Seminarium magisterskie [340-AT2-1SEM2]
Rok akademicki 2022/23
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [340-AT2-1SEM2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(w trakcie)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jacek Partyka | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Howe, Stephen and Kristina Henriksson. PhraseBook for Writing Papers and Research in English. 4th ed., The Whole World Company Press, 2007. Straus, Jane and Lester Kaufman. The Blue Book of Grammar and Punctuation. Jossey-Bass, 2014. Turabian, L. Kate. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations. Chicago Style for Students & Researchers. 8the ed., The University of Chicago, Press 2008. Tyson, Lois. Critical Theory Today. A User-Friendly Guide. The 2nd Edition. Routledge 2006. The Purdue OWL Family Sites. MLA Formatting and Style Guide. https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/mla_style/mla_formatting_and_style_guide/mla_formatting_and_style_guide.html Accessed 1 Oct. 2020. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Literatura amerykańska wobec „doświadczenia” Nasze dyskusje seminaryjne zogniskują się wokół pojęcia „doświadczenia” i reprezentacji „doświadczenia” w literaturze amerykańskiej. W sposób szczególny chciałbym refleksję nad tym bardzo szerokim pojęciem zawęzić do doświadczenia miasta (tu przykładem będzie literatura Nowego Jorku) i tzw. doświadczeń granicznych (tu przykładem będzie literatura na temat ludobójstwa). Ponadto uczestnicy seminarium będą pogłębiać swoją wiedzę na temat teorii literatury i rozmaitych sposobów analizowania tekstów literackich (np. feminizm, psychoanaliza, intertekstualność, urban studies, trauma studies, etc.). Tematy, które nie mieszczą się w obrębie powyższych pól tematycznych są dopuszczalne pod warunkiem, że uczestnik seminarium przedstawi do akceptacji promotora szczegółowy projekt pracy i bibliografię. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład seminaryjny, dyskusja, referat, prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników prac studenta (zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aby otrzymać zaliczenie seminarium na koniec pierwszego roku studenci muszą wykonać: - plan pracy dyplomowej (z wykazem tytułów rozdziałów i podrozdziałów) -bibliografia (prace cytowane) - fragment jednego z rozdziałów (co najmniej 15 stron) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa nr 1 (seminarium dr J. Partyki) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.