Literatura: |
Literatura podstawowa
1. Arabski J., 1985 „O przyswajaniu języka drugiego (obcego)”, Warszawa: WSiP,
2. Kurcz I, 2007, „Psychologiczne aspekty dwujęzyczności”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,
3. Michońska-Stadnik A., 1996, „Strategie uczenia się i autonomia ucznia w warunkach szkolnych”, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
4. Marciniak I., 2009. Europejskie portfolio językowe - założenia a rzeczywistość, [w:] „Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych”, M. Pawlak, M. Derenowski, B. Wolski (red), Poznań-Kalisz 2009, s. 165-169.
Literatura uzupełniająca:
1. Kurcz I., 2000, „Psychologia języka i komunikacji”, Warszawa: Scholar,
2. Shugar G.W., 1982, „Interakcja, koordynacja linii działania i funkcjonowanie językowe”, Wrocław: Ossolineum
3. Shugar G.W., Smoczyńska M. (red.), 1980, „Badania nad rozwojem języka dziecka”, Warszawa: PWN
4. Kurcz I., Okuniewska H. 2011, „Język jako przedmiot badań psychologicznych. Psycholingwistyka ogólna i neurolingwistyka”, Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica
|
Efekty uczenia się: |
KA6_WG1,KA6_WG2, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG7, KA6_WG9, KA6_WK1 KA6_UW1, KA6_UW2, KA6_UW6, KA6_UW7, KA6_UK4, KA6_UO1, KA6_UU1, KA6_KK1
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie testu oraz prawidłowo wykonanej pracy projektowej i zaprezentowanej wykładowcy.
Zaliczenia będą przeprowadzone z wykorzystaniem wskazanej przez władze UwB platformy.
Nieobecności:
- student nie otrzymuje zaliczenia po opuszczeniu powyżej 30% zajęć;
- w celu uzyskania zaliczenia przedmiotu – student jest zobowiązany zaliczyć nieobecności (treści) w ramach konsultacji (jeżeli nieobecności nie przekraczają 30% zajęć).
|
Zakres tematów: |
1. Psycholingwistyka – pojęcia ogólne.
2. Przyswajanie, uczenie się języka ojczystego i obcego.
3. Teorie przyswajania i uczenia się języków.
4. Neurofizjologiczne podłoże języka.
5. Kompetencja językowa, komunikacyjna, międzykulturowa.
7. Dwujęzyczność/wielojęzyczność u dzieci i dorosłych.
8. Strategie uczenia się języka obcego.
9. Porfolio językowe.
|
Metody dydaktyczne: |
Wykład, dyskusje, prezentacja, zadania testowe oraz projektowe, ustne pytania kontrolne, konsultacje indywidualne.
Zajęcia będą prowadzone przy wykorzystaniu wskazanej przez władze UwB platformy.
|