Literatura: |
Howe, Stephen and Kristina Henriksson. PhraseBook for Writing Papers and Research in English. 4th ed., The Whole World Company Press, 2007.
Straus, Jane and Lester Kaufman. The Blue Book of Grammar and Punctuation. Jossey-Bass, 2014.
Turabian, L. Kate. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations. Chicago Style for Students & Researchers. 8the ed., The University of Chicago, Press 2008.
Tyson, Lois. Critical Theory Today. A User-Friendly Guide. The 2nd Edition. Routledge 2006.
The Purdue OWL Family Sites. MLA Formatting and Style Guide.
https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/mla_style/mla_formatting_and_style_guide/mla_formatting_and_style_guide.html Accessed 1 Oct. 2020.
|
Efekty uczenia się: |
1. Student odtwarza specjalistyczną wiedzę dotyczącą zasad analizy materiału badawczego z zakresu wybranej specjalności: K_W03, K_W08, K_U04.
2. Student posiada wiedzę dotyczącą krytycznych publikacji z zakresu tematyki pracy magisterskiej: K_W01, K_W04, K_W05, K_W06, K_W08, K_U07.
3. Student samodzielnie wyszukuje, analizuje i integruje informacje, wykorzystując różne źródła: K_U01, K_U02, K_U03, K_U04.
4. Student potrafi konstruować instrumenty badawcze: K_U02.
6. Student rozwija umiejętność pisania pracy naukowej: K_U10, K_U11, K_U12, K_U13.
7. Student wykazuje otwartość na poglądy inne niż własne: K_K03, K_K04.
8. Student wyraża własne opinie i oceny w sposób wyważony, biorąc pod uwagę różnice poglądów i stanowisk: K_K03, K_K04.
9. Student wykazuje wrażliwość w kwestiach różnic kulturowych, wyznaniowych, klasowych, rasowych bez negatywnego wartościowania inności: K_K04.
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: dyskusje na forum grupy, prace pisemne zaliczeniowe, prezentacje multimedialne, referaty, bieżąca obserwacja studentów podczas zajęć, ocena prezentowanych przez uczestników seminarium wyników badań, ocena prezentowanych przez seminarzystów kolejnych etapów powstawania pracy magisterskiej.
|
Zakres tematów: |
Literatura amerykańska wobec „doświadczenia”
Nasze dyskusje seminaryjne zogniskują się wokół pojęcia „doświadczenia” i reprezentacji „doświadczenia” w literaturze amerykańskiej. W sposób szczególny chciałbym refleksję nad tym bardzo szerokim pojęciem zawęzić do doświadczenia miasta (tu przykładem będzie literatura Nowego Jorku) i tzw. doświadczeń granicznych (tu przykładem będzie literatura na temat ludobójstwa). Ponadto uczestnicy seminarium będą pogłębiać swoją wiedzę na temat teorii literatury i rozmaitych sposobów analizowania tekstów literackich (np. feminizm, psychoanaliza, intertekstualność, urban studies, trauma studies, etc.). Tematy, które nie mieszczą się w obrębie powyższych pól tematycznych są dopuszczalne pod warunkiem, że uczestnik seminarium przedstawi do akceptacji promotora szczegółowy projekt pracy i bibliografię.
|