikacji, Wydawnictwo LIBRON, Wrocław 2017 Cristiano G., Kurs tworzenia storyboardów. ,Wydawnictwo ABE, Warszawa 2008. Uzupełniająca: Fiell Ch. i P. : Projektowanie graficzne w XXI wieku. Taschen, 2005 Sullivan J.: Brochures: Making a strong impression. 85 Strategies for Message-Driven Design. Rockport, 2007 Dębowski P,, Jacek Mrowczyk: Widzieć/Wiedzieć. Karakter, Kraków, 2011 Dalquie C.: Young European graphic designers. Daab, 2007 Fiell Ch. i P.: Graphic design for the 21 st century. Taschen, 2003 Ogilvy D., Ogilvy o reklamie, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2008. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: KP6_WK2 - absolwent zna i rozumie główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze, w szczególności w dziedzinie reklamy KP6_WK5 - absolwent zna i rozumie zasady działania instytucji kultury oraz orientuje się we współczesnym życiu kulturalnym oraz formach jego promocji Umiejętności: KP6_UW1 - absolwent potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.) KP6_UW4 - absolwent potrafi rozpoznawać różne wytwory kultury w dziedzinie reklamy oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem wybranych metod w celu określenia ich znaczeń i ich oddziaływania społecznego i miejsca w procesach kulturowych KP6_UW5 - absolwent potrafi posiada stworzyć i zaprezentować proste opracowania krytyczne oraz wytwory własnej pracy z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych KP6_UW6 - absolwent potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem technologii multimedialnych KP6_UU3 - absolwent potrafi samodzielnie doskonalić umiejętności tworzenia prostych diagnoz zjawisk kulturowych Kompetencje społeczne: KP6_KK1 - absolwent jest gotów do wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego KP6_KK2 - absolwent jest gotów do twórczej analizy nowych sytuacji na rynku reklamowym i związanych z nimi problemów poznawczych i praktycznych oraz do formułowania propozycji ich rozwiązania lub zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z ich samodzielnym rozwiązaniem KP6_KO2 - absolwent jest gotów do organizowania pracy własnej i pracy zespołowej, ma kompetencje do pracy w zespole na rzecz środowiska społecznego oraz działania w sposób przedsiębiorczy KP6_KR3 - absolwent jest gotów do przestrzegania zasad etycznych związanych z odpowiedzialnością za podejmowane działania o charakterze tworzenia, upowszechniania i oceny wytworów i tekstów kultury, w szczególności w dziedzinie reklamy |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności studenta na zajęciach oraz projektu zaliczeniowego. W zależności od obowiązujących regulacji zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, również w formie testu. Podczas zajęć sprawdzana jest lista obecności. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczane na konsultacjach w formie dyskusji z prowadzącym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.